آهنی، رضا (۱۳۸۹). بهداشت روانی «www.hamshahrionline.ir/details».
باقری، حمید(۱۳۸۷). «بررسی میزان کارآیی آموزش مهارت های هوش هیجانی بر افزایش آن در نوجوانان». مجله مطالعات تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی شماره ۳۳ صفحه ۱۵۷٫
برادبری، ت و گریوز، ج(۲۰۰۵). هوش هیجانی ( مهارت‌ها و آزمون‌ها). ترجمه مهدی گنجی(۱۳۸۴). چاپ اول، تهران: انتشارات ساوالان.
برادران، فرهاد (۱۳۹۰). تأثیر آموزش مهارت اجتماعی بر پایگاه اجتماعی و سازگاری اجتماعی و عاطفی دانش آموزان ابتدایی شهر تهران، پایان نامه کارشناسی ارشد روانسنجی، دانشگاه آزاد تهران مرکز.
براهنی ، محمد تقی (۱۳۸۹). واژه نامه روانشناسی. تهران، چاپ هفدهم، انتشارات فرهنگ معاصر.
بیانی، احمد(۱۳۸۸). روشهای تحقیق و سنجش در علوم تربیتی و روان‌شناسی، تهران: انتشارات رهیافت، چاپ چهارم، ص ۲۲۲٫
بیژنی (۱۳۸۸). ناسازگاری و بزهکاری در نوجوانان، روزنامه شاپرک، شماره ۱۸۲۸٫
پالمر، مونتی ؛ لاری ، اشترن و گایل ، چارلز (۱۹۹۷). نگرشی جدید به علم سیاست. ترجمه منوچهر شجاعی(۱۳۷۶). تهران: دفتر مطالعات سیاسی و بین المللی .
پروین، لارنس . ای (۲۰۰۰). روانشناسی شخصیت. ترجمه محمدجعفر جوادی و پروین کدیور(۱۳۹۳)، چاپ پنجم، تهران: انتشارات آییژ.
پلنت، ج (۲۰۰۸). SPSS ترجمه علیرضا کاکاوند(۱۳۸۹)، کرج: انتشارات سرافراز.
پیاژ،ه ژان(۱۹۷۵). تربیت به کجا ره می سپارد. ترجمه منصور و دادستان (۱۳۸۸)، تهران: انتشارات دانشگاه تهران .
تبریزی ، غلامرضا (۱۳۸۰). «بررسی مقایسه ای مشارکت پذیری اجتماعی دانشجویان شاهد نسبت به دانشجویان غیر شاهد در مراکز آموزش عالی دولتی خراسان». طرح پژوهشی با همکاری دفتر تحقیق و پژوهش بنیاد شهید انقلاب اسلامی. اداره تحقیقات و مطالعات.
ثابتی، فهیمه و شهنی ییلاق، منیژه(۱۳۸۱). «تأثیر آموزش مهارت های اجتماعی در کاهش ناسازگاری های اجتماعی – عاطفی دانش آموزان پسر ناسازگار دبستانی اهواز». مجله علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره سوم، سال پنجم، شماره های ۳ و ۴ صص: ۱۶-۱٫
چهاردولی، حجت اله(۱۳۸۷).«بررسی رابطه ی عملکرد خانواده و جو روانی – اجتماعی کلاس با ناسازگاری دانش آموزان دبیرستانی شهرستان ملایر». پایان نامه ی کارشناسی ارشد، مجله علوم تربیتی و روانشناسی، دانشگاه شهید چمران اهواز، دوره ی سوم، سال چهاردهم، شماره ی ۶، ص ۱۲۸-۱۲۳٫
حافظ نیا، محمد، (۱۳۸۸). مقدمهای بر روش تحقیق در علوم انسانی، تهران: انتشارات سمت.
حجاری ، س (۱۳۹۰). «بررسی اثربخشی آموزش گروهی حل مساله بر میزان سازگاری اجتماعی زنان مبتلا به اختلال دوقطبی شهرستان اصفهان». پایان نامه ی کارشناسی ارشد روانشناسی دانشگاه اصفهان.
خاکی، غلامرضا، (۱۳۸۹). روش تحقیق در مدیریت، تهران : مرکز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی.
خدایاری فرد، محمد(۱۳۸۱). «تهیه مقیاس اندازه گیری اعتقادات و نگرش مذهبی دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف». طرح پژوهش زیر نظر دانشگاه تهران. دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی.
خدایاری فرد، محمد؛ نصفت، مرتضی ؛ غباری بناب، باقر و شکوهی یکتا، محسن (۱۳۸۹). «عوامل مرتبط با سازگاری اجتماعی فرزندان جانباز و غیرجانباز دانشگاه شهید بهشتی تهران». گزارش نهایی طرح پژوهشی زیر نظر بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی.
خسرو جاوید، مهناز (۱۳۸۱). «بررسی اعتبار و روایی سازه مقیاس هوش هیجانی شات در نوجوانان»، پایان‌نامه کارشناسی ارشد روانشناسی عمومی، دانشگاه تربیت مدرس تهران.
دانایی‌فرد، حسن، الوانی، مهدی و آذر، عادل(۱۳۸۸)، روش شناسی پژوهش کمی در مدیریت: رویکرد جامع، تهران: انتشارات صفار.
دلاور، علی (۱۳۸۶)، مبانی نظری و عملی پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی، تهران : انتشارات رشد.
دهخدا، علی اکبر(۱۳۳۷). فرهنگ دهخدا؛ ج ۱، تهران: چاپ سیروس.
رضویان شاد، مرتضی (۱۳۸۹). «رابطه ی هوش هیجانی با سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دانش‌آموزان»، پایان نامه ی کارشناسی ارشد دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی دانشگاه تبریز.
رنجبر، احمد(۱۳۸۶). روش تحقیق و مأخذشناسی، چاپ دوم، تهران: انتشارات اساطیر، ص ۲۷۸٫
زکی، محمدعلی(۱۳۸۹). «سازگاری جوانان با دانشگاه و رابطه‌ی آن با حمایت اجتماعی؛ بررسی موردی دانشجویان دختر و پسر دانشگاه اصفهان». فصلنامه تخصصی پژوهشی جوانان، فرهنگ و جامعه، شماره چهارم، ص ۵-۱٫
سازمان تبلیغات اسلامی(۱۳۹۰) «www.ido.ir».
سپاه منصور، مژگان (۱۳۸۶). «تأثیر آموزش مهارت های زندگی بر انگیزه پیشرفت، خود احترامی و سازگاری اجتماعی». روانشناسی کاربردی، دوره دوم شماره ۶ ص ۸۵-۹۳٫
سرمد، زهره ، بازرگان، عباس و حجازی، الهه (۱۳۸۹). روش های تحقیق در علوم رفتاری. تهران: انتشارات آگاه.
سکاران، اما، (۲۰۰۵)، روشهای تحقیق در مدیریت، ترجمه محمد صائبی و محمود شیرازی(۱۳۸۶)، تهران: موسسه عالی آموزش و پژوهش مدیریت و برنامه ریزی.
سلطانی فر، محمدعلی (۱۳۸۶). هوش هیجانی. فصلنامه اصول بهداشت روانی سال نهم، پاییز و زمستان شماره ۳۵ و ۳۶٫
سیاروچی، ژوزف، فورگاس، ژوزف و مایر، جان. (۲۰۰۳). هوش عاطفی در زندگی روزمره، ترجمه ی اصغر نوری امام زاده‌ای (۱۳۸۵). اصفهان: انتشارات نوشته.
سینها، ای . کی. پی و سینک، آر. پی (۱۹۹۳). راهنمای پرسشنامه سازگاری دانش آموزان دبیرستانی. ترجمه‌ی ابوالفضل کرمی(۱۳۷۷). تهران: مؤسسه ی روان تجهیز.
شریفی درآمدی، پرویز(۱۳۸۶). هوش هیجانی و معنویت. چاپ اول، تهران: انتشارات سپاهان
.
شریفی، امین (۱۳۷۶). «بررسی رابطه ارضاء نیازهای عاطفی با سازگاری فردی – اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش‌آموزان پسر سال سوم مدارس راهنمایی شهر اهواز»، پایان نامه کارشناسی ارشد، دانشگاه شهید چمران اهواز.
شریفی، حسن پاشا و شریفی، نسترن(۱۳۹۱). اصول روانسنجی و روان آزمایی، انتشارات رشد، چاپ اول، ص ۲۸۵٫
شولتس ، دوآن(۱۹۷۷). روانشناسی کمال. ترجمه گیتی خوشدل(۱۳۹۲)، تهران: نشرنو.
شهبازی، مریم و شهبازی، گیتی (۱۳۹۱). «مقایسه ی میزان سازگاری اجتماعی در بین زنان با همسران معتاد و غیر معتاد»، نشریه خبری پویش دانش پژوهان، سال یازدهم شماره ۷٫

Tags: