فروردین 9, 1403

تعمیر پکیج بوتان

عیب‌یابی و تعمیرات پکیج بوتان را می‌توان با توجه به کدخطای نمایان شده بر روی دستگاه تشخیص و انجام داد. البته در مدل‌های آنالوگ پکیج این عیب‌یابی از طریق چشمک‌زن چراغ‌های پنل دستگاه انجام می‌گیرد. اما در مدل‌های دیجیتالی از طریق نمایش حروف انگلیسی و اعداد این کدخطا بر روی مانیتور دستگاه نمایش داده می‌شود  و عملا تعمیر پکیج دیواری بوتان در این مدل اندکی راحتتر شروع می شود.

تعمیر پکیج بوتان

تعمیر پکیج بوتان

تکنیسین‌ها از طریق شناسایی کدهای خطای دستگاه، نسبت به تعمیرات پکیج بوتان اقدام می‌نمایند. به عنوان مثال نمایش رنگ زرد در چراغ خطای پکیج بوتان نشان از خرابی و قطع شدن سنسور NTC دستگاه می‌باشد. همچنین نمایش رنگ قرمز در چراغ خطای پکیج نشان از خراب شدن قطعه برد دستگاه، عدم تنظیم فشار پکیج، قطع بودن سنسور گرمایی و یا معیوب شدن ترموستات می‌باشد.

برای انجام تعمیر پکیج دیواری بوتان و رفع چراغ‌های خطای دستگاه باید تعمیرکار هر یک از قطعات بیان شده را چک، تعویض و یا تعمیر نمایند.

تعمیر پکیج در تهران

 

رفع هر یک از این ایرادات و تعمیرات پکیج دیواریبوتان که نیاز به تعویض این قطعات دستگاه با قطعه اورجینال شرکت می‌باشد، باید حتماً توسط تعمیرکاران نمایندگی و یا تعمیرکارانی که از قطعات اورجینال استفاده می‌کنند انجام شود. در کنار این کدخطاهای پکیج کالدا ونزیا، در برخی از اوقات نیز ایراداتی در دستگاه رخ می‌دهد که هیچ گونه کدخطایی بر روی پکیج نمایش داده نمی‌شود. برای عیب‌یابی این نوع ایرادات باید با توجه به مشکل ایجاد شده در عملکرد پکیج به رفع آن اقدام کنید.

تعمیر پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا

 

معانی رنگ های نمایشگر پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا یا پکیج بوتان مدل اپتیما

رنگ سبز

سبز ثابت روشن :  مشعل روشن است و پکیج به طور منظم کار می کند.
سبز چشمک زن :۱ثانیه روشن – ۵ثانیه خاموش :  شعله وجود ندارد و دستگاه در حالت آماده بکار است .
۰٫۵ثانیه روشن – ۰٫۵ ثانیه خاموش : به علت رسیدن دمای اب به دمای تنطیمی یا بروز اشکال در عملکرد دستگاه مشعل موقتا خاموش و سیستم های داخلی نیز در انتظار فراهم شدن شرایط لازم برای کارکرد عادی می باشند.اگر از زمان انتظار حداکثر ۱۰ دقیقه بگذرد و شرایط لازم فراهم نگردد با فعال شدن سیستم ایمنی دستگاه قفل شده و نمایشگر به رنگ قرمز در می اید.
چشمک زن سریع : چنانچه دستگه تنطیم دمای دمای مدار گرمایش را در محدوده ای قرار دهید که با نقاط پررنگتر مشخص شده است (از۵۵ تا ۶۵ درجه سانتیگراد) سیستم کنترل خودکار گرمایش محیط طبق دمای تنطیمی ترموستات اتاقی فعال می شود و به طور اتوماتیک درجه حرارت آب مدار گرمایش و گرمایش محیط را تنطیم می نماید . توجه کنید که وضعیت چشمک زدن سریع تنها برای لحظه ای کوتاه رخ می دهد و خیلی زود به وضعیت قبلی خود باز می گردد.

مطلب دیگر :   بهترین مجموعه فرهنگ لغات و اصطلاحات کوچه بازاری مردم ایران قسمت 197

رنگ قرمز

قرمز ثابت روشن : در صورت بروز اشکال در عملکرد دستگاه با به کار افتادن یکی از سیستم های کنترلی یا ایمنی نظیر روشن نشدن مشعل یا عدم عملکرد جرقه زن ، فعال شدن کلید ایمنی دودکش و یا کلید ایمنی حداقل فشار آب و یا وجود مشکلی در سنسور مدار گرمایش این چراغ به رنگ قرمز در می اید.
قرمز چشمک زن : در این حالت کلید حرارتی محدودکننده دما فعال شده است.

رنگ زرد

زرد ثابت روشن : دستگاه به طور منظم کار می کند ولی قادر به کنترل دمای آب مصرفی نیست این نشان می دهد که در سنسور آب گرم مصرفی مشکلی وجود دارد.