مصاحبه با مدیرعامل نووا گیمز؛ پاپالند به زودی در سطح جهانی منتشر می شود

فناوری

پاپالند: فرار کلها از اون دست عناوین خاصیه که در چند ماهه گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده. سبک گیم پلی و طراحی هنری این بازی باعث شده تا در زمونه ای که عناوین داخلی معمولاً به خاطر نبود خلاقیت کافی در طراحیشان، نقد می شن، پاپالند بتونه استانداردهای تازه ای رو واسه بازی سازی موبایل تعریف کنه.

نووا گیمز به عنوان سازنده این بازی در الکام گیمز حضور داشت و همین موضوع باعث شد تا مصاحبه ای با اسماعیل صبوری به عنوان مدیرعامل این استودیو داشته باشیم.

سایت ما: از تیم نوا گیمز و برنامه های آینده خودتون بگید.

اسماعیل صبوری – نووا گیمز: ۴ سالی می شه که تیم نوا گیمز تاسیس شده و از همون پروژه اول هدف ما حضور در بازارهای جهانی بود و به خاطر همین طراحی هنری بازی با بقیه عناوین ایرونی فرق داشت و بیشتر واسه بازارای جهانی طراحی شده بود. پاپالند رو در اول روی کافه بازار منتشر کردیم و بعد از گرفتن بازخوردها و رفع ایرادات بازی، وارد مرحله انتشار جهانی اون شده ایم.

نگران این موضوع نبودین که طراحی متفاوت بازی باعث شه تا کاربران ایرونی به اون روی خوشی نشون ندن؟

ما از همون پروژه اول خود می دونستیم که ممکنه مخاطبان ایرونی با محتوای بازی رابطه برقرار نکنن. اما به هدفمون رسیدیم و ناشر واسه انتشار بازی در بازارهای جهانی موافقت کرد. همین موضوع باعث شد تا نام اثر خود رو بین دیگه عناوین موفق در صفحه اول App Store ببینیم.

در طراحی پاپالند ما روی این قضیه که بخوایم بازی رو برابر با سلیقه خاص یه منطقه طراحی کنیم ، متمرکز نبودیم و بیشتر می خواستیم تا هر فردی در هر نقطه ای از جهان قادر به تجربه اون باشه.

این قضیه روی کارکرد بازی در ایران تاثیر منفی نگذاشت؟

بله و شاید بازی ما در بازار ایران به اندازه دیگه عناوین شناخته شده داخلی از نظر جذب مخاطب موفق ظاهر نشد اما فکر می کنم به واسطه این که بازی در بیرون مرز کشور موفق شه، تصور مثبتی در کاربران ایرونی هم ایجاد شده و اونا به تجربه این عنوان علاقه مند شن.

با این اوصاف، هدف شما از حضور در الکام گیمز چیه؟

ما در الکام گیمز دنبال این هدف هستیم که بتونیم از افراد متخصص واسه بخش درآمدزایی و فروش بازیا کمک بگیریم و طی این نمایشگاه و اتفاق TGC هم پیشنهادات مختلفی در مورد چگونگی کسب درآمد چه در بازارهای خارجی و چه در داخل گرفتیم.

یعنی با کاربراتون در الکام گیمز تعامل نداشتید؟

داشتیم اما کلا هدف ما از حضور در این اتفاق بیشتر معطوف به بعد تجاری و رابطه با افراد متخصص می شد. اما با اینحال قضیه هم با در نظر گرفتن این که این دوره سال اولیه که ما در اینجور رویدادی شرکت کردیم، از نتیجه راضی هستیم و با امید به اینکه با برنامه ریزی بهتر، دورنمای بهتری در سال آینده داشته باشیم.

کافه بازار در این مدت نشون داده که حامی بازیسازان با استعداده، به نظر شما چه کارایی از طرف بازار می تونه باعث ساخت بازیای بزرگتر و موفقیت بیشتر استودیوهای بازی سازی شه؟

به نظرم تنها کاری که می شد با جفت و جور کردن امکان حضور تیمای برگزیده کافه بازار در الکام گیمز، انجام شده و این موضوع که کافه بازار هزینه حضور اینجور تیمایی رو این اتفاق متقبل شده، اتفاق مثبتی حساب می شه. البته اتفاقای مثبت دیگری هم می تونن اتفاق بیفتن که ممکن بودن اونا باید بررسی شه.

پاپالند چه وقتی به صورت جهانی عرضه می شه؟

الان مشغول گفتگو با ناشرها هستیم و احتمال میره که تا انتهای تابستون این بازی به طور رسمی در بازارهای جهانی عرضه شه.