فروردین 10, 1403

انواع کارتریج و نحوه انتخاب بهترین کارتریج

با افزایش شیوع چاپگرها در محیط های خانگی و اداری، استفاده از کارتریج های چاپگر بیش از هر زمان دیگری افزایش یافته است. انواع کارتریج های چاپگر متناسب با نوع خاصی از چاپگرها یا خانواده ای از چاپگرها طراحی شده اند و بسته به نوع دستگاه در یک رنگ یا ترکیبی قرار می گیرند.

 

کارتریج جوهری و کارتریج تونری

اغلب افراد بین کارتریج جوهر و کارتریج تونر اشتباه می گیرند. این دو محصول متمایزی هستند که برای انواع مختلف چاپگرها طراحی شده اند. از کارتریج های تونر در چاپگرهای لیزری استفاده می شود ، در حالی که از کارتریج های جوهر برای چاپگرهای جوهر استفاده می شود.

آنها نه تنها برای چاپگرهای مختلف ساخته شده اند بلکه عملکرد آنها نیز متفاوت است. کارتریج های تونر حاوی یک پودر خشک هستند که برای ایجاد چاپ به کاغذ متصل می شود ، از طرف دیگر ، کارتریج های جوهر حاوی جوهر مایع هستند که مستقیماً به صفحه منتقل می شوند.

انواع کارتریج و نحوه انتخاب بهترین کارتریج

انواع کارتریج های جوهری

 

انواع مختلفی از کارتریج های جوهر بسته به نوع ساخت آن در بازار موجود است. درک فرآیندهای مختلف تولید به شما کمک می کند تا یک تصمیم خرید آگاهانه بگیرید.

 

کارتریج های OEM Ink: کارتریج های OEM توسط همان شرکت تولید کننده چاپگرها ساخته و طراحی می شوند. این کارتریج ها از آنجایی که متناسب با مشخصات چاپگر طراحی شده اند از کیفیت بالاتری برخوردار هستند و بنابراین با خروجی ثابت ، بالاترین کیفیت چاپ را دارند. با این حال ، آنها به دلیل نام تجاری نیز قیمت بالایی دارند.

کارتریج های مرکب سازگار با شخص ثالث: کارتریج های سازگار با جوهر توسط اشخاص ثالث غیر از سازنده اصلی با توجه به مشخصات تعیین شده توسط سازنده از ابتدا تولید می شوند. آنها برای سازگاری با چاپگری که برای آن طراحی شده اند طراحی شده اند تا خروجی و کیفیت چاپی مشابه را به شما ارائه دهند. همچنین قیمت آنها بسیار کمتر از کارتریج های OEM است و به کاهش هزینه های بالای چاپ کمک می کند.

 

کارتریج های سازگار با جوهر زمانی که شما در درجه اول به پیش نویس های خشن یا چاپ هایی که اغلب دور انداخته می شوند ، نیاز به گزینه عالی دارند. با این حال ، وقتی آنها را از فروشگاه های معتبر آنلاین خریداری می کنید ، می توانید کارتریج های جوهر سازگار با کیفیت بالا پیدا کنید که عملکرد و کیفیت مشابه کارتریج های مارک دار را تولید می کنند.

 

کارتریج های بازسازی شده: کارتریج های بازسازی شده از کارتریج های OEM استفاده شده یا خالی هستند که توسط متخصصان شارژ کارتریج ، مرمت و بازسازی شده اند. هر قطعه کاملاً بررسی شده و قطعات آسیب دیده و فرسوده جایگزین می شوند تا کیفیت بالای کارتریج های OEM را برآورده کنند.

کارتریج های ساخته شده دوباره ارزان تر هستند و به صرفه جویی در هزینه چاپ کمک می کنند. از آنجا که آنها از کارتریج های قدیمی تولید شده اند ، به دلیل جلوگیری از ریختن کارتریج در محل های دفن زباله ، به حفظ محیط زیست نیز کمک می کنند.

 

کارتریج های پرشده: یک تصور غلط رایج وجود دارد که کارتریج های پر شده و دوباره تولید شده مشابه هستند. فرآیند تولید مجدد شامل جایگزینی قطعات آسیب دیده یا فرسوده برای کار دوباره آنها است ، در حالی که پر کردن مجدد کارتریج صرفاً شامل پر کردن جوهر مصرف شده در کارتریج استفاده شده است.

مطلب دیگر :   نرده چوبی – کاور رادیاتور و پارکت ارتا

 

کدام یک بهتر است؟

به عوامل مختلفی از جمله استفاده کلی ، بودجه چاپ و الزامات کیفیت شما بستگی دارد. در اینجا ، ما مزایا و معایب کارتریج های تونر و جوهر را از نظر هزینه ، کیفیت تصویر و کارایی ارائه خواهیم داد تا به شما کمک کنیم تا آگاهانه تصمیم بگیرید که مناسب شما چیست.

 

قیمت کارتریج

از نظر هزینه خرید اولیه ، کارتریج های جوهر به طور قابل توجهی ارزان تر از لیزر هستند. همانطور که گفته شد ، کارتریج های لیزر خروجی بسیار بیشتری دارند و قادر به تولید صفحات بسیار بیشتر از هر کارتریج جوهر افشان هستند. بنابراین ، این واقعا به کاربرد شما بستگی دارد. اگر فقط گاهی چاپ می کنید ، یک چاپگر جوهر افشان احتمالاً ارزان تر می شود ، اگر اغلب و زیاد چاپ کنید ، لیزر می تواند در طولانی مدت مقرون به صرفه ترین باشد.

 

با این حال ، اگر در جدیدترین دستگاه جوهر افشان با کارایی بالا سرمایه گذاری کنید ، متوجه می شوید که خروجی و عملکرد آن بسیار شبیه به چاپگر لیزری است. باز هم ، این به میزان استفاده شما و میزان هزینه ای که مایلید کاملاً برای یک چاپگر جدید و پیشرفته هزینه کنید بستگی دارد.

 

سرعت و عملکرد

 

اگر سرعت خرید اصلی شما در هنگام خرید چاپگر جدید است ، باید بین لیزر و جوهر افشان تصمیم بگیرید ، زیرا هر دو بسته به مبلغی که مایل به صرف هزینه هستید ، سرعت و عملکرد عالی را ارائه می دهند. در زمان های گذشته ، جوهر افشان کندتر از لیزر بود ، اما پیشرفت های جدید HP ، Epson و Brother به این معنی است که جوهر افشان محدوده از این پس می توانند از نظر سرعت چاپ با چاپگرهای لیزری رقابت کنند.

 

روی یک دستگاه پیشرفته لیزری یا جوهر افشان سرمایه گذاری کنید و کاربران می توانند انتظار چاپ حدود بیست برگ در دقیقه را داشته باشند. این را با سرعت چاپ شش برگ در دقیقه با جوهر افشان ارزان تر مقایسه کنید و هزینه اولیه خرید دستگاه پر کردن دامنه می تواند ارزش آن را داشته باشد.

 

کیفیت تصویر و متن

 

در حالی که چاپگرهای لیزری معمولاً عملکرد همه جانبه سریعتری دارند ، اما از نظر کیفیت تصویر خارج و خارج نمی توانند با جوهر افشان رقابت کنند. با توجه به اینکه جوهر افشان ها از جوهر مایع استفاده می کنند ، در ترکیب دقیق تر رنگ بسیار بهتر عمل می کنند – چیزی که به خوبی به چاپ تصاویر تمام رنگ کمک می کند. اگر قصد چاپ بیشتر اسناد متن سیاه را دارید ، سرعت و عملکرد دستگاه لیزر افت کیفیت را خنثی می کند.