منابع تحقیق درمورد ارزش ویژه برند

پایان نامه مدیریت

تبلیغات تلویزیونی، روزنامه چاپی، مجله و … و وب سایت بانک های ایرانی، شعارهای این بانک ها را استخراج کردند. این شعارها در جدول زیر ارائه شده است.
(جدول1-6، شعارهای تبلیغاتی بانک های حاضر)
نام بانک
شعار تبلیغاتی

نام بانک
شعار تبلیغاتی
ملت
تغییر را احساس کنیم
پاسارگاد
بانک هزاره سوم
ملی
هرجا سخن از اعتماد است
نام بانک ملی ایران می درخشد
اقتصاد نوین
اولین بانک خصوصی ایران
سپه
نخستین بانک ایرانی
کارآفرین
دانش جهانی،راه حل ایرانی
کشاورزی
بانک همه مردم ایران
تات
تجربه،اعتماد و توسعه
رفاه
بانک همه
دی
بانک ارزش آفرین
صادرات
در خدمت مردم
شهر
نوآوری در خدمت
قرض الحسنه مهر ایران
نماد بانکداری ناب اسلامی
سینا
اعتماد شما سرمایه ماست
توسعه تعاون
همتی برتر برای فردایی بهتر
انصار
نماد خدمت و اعتبار
مسکن
بانک پاسخگو
سامان
بانک هوشمند
تجارت
بانک فردا
سرمایه
سرمایه بان(بانک خوب سرمایه است)
پارسیان
بانک ایرانیان
قوامین
امین مردم ایران زمین
گردشگری
فراتر از مرزها
حکمت ایرانیان
بانکی امین برای ایرانیان
در جدول بعد نیز شعارهای تبلیغاتی چند بانک معتبر جهان ذکر شده است که مقایسه این دو جدول ، خالی از لطف نخواهد بود:
(جدول1-7، شعار های تبلیغاتی بانک های مطرح جهانی)
نام بانک
شعار تبلیغاتی
Slogan
شهرشما هرگز نمی خوابد چون
سیتی بانک(بانک شهر) نمی خوابد.
بانک شما، کیف پول شما
درون کیف پول خود چه دارید؟
فکر کنید ما چه کاری می توانیم برای شما انجام دهیم؟
بیائید و با بانکی پاسخ گو همکلام شوید،
ما باهم تیم قدرتمندی می سازیم
بزرگ ترین بانک کوچک جهان
توصیه ای که بر روی آن می توان سرمایه گذاری کرد
اشتیاق برای عمل، اجرایی منتهی به نتایج
Citibank
شهرشما هرگز نمی خوابد چون
سیتی بانک(بانک شهر) نمی خوابد.
your citi never sleeps
Because the citi never sleeps
Capital one bank
بانک شما، کیف پول شما
درون کیف پول خود چه دارید؟
what’s in your wallet?
Bank of America
فکر کنید ما چه کاری می توانیم برای شما انجام دهیم؟
Think what we can do for you
Midland bank
بیائید و با بانکی پاسخ گو همکلام شوید،
ما باهم تیم قدرتمندی می سازیم
Come and talk to the listening bank
Together we make a great team
HSBC bank
بزرگ ترین بانک منطقه ای جهان
The world’s local bank
Dresdner bank
توصیه ای که بر روی آن می توان سرمایه گذاری کرد
Advise you can bank on
Deutsche bank
اشتیاق برای عمل، اجرایی منتهی به نتایج
A passion to perform.
Leading to results
Centurion bank, india
ما ارزش وقت شما را می دانیم
We value your time
ما ارزش وقت شما را می دانیم
بانک شفاف سوئیس
قدرت بیشتر، توانایی بیشتر
قدرت استرالیایی های جنوبی
بانک ویژه شما
در پشت سر پول، فکری نهفته است
ایده ها به پیش
شما زندگی کنید، بقیه اش با ما
همیشه به شما اضافه می دهیم،
مقداری کمک از هالی فاکس بگیرید
بانکی برای آینده،
بانکی برای دنیای درحال تغییر
ایده های بیشتر برای پول شما،
بانکداری روی این موضوع می چرخد،
برای این که زندگی به اندازه کافی پیچیده است.
سرمایه گذاری ها با نتایجی از نوع  اَِبی،
عادت اَِبی را بیاموزید.
وقتی پول شما امن است، همه چیز امن است
بانکی در ذهن شما
بهترین بانک تجاری بریتانیا
ما و شما
زمان ارائه تضمین فرا رسید،
هر چیزی که شما را خوشحال می کند.
اول شما هستید،
بانکداری ارزش گفتگو دارد
coop swiss bank
بانک شفاف سوئیس
the clean swiss bank.
Timesbank, india
قدرت بیشتر، توانایی بیشتر
The power to do more
BankSA, south Australia
قدرت استرالیایی های جنوبی
The power of south Australians
Citizens bank, USA
بانک ویژه شما
not your typical bank
NC bank
در پشت سر پول، فکری نهفته است
the thinking behind the money
Commerzbank, germany
ایده ها به پیش
Ideas ahead.
Hypovereinsbank, germany

برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید

رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

شما زندگی کنید، بقیه اش با ما
you live. We’ll take care of the details
Halifax bank, Britain,
همیشه به شما اضافه می دهیم،
مقداری کمک از هالی فاکس بگیرید
Always giving you extra get a little extra help from the Halifax
BNP Paribas bank
بانکی برای آینده،
بانکی برای دنیای درحال تغییر
The bank for a changing world
Abbey national bank,UK
ایده های بیشتر برای پول شما،
بانکداری روی این موضوع می چرخد،
برای این که زندگی به اندازه کافی پیچیده است.
سرمایه گذاری ها با نتایجی از نوع  اَِبی،
عادت اَِبی را بیاموزید.
More ideas for money.
Turning banking on its head.
Because life’s complicated enough.
Investments with abbey endings.
Get the abbey habit
Dexia bank, Belgium
وقتی پول شما امن است، همه چیز امن است
When your money is safe everything is too
Garantibank international, Turkish
بانکی در ذهن شما
The bank in your mind
Allied irish bank
بهترین بانک تجاری بریتانیا
britain’s best business bank
Union bank of Switzerland – UBS
ما و شما
you and us.
Credit Suisse bank
زمان ارائه تضمین فرا رسید،
هر چیزی که شما را خوشحال می کند.
It’s timer for an expert.
Whatever makes you happy (for credit Suisse private banking)
Lloyds TSB banking
اول شما هستید،
بانکداری ارزش گفتگو دارد
you first
Banking worth talking about
1-3-3 . شناخت نام تجاری و شعار تبلیغاتی
دو عامل عمده آگاهی از نام تجاری و تصویر نام تجاری بر شناخت نام تجاری اثر گذارند. به خاطرآوری نام تجاری و شناخت نام تجاری، رایج ترین شاخص های آگاهی از نام تجاری هستند . به خاطرآوری نام تجاری، توانایی مخاطب در یادآوری نام تجاری بدون تلاش ذهنی است . در حالی که شناخت نام تجاری، نیازمند کمی تلاش ذهنی برای شناخت نام تجاری در بین یک مجموعه نام تجاری ارائه شده است. همانطور که می توان مشاهده کرد ، نقش شعارهای تبلیغاتی در ارتقای آگاهی از نام تجاری و تصویر نام تجاری و در نهایت شناخت نام تجاری است.(کوهلی و دیگران،2007)
بوش (1993) در مطالعه تجربی خود تأثیری که شعارهای تبلیغاتی بر نگرش و ادراکات مصرف کنندگان در قبال توسعه نام تجاری دارند را بررسی کرده است. نتایج این پژوهش نشان داد که شعارهای تبلیغاتی می توانند نقشی مهمی هم در پشتیبانی و هم در منحرف کردن یک استراتژی توسعه نام تجاری بازی کنند. پریور و بوردیه(1996) نیز در کاری مشابه شواهد بیشتری را در حمایت از مطالعه بوش فراهم کردند و بر نقش شعارهای تبلیغاتی در حمایت و یا عدم حمایت از استراتژی توسعه نام تجاری تأکید کردند.
شعارهای تبلیغاتی به همراه نام تجاری و لوگو، سه عامل کلیدی در شناسایی نام تجاری هستند؛ که به وسیله ی آن ها نام تجاری با دنیای اطراف خود ارتباط برقرار می کند. نام تجاری و لوگو به طور پیچیده ای به هویت ذاتی نام تجاری متصل هستند. نام تجاری، در ابتدایی ترین فرم خود همان هویت نام تجاری است . به همین دلیل هر تغییری در نام تجاری منجر به تقریباً از دست دادن کل هویت نام تجاری می شود .
یک لوگو نیز به همین دلیل در شرایطی مشابه قرا دارد، اما با این تفاوت که می تواند«به روز شود». عوامل به دلیل ضعف در توانایی ذاتی برای بیان مشخصات محصول، توانایی محدودی در ایجاد یک تصویر دارند و تمام مزیت و برتری این عوامل بلندمدت، به تبلیغات بستگی دارد . شعارهای تبلیغاتی می توانند نقش حمایتی مهمی در شناسایی نام تجاری ایفا کنند. تبلیغات می توانند و باید درباره ی تصویر محصول چیزی بیان کنند تا از این طریق امکان ارتباط با آنچه نام تجاری نماینده آن است را ممکن سازد . به این شکل، شعارهای تبلیغاتی کمک مهم و اساسی به شناسایی نام تجاری می کنند. این شناسایی به نوبه خود، آگاهی از نام تجاری و تصویر نام تجاری را از طریق شناخت، یادآوری و تداعی های مطلوب برای نام تجاری بالا می برد.بنابراین از شعارهای تبلیغاتی می توان به عنوان ابزاری برای بدست آوردن معنی یک نام تجاری و بازسازی آنچه نام تجاری را به خصوص می سازد، استفاده کرد.(کوهلی و دیگران،2007)
