فروردین 9, 1403

چگونه می توان وارد بازار جهانی فارکس شد؟

نحوه ورود به دنیای بازار جهانی فارکس

بسیاری از افراد که وارد دنیای ارزهای دیجیتال می شوند، نمی دانند که بازار فارکس چیست؟ ما پاسخ این سوال را اینگونه تشریح می کنیم: این بازار یک بازار جهانی غیر متمرکز برای معاملات ارزی است که در آن نرخ هر نوع ارزی تعیین می شود.

این شامل تمام جنبه های خرید، فروش و مبادله ارز با قیمت های فعلی یا تعیین شده خواهد بود. از نظر حجم معاملات، بزرگترین بازار جهان است. به وسیله معاملات فارکس می توان یک ارز را به ارز دیگر تبدیل کرد. هنگام معامله فارکس، شما همیشه یک جفت ارز را معامله می کنید (یک ارز را می فروشید در حالی که ارز دیگر را همزمان می خرید).

هر واحد پولی در این جفت به عنوان یک کد سه حرفی ذکر شده و از دو حرف تشیکل شده است، که به معنای منطقه و خود ارز می باشد (Japanese Yen= JPY). به عنوان مثال: در جفت USD / JPY، شما با فروش ین ژاپن، دلار آمریکا را خریداری می کنید.

تجارت فارکس چگونه کار می کند؟

معاملات فارکس مستقیماً بین دو طرف در بازار بدون مکان (OTC) انجام می شود. به این معنی که هیچ بورس متمرکزی وجود ندارد (مانند بورس اوراق بهادار) و در عوض بازار فارکس، توسط یک شبکه جهانی، بانک و یا سازمان ها اداره می شود.

معاملات در چهار مرکز عمده تجارت فارکس در مناطق زمانی مختلف یعنی: لندن، نیویورک، سیدنی و توکیو پخش شده است. از آنجا که مکانی متمرکز وجود ندارد، می توانید فارکس را 24 ساعته انجام دهید. بیشتر معامله گران حدس و گمان در مورد قیمت فارکس خود ارز را تحویل نمی گیرند.

در عوض، معامله گران برای استفاده از حرکت قیمت در بازار، پیش بینی نرخ ارز را انجام می دهند. مشهورترین روش انجام این کار، معامله مشتقات، مانند قرارداد انحصاری فارکس می باشد که توسط IG ارائه شده است.

مشتقات معاملاتی به شما این امکان را می دهد که بدون داشتن مالکیت بر آن دارایی، در مورد قیمت های آن حدس بزنید. به عنوان مثال، هنگام معاملات فارکس با IG، می توانید جهتی را که فکر می کنید قیمت یک جفت ارز حرکت می کند؛ پیش بینی کنید. میزان صحت پیش بینی شما سود یا زیان شما را تعیین می کند.

چرا بازار فارکس 24 ساعته باز است؟

مطلب دیگر :   نصب دوربین مدار بسته در کیش

بازار فارکس بزرگترین بازار مالی در جهان است. خرید و فروش در این بازار در یک مکان مرکزی انجام نمی شود بلکه بین شرکت کنندگان از طریق تلفن و شبکه های ارتباطی الکترونیکی (ECN) در بازارهای مختلف در سراسر جهان صورت می گیرد.

این بازار از ساعت 5 بعدازظهر EST روز یکشنبه تا 4 بعد از ظهر EST روز جمعه در مناطق مختلف جهان 24 ساعته باز است. در هر برهه از زمان، حداقل یک بازار، باز بوده و چند ساعت با تعطیلی بازارِ یک منطقه و افتتاحیه دیگر، هم پوشانی وجود دارد.

دامنه بین المللی معاملات ارزی به این معناست که همیشه معامله گرانی در سراسر جهان وجود دارند که تقاضای یک ارز خاص را مطرح و برآورده می کنند. همچنین برای تجارت بین الملل، توسط بانک های مرکزی و مشاغل جهانی به ارز در سراسر جهان نیاز است.

بانک های مرکزی از سال 1971 که بازارهای ارز ثابت به دلیل سقوط استاندارد طلا متوقف شدند، به ویژه به بازارهای ارز متکی بودند. از آن زمان، بیشتر ارزهای بین المللی به جای اینکه به ارزش طلا گره خورده باشند، “شناور” شده اند.

چگونه می توان وارد بازار جهانی فارکس شد؟

برای وارد شدن به بازار فارکس نیاز نیست که حتما از مهارت ویژه ای برخوردار باشید، در قدم اول باید بروکر معتبر را پیدا کنید و پس از عقد قرارداد با آنها، حساب خود را شارژ و به معامله بپردازید.

بعد از این گام، لازم است که از زیر و بم بازار ارز آگاهی پیدا کنید و نحوه استفاده از پلتفرم های معاملاتی (مانند  (Meta Traderرا بیاموزید. در این راه منتظر نباشید که فقط سود به دست آورید؛ بلکه باید انتظار شکست و ضرر را داشته باشید، چون شما هنوز اول راه هستید‌.

متاسفانه از آنجا که کشور ما در تحریم به سر می برد، امکان وصل شدن به کارگزاری های قابل اعتماد فارکس وجود ندارد. اغلب مردم مجبورند با بروکری قرارداد ببندند که حتی آشنایی زیادی با آن ندارند.

از این رو توصیه می کنیم که در بازار فارکس مراقب تبلیغات گول زننده باشید و سعی کنید از کسانی که با فارکس کار کرده اند، مشورت بگیرید.