سیاست های اصلی و همیشگی گوگل در رتبه بندی سایت ها

عمومی


موضوع این آموزش درباره سیاستا و اهدافی از گوگل هست که گوگل سالهاست دنبال میکنه و دنبال می کنه.

حالا اینکه ما بدونیم این سیاستا چه چیزایی هستن به چه درد ما میخوره؟

اینکه شما بدونین، سیاستای گوگل و خط قرمز هاش چه چیزایی هستن، باعث میشه، راحت تر الگوریتمای گوگل رو رصد بکنین و رفتار گوگل رو حدس بزنین  و راحت تر بتونید خودتونو با الگوریتمای جدید و آینده گوگل که توی درباره بهش حرف زدیم، به روز کنین.

نکات ریز و مهمی توی ویدیو هست که توی این پست یعنی Transcript ویدیو نیس.

سیاست اول، نمایش یافته های درست و دقیق به کاربر

واسه گوگل رضایت کاربر از همه چی مهمتره.رضایت کاربر خودش.نه رضایت کاربران سایت شما.هر قانونی میذاره در همین راستاست.هر قانونی واسه وب مسترها گذاشته در همین راستاست.گوگل اصلا دوست نداره سایت بی ربط یا صفحه ای که محتواش و عنوانش، چیزی نیس که کاربر جستجو کننده دنبالش بوده، در بالاترین جایگاه یافته های جستجو، نشون بده.

گوگل به خاطر همین سیاست، لازم باشه سایتی که تخلف کرده(خودش واسه خودش لینک بیلدینگ کرده) ، در بالاترین جایگاه یافته های میاره یا سایتی که برند خیلی قوی ای هست رو ممکنه پنالتی کنه.که این حالت دوم، با احتمال خیلی کم پیش میاد.چون همیشه، برند قوی، رابطه مستقیم با یافته های دلخواه کاربرا داره.

بعضیا به اشتباه تصور میکنن، گوگل عین پلیس، مسئول مقابله با کسائی هست که قانوناشو زیر پا میذارن.انگار گوگل منتظر نشسته ببینه کی تخلف میکنه، گوشش رو بگیره بپیچونه! نه دوستان همچین خبری نیس.واسه نمایش یافته های درست و دقیق به کاربر، لازم باشه سایتی و صفحه ای رو عقب یا جلو میبره.مهم نیس اون سایتا چقدر هزینه کردن و چقدر اصولی کار کردن.مهم نمایش نتیجه درست به کاربر هست.بخاطر همین هست که بعضیا میگن به چه دلیل فلان سایت کلی لینک خریده ولی بالاست و ناراحتن از این موضوع.که حالا همین موضوع رو تو بازش کردیم.

اگه همه تغییرات گوگل رو بررسی بکنین، متوجه میشین که همش هم جهت با افزایش رضایت کاربر هست.مثل AMP و تغییرات الگوریتمی.

سیاست دوم، امنیت کاربر

امنیت کاربر هم زیرمجموعه ای از رضایت کاربر هست.به خاطر همین گوگل، واسه بسترای امن، ارزش بیشتری قائل هست.بخشی از تغییرات و پیشرفت های گوگل هم مربوط به همین سیاست هست.

سیاست سوم، مخفی سازی الگوریتما و کلی گویی

گوگل، واسه اینکه سخت کنه دور خوردنش رو، یعنی سخت کنه که شما بتونید متوجه بشین چیجوری، دورش بزنین، فقط کلی گویی میکنه.توی پست قوانین نانوشته گوگل هم در این باره صحبت کرده بودیم.

به خاطر همین، اتکای صد درصدی به راهنما و مستندات گوگل واسه افزایش رتبه که همه اونها هم فقط در سطح On-Page و محتواست هست(نه Off-Page)، چه در سئوی کلاه سفید چه کلاه خاکستری، کار صحیحی نیس.

نکته: الان که متن رو نوشتم، میبینم خیلی جزئیات رو جا انداختم که تو ویدیو گفته بودم.بازم میگم، کلا تلاش کنین ویدیو رو ببینین به جای خوندن پست.از متن پست ، فقط ارجاعا و لینک هاش رو استفاده کنین چون توی ویدیو طبیعتا نمیشه لینک و برگشت داد.