شبکه اجتماعی حرفه ای لینکدین ( LinkedIn ) بزرگترین شبکه حرفه ای جهان با بیشتر از ۲۵۰ میلیون عضو از بیشتر از ۲۰۰ کشور و محدوده جور واجور از سراسر دنیاس.

این شبکه اجتماعی حرفه ای هدفی ساده رو در سر می پروراند: اتصال دادن حرفه ای های جهان با همدیگه به خاطر افزایش کارایی و موفقیت اونا.

با پیوستن به این شبکه اجتماعی کاربران می تونن به افراد، مشاغل، اخبار، اطلاعات جدید و دیدگاه های مختلفی که می تونن در پیشرفت حرفه ای اونا موثر باشن، دسترسی داشته باشن.

این شرکت در سال ۲۰۰۲ از اتاق نشیمن بنیانگذارش، رید هافمن تاسیس شد و گشایش رسمی اون در تاریخ پنجم مه ۲۰۰۳ به ثبت رسید. تیم هدایت این شرکت رو مدیرانی از شرکت های یاهو، گوگل، مایکروسافت، پی پال و الکترونیک آرتز تشکیل داده ان. بیشترین بخش درآمد این شبکه اجتماعی از اشتراک کاربران و فروش تبلیغات به دست میاد.

  • آشنایی با گذشته شبکه های اجتماعی اینترنتی

گذشته:

جف وینر مدیر الان لینکد ینه که قدیم از مدیران اجرایی شرکت یاهو بوده است. این شرکت در سال ۲۰۰۲ بوسیله رید هافمن و چند تن از اعضای تیم تاسیس شرکت PayPal تاسیس شد. هافمن که قدیم رئیس لینکد این بوده است حالا ریاست هیات مدیره این شرکت رو بردوش داره. دفتر مرکزی این شرکت در کالیفرنیا بوده و دفاتری هم در شیکاگو، نیویورک، لندن و دابلین داره.

لینکداین در مارس سال ۲۰۰۶ به سوددهی رسید و طی ژانویه سال ۲۰۱۱ به سرمایه ای ۱۰۳ میلیون دلاری رسید.

لینکداین در سال ۲۰۱۰ در دوبلین ایرلند دفتر بین المللی گشایش کرد و از شرکتی به نام Tiger Global Manegement سرمایه گذاری به ارزش ۲۰ میلیون دلار گرفت. در اکتبر همون سال سیلیکون ولی این شرکت رو در میان ۱۰ شرکت برتر لیست ۱۰۰ شرکت مهم خود معرفی کرد و در ماه دسامبر ارزش سهام این شرکت در بازار های خصوصی به ۱٫۵۷۵ میلیارد دلار رسید.

در ژانویه ۲۰۱۱ اولین سری فروش عمومی سهام این شرکت شروع شد. در همون سال عایدی این شرکت از فروش تبلیغات به ۱۵۴٫۶ میلیون دلار رسید و در این بخش از تجارت تونست از توئیتر سبقت بگیره. در سال ۲۰۱۲ لینکداین اعلام کرد درآمد خالصش در چهار ماهه اول سال نسبت به چهارماهه اول سال ۲۰۱۱ درحدود ۱۴۰ درصد بالا رفته است و عایدی این شرکت در چهارماهه دوم سال بین ۲۱۰ تا ۲۱۵ میلیون دلار اعلام شد.

در سال ۲۰۱۲ بزرگترین حمله سایبری به این شرکت انجام شد و نام کاربری و نام های عبور ۶٫۴ میلیون نفر از کاربران این شبکه به سرقت رفت و لینکداین در مقابل از کاربرانش درخواست کرد که رمزهای عبور خود رو تغییر بدن، این اتفاق انتقادات زیادی رو واسه این شبکه اجتماعی به دنبال داشت.

عضویت:

در سال ۲۰۱۳ شبکه اجتماعی حرفه ای لینکداین بیشتر از ۲۵۹ میلیون نفر کاربر در بیشتر از ۲۰۰ کشور و منطقه جور واجور جهان به دست آورد. تعداد کاربران این شبکه اجتماعی با رقبایی مانند Viadeo با ۵۰ میلیون نفر کاربر و XING با ۱۰ میلیون نفر کاربر قابل مقایسه نیس. در هر ثانیه دو نفر به عضویت لینکداین در می آیند و به این شکل روند عضویت در این شبکه رشد ثانیه ای داره.

هندوستان با داشتن ۲۰ میلیون کاربر لینکد این، به عنوان بهترین کشور از نظر سرعت رشد تعداد کاربر در سال ۲۰۱۳ شناخته شد.

بیشترین تعداد کاربران لینکد این به آمریکا اختصاص داشته و ساکنان این کشور ۹۳ میلیون نفر ار کاربران این شبکه رو تشکیل داده ان.

