دانلود پایان نامه

به همراه افزایش تعداد اعضای شورا به 24 عضو اصلاح گردید. به موجب این اصلاحیه عضویت در کمیته ی مورد نظر برای کلیه دولت های عضو آیمو آزاد شد و به این وسیله راه برای مشارکت بیش تر دولت ها در مباحث فنی و تخصصی آیمو همواره گردید. این اصلاحیه در تاریخ اول ماه آوریل سال 1978 میلادی به مرحله اجرا در آمد.

وظایف کمیته ی MSC در ماده 28 کنوانسیون آیمو در بند احصاء شدند.این ماده می گوید:

اینجا فقط تکه های از پایان نامه به صورت رندم (تصادفی) درج می شود که هنگام انتقال از فایل ورد ممکن است باعث به هم ریختگی شود و یا عکس ها ، نمودار ها و جداول درج نشوندبرای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  40y.ir  مراجعه نمایید.

رشته حقوق همه گرایش ها : عمومی ، جزا و جرم شناسی ، بین الملل،خصوصی…

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

کمیته ی ایمنی دریانوردی هر گونه موضوع داخل در قلمرو سازمان مرتبط با کمک ناوبری، ساختمان و تجهیزات شناورها، تأمین نیروی انسانی از نقطه نظر ایمنی، مقررات برای جلوگیری از تصادفات، جابه جایی کالاهای خطرناک، رویه ها و الزامات ایمنی دریانوردی، اطلاعات هیدروگرافی، سفرنامه ها و گزارش های ناوبری، تحقیقت سوانح دریایی، تجسس و نجات و هر موضوع دگیری که به طور مستقیم بر ایمنی دریانوردی اثر می گذارد، مورد ملاحظه قرار خواهد داد.
کمیته ی ایمنی دریانوردی مگانیسمی را برای اجرای وظایف تعیین شده برای آن توسط این کنوانسیون مجمع با شورا یا هر وظیفه دیگر مورد نظر این ماده که ممکن است توسط و یا تحت هر سند بین الملل دیگر به آن محول گردد و از سوی سازمان مورد پذیرش باشد، ایجاد خواهد نمود.
با در نظر قرار دادن مقررات ماده 25، کمیته ی ایمنی دریانوردی به موجب درخواست مجمع و یا شورا هنگامی که چنین عملی را برای فعالیت خود مفید بداند، مبادرت به برقراری آن چنان ارتباط نزدیکی یا سایر ارگان ها خواهد نمود که اهداف سازمان را تقویت نماید.
کمیته ی ایمنی دریانوردی می تواند به استناد ماده 18 قواعد کاری این کمیته اقدام به تأسیس نهادهای فرعی مورد نیاز نماید. تاکنون نه کمیته ی فرعی تشکیل شده است. هر یک از این کمیته ها به موضوع های مطروحه در کمیته ی ایمنی دریانوردی به صورت فنی و تخصصی تر می پردازند و نتیجه کار خود را به کمیته ی ایمنی دریانوردی به صورت فنی و تخصصی تر می پردازند و نتیجه کار خود را به کمیته ی ایمنی دریانوردی و یا حفظ محیط زیست دریایی حسب مورد ارائه می دارند. کمیته های فرعی از خود استقلالی ندارند و به نحو کاملی تحت نظر و دستور کمیته ی اصلی ایمنی دریانوردی و در موارد محدودی کمیته ی حفظ محیط زیست دریایی فعالیت می کنند.
کمیته ی MSC لازم است، پیشنهادهای خود را در رابطه با تصویب مقررات ایمنی و یا اصلاحات مقررات موجود وهم چنین توصیه ها و دستورالعمل های تهیه شده را به همراه گزارشی از عملکرد خود تهیه و به تناوس به شورا تسلیم نماید تا مورد تأیید و تصویب نهایی قرار گیرد. بعضی از تصمیم های کمیته نیز به طور مستقل اتخاذ و به دولت های عضو ابلاغ می شود. در این گونه موارد کمیته فقط گزارشی از فعالیت های خود را جهت ملاحظه به شورا ارسال دارد.
ب) کمیته ی حفظ محیط زیست دریایی
با رخداد حوادث ناگواری که منجر به آلودگی دریایی شد، به ویژه حادثه معروف به گل نشستن کشتی نفتی Torrey Cnyon در سوال جنوب غربی کشور انگلیس در تاریخ هجدهم ماه مارس سال 1967 میلادی، بحث حفظ محیط زیست دریایی ناشی از فعالیت های کشتی رانی و جبران خسارت های ناشی از آن به طور جدی از سوی دولت ها به خصوص دولت انگلیس مطرح و پیگیری شد. نتیجه این پیگیری ها منجر به تأسیس کمیته ی فرعی حفظ محیط زیست دریایی گردید. در اجلاس هشتم مجمع آیمو در ماه نوامبر سال 1973 میلادی قطعنامه ای به شماره ی A.297(VIII) به تصویب رسید که به موجب آن مجمع با اشاره به اهمیت روز افزون مباحث زیست محیطی اعلام شد، بهره وری سازمان زمانی افزایش قابل توجه پیدا خواهد کرد که موضوع های مربوط به محیط زیست دریایی توسط یک مرجع ویژه ی این موضوع ها مورد بررسی قرار گیرد. اینامر هم چنین موجب خواهد شد، کمیته ی امینی دریانوردی که بیش از این موضوع های زیست محیطی را نیز دنبال می نمود، بتواند بیش تر بر مسائل ایمنی دریانوردی که هر روز بر دامنه ی اهمیت آن افزوده م یشود تمرکز کند.
از سوی دیگر کمیته ی ویژه ی شورای ایمو راجع به حفظ محیط زیست دریایی پس از پایان کار کنفرانس آیمو جهت تصویب کنوانسیون بین المللی جلوگیری از آلودگی ناشی از کشتی ها، تشکیل کمیته ای مستقل جهت پیگیری موضوع های زیست محیطی را در اینده توصیه نمود. با در نظر گرفتن این موارد مجمع آیمو با استناد به بند e ماده شانزدهم کنوانسیون مصوب سال 1948 میلادی اقدام به تأسیس کمیته ی دایمی به منظور هماهنگی و پیگیری کلیه فعالیت های سازمانی در ارتباط با جلوگیری و کنترل آلودگی محیط زیست دریایی ناشی از کشتی ها نمود و شرایط کاری آن را نیز مشخص کرد. تأسیس کمیته ی فرعی حفظ محیط زیست دریایی زمینه را برای اصلاح کنوانسیون و گنجاندن آن در متن کنوانسیون به عنوان یکی از کمیته های اصلی ودر واقع ارکان سازمان همانند مجمع، شورا و کیمته ی ایمنی دریانوردی فراهم کرد. پس از گذشت دو سال د راجلاس نهم مجمع ب موجب اصلاحیه ای که به تصویب آن رسید، کمیته مزبور حالت رسمی به خود گرفت.

این اصلاحیه که طی قطعنامه ی شماره A358(IX) توسط مجمع آیمو در تاریخ چهاردهم ماه نوامبر سال 1975 میلادی به تصویب رسید، فصل جدیدی از فعالیت های آیمو را گشوده و موجب توسعه اهداف و شفافیت مأموریت های این سازمانشد. این اصلاحیه را باید یکی از اصلاحیه های مهم بر کنوانسیون خلق ایمو دانست چرا که علاوه بر گنجاندن دو هدف جدید در ماده یک با عنوان جلوگیری و کنترل آلودگی دریایی و دیگری رسیدگی به بحث های حقوقی مربوط به اهداف آمده در ماده یک، دو ارگان دیگر به ترکیب سازمان اضافه نمود. این دو نهاد عبارتنداز کمیته ی حقوقی (LEG) و کمیته ی حفظ محیط زیست دریایی (MEPC) . طبق ماده 37 کنوانسیون شرکت کلیه اعضای سازمان در اجلاس های کمیته MEPC همانند کمیته MSC با حق رأی مساوی ازاد است. وظایف و حیطه مسئولیت کمیته ی مزبور در ماده 38 کنوانسیون مشخص شده است این ماده می گوید:
کمیته ی حفظ محط زیست دریایی هر موضوع داخل در قلمرو سازمان مرتبط با جلوگیری و کنترل آلودگی دریایی ناشی از کشتی ها را مورد لحاظ و بررسی قرار خواهد داد و به خصوص:
وظایفی را انجام خواهد رساند که ممکن است به وسیله و یا تحت کنوانسیون بین المللی جلوگیری و کنترل آلودگی دریایی ناشی از کشتی ها به سازمان محول گردد، به ویژه در ارتباط با تصویب و اصلاح قوانین یا دیگر مقررات، آن گونه که در این کنوانسیون ها مقرر شده است:
اقدامات مناسب به منظور تسهیل در اجرای کنوانسیون های مورد اشاره در بند a فوق را مورد بررسی و لحاظ قرار خواهد داد؛


دیدگاهتان را بنویسید