بررسی دلایل کاهش ترافیک سایت از جستجوگرها

عمومی

سرفصل محتوا

  • مهمترین دلایل کاهش ترافیک سایت از جستجوگرها و افت سئو سایت : به چه دلیل و چیکار باید کرد؟
    • ۱. داده های نادرست یا محتوا غلط
    • ۳٫ سایت هک شده باشه یا  Hacked site
    • ۴٫ محتوای تکراری یا  Duplicate content
    • ۵٫ هرزنامهای تولید شده به وسیله کاربر یا User-generated spam
    • ۶٫ تغییر مسیرها یا Redirects
    • ۶٫ لینکای داغون کننده یا Malicious links

مهمترین دلایل کاهش ترافیک سایت از جستجوگرها و افت سئو سایت : به چه دلیل و چیکار باید کرد؟

بنظر من ، اگه یه فاجعه واسه صاحبان و مدیران سایت وجود داشته باشه، بدون دودلی کاهش یهویی ترافیک موتور جستجو میشه.

اگه بخوایم روراست باشیم، مالک سایتی وجود نداره که این رو تجربه نکرده باشه.

اگه سایت شما دچار کاهش ترافیک و سئو سایت شده، اولین کاری که باید انجام بدین اینه که داروهای ضد افسردگی خود رو کنار بذارین.

افسردگی

نگاهی تازه به سایت خود بندازین و تلاش کنین دلیل این کاهش سئو رو پیدا کنین.

و مطئن باشین سئو پارسیان اینجا هست که به شما  کمک کنه.

پس، در این مقاله بعضی از مهمترین دلایل کاهش ترافیک و سئو سایت رو میگیم ;

۱. داده های نادرست یا محتوا غلط

یکی از مهم ترین نکات در پیشرفت سئو و افزایش ترافیک سایت از موتورهای جستجوگر ، که باید ۱۰۰٪ از اون اطمینان داشته باشین،

دقت و صحت اطلاعات و محتوای سایت شماس.

مطمئن شین که داده ها و اطلاعات سایت شما درست و درسته ، چون که اطلاعات غلط به فراموشی سپرده می شه.

هر زمان به یهو دچار کاهش ترافیک و سئو سایت شدید ، به بازنگری محتوای سایت خود بپردازید.

 

وقتی که داده ها رو چک کردین و از صحت اطلاعات سایت خود اطمینان پیدا کردین ، شاید شما به وسیله گوگل مجازات(به اصطلاح گوگل پنالتی) شدین.

واسه اثبات این نظریه ، کافیه فقط کنسول Google Search رو چک کنین.

در حساب کاربری خود، به ترافیک جستجو برید، بعد به قسمت اعمال دستی برید.

اگه سایت شما یه کارت قرمز داده شده باشه، باید یه اطلاعیه مربوط به دلیل مجازات و مشخص شدن دقیق بودن اون داشته باشه.

در این مرحله، شما می تونین از گوگل پنالتی یا مجازات به وسیله گوگل باخبر شده و سایت خود به راه قبلی برگردونین.

یادتون باشه ، در واقعیت قوانین سئو (SEO) سختگیرانه هست ، پس، اگه هنوزم در مورد دلایل مجازات شک دارین، در ادامه بعضی از موارد عادی واسه بررسی معرفی می کنیم:

۳٫ سایت هک شده باشه یا  Hacked site

به طور کامل مشخصه که هیچ سایتی از هک شدن ایمن نیس ، پس سایت شمام ممکنه هک شه.

واسه بررسی اینکه شما هک شدین یا نه ، لطفا فهرست کامل گوگل شامل تموم مراحل لازم واسه برگردوندن سایت به حالت امن رو بخونین.

حالا خوبیش اینه این تنها دلیل مجازاته که انگار خارج از کنترل شماس و البته قابل حله. پس، نگران نباشین !

۴٫ محتوای تکراری یا  Duplicate content

همونطور که قبلا هم عرض کردیم در سئو محتوا پادشاه س و باید روش زوم بشه.

به خاطر همین مطمئن شید هر چیز تکراری رو از سایت خود خط بزنین.

منطق پشت این قضیه خیلی ساده س!:

محتوا اصلی تر بخش سایت و ارزشمندترین جزء از سایت شما واسه Googleه.

واسه بررسی اصالت مطالب و محتوای تکراری سایتتون از وسیله  Copyscape استفاده کنین.

۵٫ هرزنامهای تولید شده به وسیله کاربر یا User-generated spam

واسه شناسایی و بستن اسپمای مشکی ، شما باید به صفحاتی از سایتتون که محتوای تولید شده به وسیله کاربر رو نمایش میدن، برید و تموم لینکای ناجور و هم اینکه محتوای مشکوک خود رو خط بزنین. به همین اندازه ساده به نظر می رسه.

۶٫ تغییر مسیرها یا Redirects

هیچکی دوست نداره به صفحه ای هدایت شه که بدون محتوا هستش.

واسه همینه که باید سایت خود رو از داشتن هر گونه تغییر راه ناخواسته بررسی کنین.

واسه انجام این کار، URL خود رو در WebSite Auditor واسه ایجاد یه پروژه وارد کنین.

صبر کنین ، خزیدن انجام شه، بعد در داشبورد سایت، به صفحه Redirects 301 , 302 و صفحات با متا بازنشانی برید.

حالا شما می تونین یه نمای کلی از لیست کامل صفحات هدایت شده ببینین و تموم موارد ناخواسته رو خط بزنین .

۶٫ لینکای داغون کننده یا Malicious links

وقتی که نقض آفلاین (off-page) اتفاق می افته که سایت شما با یه دسته از لینکای سمی پر شده باشه.

به هر حال، بهترین کار اینه که از وسایل سایت WebSite Auditor و SEO SpyGlass واسه پیدا کردن لینکای داغون کننده سایتتون استفاده کنین.

اول شما باید یه پروژه ایجاد کنیدو گزینه های SEO PowerSuite Link Explorer و Google Search Console رو به عنوان وسیله موشکافی لینکا واسه سایتتون انتخاب کنین.

موشکافی

در این مرحله  SEO SpyGlass زمان زیادی رو واسه موشکافی دامنه های مربوط به سایت شما در نظر میگیره.