پس از آمریکا هندوستان قرار داشته و پس از اون برزیل با ۱۶ میلیون کاربر، بریتانیا با ۱۴ میلیون کاربر، کانادا با ۹ میلیون کاربر، فرانسه با هفت میلیون کاربر، ایتالیا، اسپانیا، مکزیک و استرالیا هریک با ۶ میلیون کاربر، هلند با پنج میلیون نفر و چین با چهار میلیون نفر کاربر به ترتیب بیشترین بخش از جمعیت کاربران این شبکه اجتماعی حرفه ای رو تشکیل داده ان.

این را هم حتما بخوانید :   آشنایی با ابزار های آنالیز بک لینک

خصوصیات لینکدین:

یکی از اهداف شبکه لینکداین اینه که به کاربرانش امکان دسترسی به لیستی از جزئیات تماس با آدمایی رو که با اونا آشنایی داشته و در این شبکه با عنوان ارتباطات یا Connections شناخته می شن میده و کاربران می تونن از هرکسی دعوت کنن تا به این لیست اضافه بشن. با این همه اگه فرد دعوت شده به جای پذیرش دعوت گزینه “اون رو نمی شناسم” یا “هرزنامه” رو انتخاب کنه، از اون علیه کاربر دعوت کننده استفاده می شه و درصورتی که کاربر تعداد خیلی از این نوع جواب ها دریافت کنه، با خطر محدود شدن یا بسته شدن حساب کاربری مواجه می شه.

  • آشنایی با روش تحلیل شبکه های اجتماعی (SNA)

از دیگر کارایی های این شبکه می توان به این گزینه ها اشاره کرد: داشتن شبکه ای از ارتباطات کاری و ارتباطات مربوط به هر کدوم از اون ها، پیدا کردن شغل از راه دریافت پیشنهاد نامه از طرف اعضای شبکه، پیدا کردن نیروی کار از طرف شرکت ها از راه معرفی مشاغل و جستجو واسه نیروهای مهم، بازخوانی پرونده مدیرانی که قصد استخدام دارن بوسیله افراد جویای کار و جستجو واسه پیدا کردن فردی که بتونه به مدیران پیشنهاد نامه ارائه کنه، به کار گیری تصویر واسه تعیین هویت، امکان ذخیره سازی مشاغلی که فرد به اونا علاقمنده، دنبال کردن اخبار شرکت ها و دریافت پیام هایی درباره استخدام از طرف اونا، امکان مشاهده پرونده آدمایی که پرونده کاربر رو بررسی کرده ان.

هم اینکه بخش جواب های لینکداین مانند جواب های یاهو به کاربران امکان می دهد پرسشی رو واسه کل کاربران مطرح کرده و درخواست جواب کنن، فرقش اینه که سوال ها محوریت حرفه ای و شغلی دارن. این شبکه هم اینکه از بخش نظرسنجی هم برخورداره که از سال ۲۰۱۱ راه اندازی شده است. در سال ۲۰۱۳ هم این شرکت Sponsored Updates ad service رو راه اندازی کرد، سرویسی که به واسطه اون افراد و شرکت ها می تونن با پرداخت مبلغی لینکداین رو به عنوان پشتیبان مالی محتوایی که قصد منتشر کردن اون رو دارن، معرفی کنن. این یکی از عادی ترین روش های درآمدزایی واسه شبکه های اجتماعی به حساب می رود.

اپلیکیشن ها و موبایل:

نسخه موبایلی لینکدین در فوریه سال ۲۰۰۸ منتشر شد تا کاربران در هر زمان و مکانی امکان دسترسی به این شبکه رو داشته باشن. نسخه موبایلی این شبکه در ۶ زبون چینی، انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ژاپنی و اسپانیایی قابل دسترسیه درحالی که نسخه اولیه لینکداین با ۲۰ زبون جور واجور طراحی شده بود.

در آگوست ۲۰۱۱ این شرکت اپلیکیشن هاش رو واسه آی فون، گوشی های اندرویدی و HTML5 اصلاح کرده و پیشرفت داد و به همین واسطه اندازه نمایش این شبکه از راه اپلیکیشن ها با افزایشی ۴۰۰ درصدی مواجه شد. این شبکه در اکتبر سال گذشته خدمات خاصی به نام Intro رو خاص کاربران آی فون نشون داد که بر پایه اون آیکونی از اطلاعات پروفایل لینکدین افراد در ایمیل هایی که از راه سیستم ایمیل رسمی آی فون نشون داده می شدن ارسال می شه. این کار به واسطه عبور دادن همه ایمیل های فرستاده شده و دریافت شده آی فون از بین سرور های لینکداین ممکن شده است.

