مخاطبان اصلی هر کسب و کاری، مردم هستند. به همین خاطر، برای توسعه‌ی یک شرکت، ابتدا باید رضایت و توجه مردم را جلب نمود. این کاری است که یک رویکرد تبلیغاتی موثر می‌تواند برای شما انجام دهد. شما با استفاده از تبلیغات می‌توانید توجه مخاطبان را به خود جلب نموده و جنبه‌های مختلف کالا یا خدمات خود را به نحوی معرفی نمایید که مردم به آن جذب شوند.

یکی از بهترین روش‌های تبلیغاتی که در سال های اخیر همواره مورد توجه کسب‌وکارها بوده است، استفاده از هدایای تبلیغاتی مناسب می‌باشد. چرا که، مردم همواره دریافت یک کالای سودمند و رایگان را دوست دارند و همین محبوبیت هدایای تبلیغاتی در میان مردم، عاملی است که باعث افزایش احتمال موفقیت این روش می‌شود.

شاید در ظاهر، اهدای هدایای تبلیغاتی، فعالیت چندان تاثیرگذار و بزرگی به نظر نرسد. اما در حقیقت، این روش را باید یکی از روش‌های خلاق و اصیل در برندسازی دانست. زمانی که شما یک هدیه را که ممکن است از محصولات معمول تبلیغاتی و یا کالایی منحصر به فرد باشد، به مشتریان خود اهدا می‌کنید، با این کار، به نوعی به آن‌ها اثبات می‌نمایید که برایشان ارزش قائل بوده و در کار خود جدی و حرفه ای هستید.

علاوه بر این، توزیع هدایای تبلیغاتی باعث می‌شود که مردم با نوع فعالیت و نام برند شما آشنا شوند. از همین رو می توان این کار را نوعی رویکرد برندسازی موفق با یک استراتژی سنتی دانست که متناسب با بودجه‌ی شما قابلیت اجرا در شرایط مختلف را دارد. اگر این کار به درستی انجام شود، این هدایا می‌توانند زمینه‌ساز جذب مشتریان جدید و در عین حال جلب رضایت مشتریان قدیمی شوند.

 

نمونه هدایای تبلیغاتی

1- دیده شدن شرکت و برند تجاری شما

زمانی که در جشن‌ها، مناسبت‌های مهم و یا در هر زمان خاص دیگر مانند سالگرد تاسیس شرکتتان، کالاهایی رایگان را به عنوان هدایای تبلیغاتی، به مردم اعطا می‌کنید، توجه آن‌ها به سمت برند شما جلب می‌شود. مداومت در معطوف کردن توجه مخاطب به برند، ویژگی برجسته و بسیار پر اهمیت هدایای تبلیغاتی است. چرا که مخاطبان معمولا از این هدایا به صورت مداوم و طولانی مدت استفاده می‌کنند و همین موضوع باعث خواهد شد که نام برند شما همواره در معرض دید آن‌ها باشد.

همچنین با دیده شدن آرم و لوگوی اختصاصی کسب و کار شما توسط سایر افراد جامعه، آگاهی از برند شما افزایش خواهد یافت. تمامی این موارد موجب توسعه‌ی هرچه بهتر برند شما و افزایش طیف مخاطبانتان خواهد شد.

2- قدرت بالا و ماندگار در بازاریابی

بسیاری از صاحبان مشاغل و فعالان کسب و کار بر این باورند که اهدای انواع هدایای مناسبتی و تبلیغاتی، نوعی پس‌انداز پول و سرمایه برای کسب و کار آن‌ها است، چراکه این روش، یک راه فوق العاده مقرون به صرفه و همچنین ماندگار برای انجام یک تبلیغات موفق است.

با وجود آن که اغلب این کالاها برای چندین سال نگهداری و مجددا استفاده می‌شوند، هزینه‌ای که برای تهیه و توزیع آن‌ها  باید بپردازید، در مقایسه با استراتژی‌های گران قیمت تبلیغات دیجیتال یا برخی روش‌های مشابه، بسیار ناچیز است. علاوه بر آن، بازاریابی و برندسازی با این روش، می‌تواند به ایجاد یک درک و احساس مثبت در مخاطبان شما بیانجامد.

3- تفهیم کیفیت، خلاقیت، و اعتماد به مشتریان

انتخاب یک هدیه مناسب، به سبب تاثیری که بر افراد می‌گذارد، در حصول نتیجه نهایی بسیار حائز اهمیت است. با انتخاب کالاهای خلاقانه و در عین حال باکیفیت، می‌توانید نوعی حس اعتماد نسبت به برند تجاری خود را در مخاطبان ایجاد نمایید. این موضوع که مردم پس از تجربه‌ی خرید از شما یا استفاده از خدماتی که ارائه می‌دهید، مورد قدردانی قرار گرفته و با ارزشی که برایشان قائل شده‌اید‌ روبرو می‌شوند، از دیگر موارد اهمیت هدایای تبلیغاتی است.

بهتر است از کارهای خاص و متمایز برای معرفی خود استفاده کنید. برای مثال، استفاده از کالاهای منحصر به فرد هنری و پرکاربرد، می‌تواند گزینه مناسبی برای قدم گذاشتن در این راه باشد. این هدایا به شما کمک خواهند کرد تا به مشتریان خود یادآوری کنید که شرکت شما با توجه به جزئیات و اصول، کیفیت بالایی از خدمات را ارائه می‌دهد.

4- هدف‌گذاری بر روی مخاطب

اغلب روش‌های نوین و قدیمی تبلیغات، عموم افراد جامعه را بدون توجه به مخاطبان هدف، به سمت برند هدایت می‌کنند. این در حالی است که معمولا هر شرکت مخاطبان هدف مشخصی داشته و محصولاتی را برای قشر خاصی از افراد جامعه، برای مثال بانوان، دانش آموزان و یا دانشجویان، تولید می‌نماید. اهمیت هدایای تبلیغاتی در این شرایط بیشتر نمایان می‌شود. چرا که استفاده از این روش تبلیغاتی موجب هدف‌گذاری دقیق و مشخص بر روی مخاطبان خاص یک کسب و کار می‌شود و بدین صورت هزینه‌ها را کاهش داده و بازدهی تبلیغات را افزایش می‌دهد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *