شاید تنها مسئله ای در کسب وکارای اینترنتی باشه که هیچ وقت از هیاهو اون کم نمیشه و هر روز پر سر و صداتر می شه. شکی نیس که همه کاربران دنیا خصوصا ما فارسی زبانان گوگل دوست هستیم و بیشتر از هر موتور جستجویی از گوگل واسه رفع نیاز هامون استفاده می کنیم. اما واقعا این قدر که از گوگل استفاده می کنیم با حقیقتای مخفی که در رتبه بندی گوگل هست هم آشنا هستیم؟
همونجوریکه بارها اشاره کردیم تغییر و تحولات گوگل یه دردسر بزرگ واسه سئوکاران بوده. اما باید قبول کرد حتی اگه گوگل به صورت دائمی تغییر روش نمی داد و روش هدف دارای خود رو عوض نمی کرد بازم بیشتر ما با مواردی که گوگل نسبت به اونا حساسیت بیش تری داره ناشناس بودیم و این موارد به عنوان حقایقی مخفی مثل یه علامت سوال تو ذهن ما باقی می موندن.
با جستجو و بررسی دقیق وبا تکیه بر تجربیاتی که در این مدت از شکلای جور واجور سایتا به دست آورده بعضی از این حقایق مخفی رو کشف کرده! در این مکاشفه همراه ما باشین تا با حقایق مخفی در رتبه بندی گوگل آشنا شید.

۳ حقیقت مخفی در رتبه بندی گوگل

اندازه کلیک روی رتبه بندی اثرگذاره
نسبت کاربرانی که روی یه لینک خاص کلیک می کنن به تعداد کل کاربران (اندازه کلیک) پایه رنکینگه. اما اندازه کلیک همیشه مثبت نیس و بعضی وقتا هم جنبه منفی پیدا می کنه. البته چه کاربر وارد سایت شما شه و چه سه ثانیه خارج شده و بعد وارد صفحه یافته های شه فرقی نداره؛ اما تعامل کاربر با مطلب چیزیه که تازگیا گوگل خوب متوجه اون می شه و با رباتای خود تشخیص میده کاربراز یه سایت رضایت داشته یا نه.

بهروه وری کاربران از به کار گیری کلمه کلیدیا مهم تره
هر چند که زبون از قدیما کلمات کلیدی بوده و هست اما گوگل این روزا اهمیت بیش تری واسه کاربر قائله. از این رو محتوایی که غنی از کلمات کلیدی نامفهوم و ثقیل واسه کاربر باشه خیلی مهم نیس. عوضش گوگل محتوایی رو دوست داره که در اون به زبون خود کاربر سخن گفته شده باشه. این حقیقت مخفی در رنکیگ گوگل و در راه جذاب و مهم رو جدی بگیرین.
محتوای مخفی شده هم مهم هستن
کلمات کلیدی به کار برده شده در عباراتی که پشت تبا یا منوا مخفی شدن هیچوقت از دید گوگل مخفی نمی مانند. از اون جایی که صفحات موبایل در ایندکس مقدم تر هستن این تبا و محتوایی که پشت اونا مخفی شدن خیلی بیشتر از قبل اهمیت پیدا می کنن.

موبایل

علاوه بر موارد فوق انکر تکست رو هم مثل گذشته به عنوان حقیقت مخفی موثر در رتبه بندی گوگل در نظر داشته باشین.