گروه ها:

لینکد ین هم اینکه از راه اندازی گروه ها هم پشتیبانی می کنه طوری که تا ۲۹ مارس ۲۰۱۲ یه میلیون و ۲۴۸ هزار و ۱۹ گروه در این شبکه ایجاد شده بود. اکثریت این گروه ها در مورد اشتغال راه اندازی شده ان و موضوعاتی مربوط به اشتغال و حرفه های جور واجور در اونا مطرح می شن. این گروه ها بوسیله روسای گروه که امکان دسترسی به نشانی ایمیل همه اعضای گروه رو دارن، اداره می شه و همین توانایی منتهی به افزایش حجم ارسال هرزنامه شده است. از این رو لینکداین می خواد توانایی مدیران گروه ها رو در دسترسی به نشانی های ایمیل محدود سازه.

این را هم حتما بخوانید :   Keyword Stuffing چیست؟ تاثیر مخرب آن بر سئو

جستجوی کار:

کاربران در این شبکه امکان دارن درباره شرکت هایی که به اشتغال در اونا علاقمندند جستجو بکنن. با جستجوی نام شرکتی در بخش جستجوی لینکد ین، آمارهای مختلفی از اون شرکت ارائه می شه که این آمار می تونه شامل نسبت استخدام مردان به زنان، درصد عادی ترین سمت ها و پست ها در اون شرکت، موقعیت دفاتر مرکزی شرکت ها و لیستی از کارمندان الان و قبلی شرکت ها باشن.

در سال ۲۰۱۱ کاربران این امکان رو به دست آوردن که از راه گزینه “با لینکد ین بخواین” در صفحات معرفی مشاغل درخواست استخدام بدن. این سرویس جدید به کارمندانی که شانس استخدام بالایی دارن امکان می دهد واسه استخدام از راه پروفایل لینکداین خود اقدام کرده و درخواست کار رو ارسال کنن.

مهارت ها:

کاربران لینکد ین می تونن توانایی ها و مهارت های همدیگه رو از راه گزینه Endorse تایید کرده و از اونا پشتیبانی کنن. این توانایی هم اینکه به کاربران امکان می دهد به شکلی کارامد درباره پروفایل های همدیگه اظهارنظر کنن. این پشتیبانی و تایید براساس الگوریتم هاییه که مهارت های احتمالی کاربران رو نمایش می دهد و کاربران نمی تونن درخواست تایید مهارتی رو بدن چون ممکنه فردی واسه مهارتی که نداره مورد تایید قرار بگیره.

اثرگذاران:

برنامه تاثیرگذاران لینکداین در اکتبر ۲۰۱۲ راه اندازی شد و بیشتر از ۳۰۰ متفکر موفق جهان رو واسه به اشتراک گذاری دیدگاه هاشون با همه کاربران این شبکه حرفه ای گردهم آورد. این برنامه، برنامه ای دعوت محوره که به واسطه اون افراد مشهور و موفق و رهبران بزرگ از صنایع جور واجور مثل ریچارد برانسون، آریانا هافینگتون، رام امانوئل، جیمی دیمون، دیپاک کوپرا، جک ولش و بیل گیتس رو به خود جذب کرده است.

واحد های تجاری:

دربخش Talent Solutions این شبکه شرکت ها و کارفرماها در ازای داشتن صفحه ای رسمی با بخش خاص مشاغل، ایجاد تبلیغات شغلی، دسترسی به پایگاه داده های لینکدین و رزومه حرفه ای کاربران به لینکدین پول پرداخت می کنن. در بخش Marketing Solutions خواهندگان تبلیغات در ازای انتشار تبلیغات هدف دار به این شرکت هزینه ای رو پرداخت می کنن.

لیست سرویس های ارائه شده در این شبکه اجتماعی از این قرارند:

LinkedIn Pulse: این برنامه جدید ترین اخبار و اطلاعات مربوط به علاقه کاربران رو از سرتاسر جهان به اونا انتقال می دهد.

LinkedIn Groups: در این بخش کاربران می تونه در مکالمات گروهی درباره مشاغل و حرفه ها شرکت کرده و با همدیگه رد و بدل کردن اطلاعات کنن.

LinkedIn Job Seeker Premium: این برنامه وسیله لازم واسه رسیدن سریعتر به شغل مورد نظر رو واسه کاربران جفت و جور میکنه.

LinkedIn Talent Solutions: با به کار گیری بهترین وسایل استخدامی شرکت ها می تونن بهترین نیروهای کار رو به استخدام خود درآورند.

LinkedIn Sales Solutions: با به کار گیری این وسیله کارشناسان فروش می تونن فرصت های جدیدی رو واسه ایجاد بازارهای بهتر و سرعت بخشیدن به مدیریت فروش از راه  شبکه اجتماعی بسازن.

LinkedIn Job Posts: این وسیله به شرکت ها امکان انتخاب بهترین گزینه ها بهترین در سطح محلی و جهانی رو میده.

LinkedIn Premium Subscription: امکان دسترسی به و ایجاد تماس با حرفه ها و مشاغلی که مورد توجه کاربرانه رو جفت و جور میکنه.

منبع: همشهری آنلاین

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *