Marketing

اگه یه بازاریاب باشین ممکنه در طول دوره کارتون روزهایی رو تجربه کرده باشین که از پروسه تکراری کارتون خسته شده باشین؟! در این مقاله می خوایم روشهایی رو واسه جلوگیری از خستگی روحی در بازاریابی رو معرفی کنیم.

به گزارش آلامتو و به نقل از ibazaryabi.com؛ همونجوری که می دونین اجناس همه ی کسب و کارا اجناس هیجان انگیزی نیستن که مزیت رقابتی بالایی داشته باشن. تا رسانه های جور واجور با کمال میل بخشی از پروسه بازاریابی اون ها رو بردوش بگیرن. از این رو به کار گیری خلاقیت در سرویس دهی یا تولید محصول می تونه به نوبه ی خود بخشی از مزیت رقابتی رو تامین کنه و رسانه های جور واجور با آغوش باز بازاریابی این اجناس رو رو دوش گیرند. این خلاقیت علاوه بر مرحله تولید محصول می تونه وارد پروسه بازاریابی شه و از این روش مخاطبان رو تحت تاثیر بذاره.

مثلا انبارداری صنعتی رو در نظر بگیرین. در انبارداری صنعتی ساختمون انبار مانند جعبه بزرگیه که اتاق های مربوط به اجناس صنایع جور واجور مانند جعبه های کوچکتر داخل اون قرار گرفته ان. پس در ظاهر هیچ خلاقیت و هیجانی در اون وجود نداره. اما وقتی جنگ انبارداری به یکی از محبوب ترین برنامه های تلویزیونی تبدیل شه توجه میلیون ها بیننده رو به خود جلب می کنه و خود به خود به موضوع داغی تبدیل می شه.

مثلا دیگه شرکت لوسید چارت ( Lucidchart) که تولیدکننده پلت فرم ترسیم فلوچارت بر اساس ابره رو در نظر بگیرین. همونجوری که می دونین نمودار فلوچارت بیشتر مورد توجه مهندسانی قرار می گیرد که در مسائل کاری خود با اون مواجه می شن. پس تیم بازاریابی این شرکت به خاطر پیشبرد روش هدف دار های بازاریابی و فروش نرم افزار ترسیم فلوچارت تولید شده باید طرز تفکر مردم رو در مورد رسم این نمودار تغییر می دادن. از این رو کاربرد فلوچارت رو وارد بازی های محبوب و پرطرفداری مثل جنگ ستارگان، فوتبال فانتزی و اژدها و سیاه چال کردن. این روش هدف دار باعث شد که خیلی از سایت های معتبر مطالبی در این مورد منتشر کنن و کمپین بازاریابی این شرکت با موفقیت جلو رفته و در عرض هفت ماه بیشتر از دو میلیون بازدید داشته باشه. این روش هدف دار جایزه ی بازاریابی یوتا رو هم از اون خود کرد.

چیجوری به کمک خلاقیت از خسته کننده شدن پروسه بازاریابی جلوگیری کنیم؟

پس با در نظر گرفتن اون چیزی که تا کنون گفته شد واسه جلوگیری از خسته کننده شدن پروسه بازاریابی کالاهایی که مزیت رقابتی زیادی ندارن باید به نکات زیر توجه کرد:

بالاتر از محصول خود فکر کنین

واسه موفقیت پروسه بازاریابی باید روش هدف دار بازاریابی خود رو بالاتر از اجناس تدوین کنین. ایده های خلاقانه و جذابی که بتونن محصول شما رو به شکل گسترده ای وارد جنبه های دیگری از زندگی مردم کنن کمک به سزایی در پیشبرد پروسه بازاریابی داشته باشن. درگیر کردن محصول با رویدادهای جور واجور و تولید محتوای جنجالی یکی از ایده های خلاقانه واسه پروسه بازاریابیه. این کار می تونه تاثیر مثبتی بر شناخته شدن اجناس شرکت شما هم داشته باشه.

واسه موفقیت در پروسه بازاریابی خود بالاتر از محصول فکر کنین.

مردم رو درگیر پروسه بازاریابی خود کنین

واسه درگیر کردن مردم در پروسه بازاریابی محصول باید از چیزهای مورد علاقه و سلایق اون ها باخبر باشین. هر چند تیم بازاریابی اطلاعات زیادی در مورد مخاطبان داره اما اطلاعات یه متخصص تولید محتوا بالاتر از از این اطلاعات هستش. به کار گیری تیترهای بیشتر پسند و پرداختن به مسائلی که مردم به اون ها علاقه بیشتری دارن می تونه دایره ی مخاطبان شما رو زیاد کرده و به موفقیت پروسه بازاریابی شما منجر شه. پس واسه موفقیت در پروسه بازاریابی خود تلاش کنین از افراد متخصصی که همیشه با مردم در رابطه هستن کمک بگیرین.

اهداف کمپین بازاریابی خود رو یادتون نره

هر کمپین بازاریابی دو هدف رو دنبال می کنه: اول این که به کمک ایده های خلاقانه طرز فکر مردم رو در مورد محصول مورد نظر تحت تاثیر بذاره. دوم این که علاوه بر افزایش ترافیک سایت به جمع بیاری اطلاعات بپردازه. اطلاعات تماس و آشنایی با چیزهای مورد علاقه مخاطبان می تونن در پیشبرد پروسه بازاریابی به تیم بازاریابی شما کمک کنن.

جمع آوری اطلاعات مشتریان یکی از اهداف اجرای کمپینای بازاریابیه.

نتیجه گیری

خلاقیت تیم طراحی محصول و بازاریابی کسب و کارایی که به تولید کالاهایی با مزیت رقابتی پایین می پردازند از عوامل تعیین کننده موفقیت این کسب و کارا هستش. پس به کار گیری ایده ها و روش های خلاقانه کمک زیادی به پیشبرد پروسه بازاریابی این کسب و کارا می کنه.

آی بازاریابی بازاریابی خلاقیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *