در آدمایی که به ورزش منظم و همیشگی مانند پیاده روی تند می پردازن، طول عمر حتی با وجود اضافه وزن بیشتر از افرادیست که فعالیت فیزیکی ندارن.

این مطالعه از راه انستیتو ملی سرطان امریکا انجام شد و با تحقیقات قبلی مبنی بر این که فعالیت فیزیکی امید به زندگی رو زیاد کرده و به طول عمر افراد سیگاری ۳.۷ سال اضافه می کنه، مطابقت داره.

کفش ورزشی مناسب

یافته های مطالعه گذشته از این نظر مهمه که افراد غیر فعال رو راضی می کنه که فعالیت فیزیکی متوسط اثرات به درد بخور بسیاری داره، حتی اگه با کم شدن و کنترل وزن همراه نباشه.

واسه انجام این مطالعه بیشتر از ۶۵۰۰۰۰ فرد ۴۰ ساله و بالاتر انتخاب شدن. زمان و شدت فعالیت فیزیکی و شاخص توده بدن (BMI) اونا بررسی شد.

یافته های نشون دهنده این بود که ورزش در اوقات فراغت مانند پیاده روی تند به مدت ۷۵ دقیقه در هفته، امید به زندگی رو ۱.۸ سال زیاد می کنه. پیشنهاد سازمان بهداشت جهانی (WHO) در مورد ورزش و فعالیت بدنی، دست کم ۱۵۰ دقیقه پیاده روی تند در هفته س. در گروهی از افراد شرکت کننده در مطالعه گذشته که به پیشنهاد WHO عمل کردن، امید به زندگی ۳.۴ تا ۴.۵ سال زیاد شد.

محققان اعلام داشتن که نبود جنب و جوش بدنی، جدا از شاخص توده بدن، طول عمر رو کم می کنه. در فردی که فعالیت فیزیکی کافی داره و از وزن طبیعی (شاخص توده بدن ۱۸.۵ تا ۲۴.۹) برخورداره، نسبت به کسی که غیر فعال بوده و چاقی درجه دو (شاخص توده بدن ۳۵ یا بالاتر) داره، طول عمر ۷.۲ سال بیشتره.

یافته های هم اینکه نشون داد که در افراد با وزن طبعی که ورزش نمی کنن در مقایسه با افراد فعال و گرفتار به چاقی درجه یه (شاخص توده بدن ۳۰ تا ۳۴.۹)، طول عمر ۳.۱ سال کمتره. یعنی ورزش میتونه اثرات چاقی رو تا حد زیادی جبران کنه.

کارشناسان پیشنهاد می کنن که از هر فرصتی هر چند کوتاه واسه فعالیت فیزیکی استفاده کنین، چون فقط با ۷۵ دقیقه پیاده روی در هفته می تونین طولانی تر زندگی کنین.

نبود جنب و جوش بدنی مخصوصا اگه با چاقی همراه باشه، به اندازه قابل توجه ای طول عمر رو کم می کنه.

بهترین ادویه واسه چربی سوزی

دلیل کم نشدن وزن چیه؟

بازنشر زیان سیمرغ چاقی