1-4 . اهداف تحقیق:
هدف اصلی تحقیق پاسخ به این سوال است که عوامل موثر بر انتخاب یک شعار تبلیغاتی مناسب چیست و رتبه بندی این عوامل به چه صورت می باشد. بانک تجارت نیز به عنوان یکی از بانکهای مطرح ایرانی بر خود لازم می داند که ضمن حفظ این جایگاه سایر تواناییهای خود را در قالب محصولات مختلف به متقاضیان عرضه نماید.شعار “بانک تجارت ، بانک فردا” مدت هاست که طلایه دار فعالیت در این بانک می باشد و در حال حاضر تغییر آن به جهت تاثیرگذاری بیشتر بر مخاطبین و ایجاد محرک برای جلب افراد جدید و ماندگاری مشتریان،حیاتی به نظر می رسد.داشتن شعار رسا،پویا،موجز و تاثیرگذار که ضمن در نظر گرفتن استراتژی کلان ،حامل اهداف عالی بانک در درازمدت باشد جهت ایجاد همگرایی در بین کارکنان ،افزایش کارایی ،افزایش سهم بانک در فعالیت های پولی و مالی و در نتیجه افزایش مخاطب به عنوان یکی از اصولی ترین نیازهای بانک قلمداد می شود.
اهداف نظام بانکی بدین صورت تبیین شده است:
1-استقرار نظام پولی و اعتباری بر مبنای حق و عدل (با ضوابط اسلامی) به منظور تنظیم گردش صحیح پول و اعتبار در جهت سلامت در رشد اقتصادی کشور.
2-فعالیت در جهت تحقق اهداف سیاست ها و برنامه های اقتصادی دولت از طریق ابزارهای پولی و اعتباری.
3-اعطای تسهیلات مورد نیاز برای گسترش تعاون عمومی و قرض الحسنه از طریق جذب و جلب وجوه آزاد، اندوخته هاف پس اندازها و سپرده ها و تجهیز آنها برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال.
4-حفظ ارزش پول و ایجاد تعادل در پرداختها و تسهیل مبادلات بازرگا
نی.
5-تسهیل در امور پرداخت ها و دریافت و مبادلات و معادلات و خدماتی که بر عهده بانک ها است.
اما اهداف استراتژیک بانک عبارتند از:
1-معرفی خدمات پولی و بانکی بانک به اقشار مختلف مخاطبان از جمله کارگزاران و فعالان اقتصادی
2-افزایش کارایی کارکنان با ایجاد تحرک ،اانگیزه و همگرایی در بین آنان
3-ایجاد و افزایش انگیزه همکاری در مخاطبان و در نتیجه افزایش سهم بانک در فعالیتهای پولی و مالی سیستم بانکی کشور
1-5 . مدل تحقیق:
شالوده و سنگ بنای مدل این تحقیق، از این استدلال منتج می شود که عوامل بسیاری بر رضایت مندی مشتریان بانک ها وجود دارد که با تقویت این عوامل، می توان کارایی و بهره وری بانک را افزایش داد. از طرف دیگر هر مشتری برای معرفی بانک خود به دوستان یا آشنایان، از عباراتی استفاده می کند که حاوی جذابیت باشد. عباراتی مانند خدمات سریع تر یا امکانات بهتر و یا …. حال با بررسی این عوامل و کنار هم قرار دادن عوامل موثر بر وفاداری و رضایت مندی و شناسایی عوامل جذابیت زا برای افراد، و در نهایت انتقال و استفاده این عوامل در شعار تبلیغاتی ؛ می توان امید داشت که شعار تبلیغاتی جذاب و کارامدی برای بانک انتخاب و استفاده شده است .
انتخاب عوامل مفروض در مدل، بر اساس مدل های ساختار سلسله مراتبی ابعاد رضایتمندی مشتریان توسط مایکل و دیگران (2001) ، مدل رضایتمندی فورنل(1989) ، مدل رضایتمندی سروکوال(1980) و مدل ارزش ویژه برند آکر(1996) صورت گرفته است (در انتها فصل 2 مدل ها آورده شده اند. بنابراین محقق ابتدا عوامل پر تکرار موثر بر رضایتمندی مشتریان که طی سال های مختلف برای بانک ها(و سازمان ها)ی مختلف و به شیوه های مختلف ارائه گشته بود را مشخص و از بین آن ها سه عنوان «بانکداری الکترونیکی» و «مدیریت و ارتباط با مشتریان» و «ارزش ویژه برند » را انتخاب نموده و از هر کدام سوالاتی (که این سوالات نیز با توجه به تحقیقات پیشین محققان و درصد تکرار و اهمیت آن ها) را استخراج نمود که در نهایت به مدل زیر دست یافت:

شاخص های رضایتمندی مشتریان
برخورد

برخورد

C.R.M
C.R.M
اطمینان خاطر
اطمینان خاطر

همدلی
همدلی

ویژگی خدمات
ویژگی خدمات

خدمات
E-Banking
خدمات
E-Banking

شعار تبلیغاتی
شعار تبلیغاتی
هزینه اخذ
هزینه اخذ

دسترسی
دسترسی

ارزش ویژه برند
ارزش ویژه برند

کیفیت ادراک شده
کیفیت ادراک شده

تداعی نام تجاری
تداعی نام تجاری

(شکل1-6 . مدل پیشنهادی تحقیق)

البته شاخص ارزش ویژه برند را نمی توان جزو عوامل مربوط به رضایت مندی مشتریان بانک ذکر کرد . اما از آنجایی که بانک تجارت ، یکی از بانک های قدیمی و پرسابقه کشور محسوب می شود و در آخرین آماری که برند های معروف ایرانی لیست و معرفی شده بودند ، نام این بانک نیز به چشم می خورد؛ بنابراین این شاخص را نیز در مدل تحقیق عنوان و ذکر نموده ایم.
سوالات پرسش نامه نیز در سه فاز«وضعیت مطلوب» ، «وضعیت موجود» و «استفاده در شعار تبلیغاتی» از مشتریان پرسیده شده است.منظور از وضعیت مطلوب ، وضعیت یک بانک فرضی یا ایده آل فارغ از نام بانک است که در ذهن مشتریان وجود دارد. منظور از وضعیت موجود، وضعیتی است که در حال حاضر در بانک تجارت وجود دارد و درکی که مشتریان این بانک از خدمات و ادعاهای بانک دارند. استفاده در شعار تبلیغاتی نیز، همان طوری که از نامش مشخص است، اشاره به وضعیتی دارد که در صورتی که یک عامل خاص در شعار تبلیغاتی نام برده شود، میزان اهمیت و فایده آن برای جذب مشتریان بیشتر به چه صورت می تواند باشد.
به دلیلی که در ابتدا آورده شده نیز، سوالات مربوط به شهرت برند فقط در دو فاز وضعیت موجود و استفاده در شعار تبلیغاتی پرسیده شده است.البته علاوه بر آن؛ مقایسه بین وضعیت مطلوب و وضعیت موجود می توان به بانک تجارت کمک کند تا نقاط ضعف خود را شناخته و اصلاح نماید و با شناسایی نقاط قوت در صدد تقویت برآید.
1-6 . سوالات و فرضیات تحقیق :
در این جا دو سوال مطرح است:
آیا بین شاخص های” مدیریت ارتباط با مشتریان ” و “انتخاب شعار تبلیغاتی”رابطه ای وجود دارد؟
آیا بین شاخص های” خدمات بانکداری الکترونیکی” و “انتخاب شعار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *