گوگل سیگنال چیست؟ ردیابی کاربران با Google Signals

دیجیتال مارکتینگ و سئو
لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۷ امتیاز: ۴٫۳]

google analytics

گوگل آنالیتیکس قابلیتای ردیابی کاربران با Google Signals رو معرفی می کنه.

گوگل آنالیتیکس شروع به تست خاص یه ویژگی جدید به نام گوگل سیگنال (Google Signals) کرده که قابلیتایی مثل گزارش ردیابی فعالیت کاربر (Cross Device) و دوباره رو ارائه میده.

کاربرانی که گوگل سیگنال رو فعال می کنن می تونن از ویژگیای جدید تبلیغاتی استفاده کنن که به دنبال پیشرفت واسه درک بهتر مشتریان براساس فعالیت اونا روی دستگاه های (devices) مختلفه.

 

Google Signals ویژگیای تبلیغاتی موجود رو واسه فعال کردن موارد زیر پیشرفت داده:

بازاریابی دوباره با گوگل آنالیتیکس: تبلیغاتی رو واسه کمپینای ردیابی فعالیت کاربر (Cross Device) در روند بازاریابی دوباره در اختیار کاربرانی قرار میده که “شخصی سازی ” رو فعال کردن.

ویژگیای گزارش گیری تبلیغات: حالا گوگل آنالیتیکس اطلاعات بیشتری در مورد کاربرانی که “شخصی سازی تبلیغات “رو فعال کردن، جمع آوری می کنه.

گزارشای جمعیت شناختی و چیزهای مورد علاقه کاربران: همونطور که گفته شد حالا گوگل آنالیتیکس اطلاعات بیشتری در مورد کاربرانی که “شخصی سازی تبلیغات ” (Ads Personalization) رو فعال کردن، جمع آوری می کنه.

گزارشای Cross-device (در بتا): براساس داده های کلی از کاربران که شخصی سازی تبلیغات رو فعال کردن، گوگل آنالیتیکس نمونه ای از رفتار کاربر در شکل های جور واجور دستگاه ها رو نمایش میده.

تو یه فایل آموزشی، گوگل توضیح میده که به چه دلیل گوگل سیگنال در این حد به داده های کاربرانی وابسته که شخصی سازی تبلیغات (Ads Personalization) رو فعال کردن. به گفته اونا:

“وقتی که کاربران شخصی سازی تبلیغات رو فعال می کنن، گوگل قادر هستش تا دیدگاهی کامل از اینکه اونا از مرورگرهای زیاد و دستگاه های جور واجور با یه مشاور آنلاین رابطه برقرار می کنن، رو بدست آورد… با در نظر گرفتن حجم خیلی از داده های تولید شده بوسیله این کاربران ، گوگل قادر هستش تا براساس اون داده ها رفتار کاربر با دستگاه ها رو برآورد کنه. ”

فعال کردن گوگل سیگنال واسه گزارش گیری از سفرهای کاربر درون دستگاه های جور واجور و هم اینکه بازاریابی دوباره واسه کسب داده از کاربران sing  شده در Google لازمه.

 

چگونگی فعالسازی گوگل سیگنال

با دنبال کردن مراحل زیر، Google Signals رو فعال کنین:

وارد Google Analytics شید.

روی «شروع» “GET STARTED” در بنر آگهی آبی رنگ بالای صفحه کلیک کنین یا به ستون Property > Tracking info > Data Collection برید و عبارت درون بخش آبی رو دنبال کنین.

روی اطلاعات(information) کلیک کنین و پنلا رو فعال سازی کلیک کنین.

اطلاعات مربوط به Google Signals رو بخونین، بعد روی ” CONTINUE ” کلیک کنین.

Google Signals رو فعال کنین.

 

در هفته های آینده گزینه ای واسه فعال کردن گوگل سیگنال در اختیار همه کاربران قرار می گیره.

بعضی از کاربران تا الان اون رو در صفحه خود دیده ان اما اگه شما هنوز نمی تونین اون رو ببینین نگران نباشین بزودی براتون نمایان می شه.