در طی ده سال گذشته ، رسانه های اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی آمریکایی ها و همچنین به عنوان سنگ بنای اساسی برای ارتباطات ، انتشار اخبار و حتی بازاریابی تبدیل شده اند.

بین روابط ایجاد شده در فیس بوک ، پاسخ های پیتی در توییتر و کیفیت جذاب آنها در اینستاگرام و پینترست ، طیف گسترده ای از علاقه ها و ویژگی ها در سراسر کانال ها وجود دارد. تقریباً در مورد هر جمعیتی جایی وجود دارد که می توانید علایق خود را در یک سیستم عامل یا دیگر به اشتراک بگذارید.

اکنون که یک سال دیگر در حال نزدیک شدن است ، بازاریابان دیجیتال باید آنچه را که در سال ۲۰۱۸ اتفاق افتاد با تلاش های رسانه های اجتماعی خود بازبینی کنند و همچنین به دنبال آنچه ۲۰۱۹ ممکن است در فروشگاه داشته باشد ، باشند. بیایید نگاهی به برخی از اعداد و روندهای موجود در رسانه های اجتماعی در گذشته بیندازیم و نگاهی گذرا به آینده بیندازیم.

دیجیتال

۱ ٫ استفاده همچنان به ظهور ادامه می دهد

موفقیت مداوم در رسانه های اجتماعی با توجه به میزان سرعت سریع پذیرفتن هر فناوری مناسب یا مفید ، نباید برای کسی تعجب آور باشد. و رسانه های اجتماعی جهان را با طوفان به تصرف خود درآوردند و استفاده بیشتر از آن ، گواهی برای هر دو عامل است. اما دقیقا در مورد چه نوع استفاده ای صحبت می کنیم؟

خود رسانه های اجتماعی از سال گذشته شاهد افزایش ۱۳ درصدی مصرف جهانی بوده اند. با شکستن این تعداد ، این بدان معنی است که تقریباً ۴۱۵ میلیون کاربر جدید در سال ۲۰۱۸ با استفاده از رسانه های اجتماعی شروع به کار کرده اند و تعداد کل این افراد را به ۳٫۱۹۶ میلیارد کاربر در سراسر سیاره که اکنون در نوعی رسانه های اجتماعی مشغول هستند ، رسانده است. این تعداد زیادی کاربر و پتانسیل بازاریابی زیادی دارد. البته پیش بینی می شود که با دستیابی به فن آوری در بیشتر کشورها ، این تعداد رشد کند.

۲ ٫ موبایل همچنان به نقش خود ادامه می دهد

موبایل

در حالی که درست است که رسانه های اجتماعی به طور قطع رو به افزایش است ، یک مورد که نمی توان نادیده گرفت دستگاه هایی است که برای دسترسی به آن استفاده می شود. در حالی که بسیاری از مردم هنوز هم در محیط های اجتماعی در محل کار یا خانه در رایانه های رومیزی مشغول فعالیت هستند ، در سراسر جهان میلیاردها نفر در سراسر جهان با استفاده از رسانه های اجتماعی در تلفن ها یا رایانه های لوحی خود استفاده می کنند.

در حقیقت ، ۲٫۹۵۸ میلیارد نفر از طریق سیستم عامل های تلفن همراه به رسانه های اجتماعی دسترسی دارند. این میزان نفوذ حدود ۳۹٪ است. بنابراین برای هر مشاغلی که به دنبال بازاریابی رسانه های اجتماعی است ، این مهم است که نه فقط به خود رسانه های اجتماعی فکر کنیم بلکه برای دستیابی به تلفن های هوشمند و سایر دستگاه های قابل حمل ، این روش را بهینه می کند یا خیر.

۳ ٫ Facebook و یوتیوب بهترین کارها را انجام می دهند

دو برنده بزرگ برای محبوب ترین سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ، Facebook و یوتیوب هستند. مطمئناً فیس بوک برای کسی تعجب آور نیست ، زیرا یکی از سیستم عامل های قدیمی و مسلط به خصوص در میان کاربران قدیمی فناوری است. در حقیقت ، آمار در آمریکا از تحقیقات پیو نشان می دهد که ۶۸٪ از بزرگسالان آمریکایی از فیس بوک استفاده می کنند ، در حالی که ۷۳٪ از YouTube استفاده می کنند.

بیشتر این موقعیت در رده های رسانه های اجتماعی مربوط به سن است. کاربران قدیمی سواد رایانه نسبت به سیستم عامل قدیمی فیس بوک راحت تر هستند ، زیرا همان تحقیق پیو نشان می دهد که ۴۱٪ از کل کاربران فیس بوک ۶۵ سال و بالاتر هستند. از طرف دیگر ، YouTube توانست حیرت انگیز ۹۴٪ از کل جمعیت کاربری خود را که مطابق با همان داده های جمعیتی سن ۱۸ تا ۲۴ سال را اشغال می کند ، بنابراین این روند جالبی را برای تماشای خواهد داشت. اگر مسائل از این طریق ادامه یابد ، ممکن است فیس بوک کاربران را از دست بدهد یا رشد کمتری را بخاطر “پیر شدن” مشاهده کند ، زیرا کاربران جوان تر همچنان آن را نادیده می گیرند و به سمت سیستم عامل های دیگر حرکت می کنند.

۴ ٫ مردم در حال تماشای

هستند

وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می شود ، یکی از مهمترین کارهایی که می توانید در مدیریت یک حساب کاربری داشته باشید ، نظارت دقیق بر رفتار شماست. اگرچه طیف گسترده ای از تفسیرها برای “تحریک کننده” وجود دارد ، ۵۱٪ از کاربران رسانه های اجتماعی اگر احساس کنند رفتار “تحریک کننده” ای را باز کرده اند ، بازاریابی رسانه های اجتماعی را باز نمی کنند.

در میان مواردی که مردم به آنها پاسخ مثبت می دهند ، در لیست نگه داشتن کاربران مایل و مایل به دنبال یک حساب کاربری ، پاسخگویی زیاد است. اگر احساس کنند شرکتی که به آنها علاقه مند است به موقع با آنها تعامل برقرار می کند ، احتمالاً پذیرش بیشتری دارند. نادیده گرفتن فعل و انفعالات و بدتر از آن ، تحقیر آمیز یا حتی دعوا کردن راهکارهای سریعی برای از دست دادن این تعامل و عدم دسترسی است.

۵ ٫ استفاده از Chatbot در حال افزایش است

“رباتها” در رسانه های اجتماعی وظیفه نادرست کردن تعداد نامرغوب کاربر یا تعامل را بر عهده دارند و غالباً به عنوان ابزار اصلی جنگ های سیاسی یا تبلیغاتی در رسانه های اجتماعی ذکر می شوند.

“chatbot” اکنون ۳۳۰۰۰ نفر جمعیت در فیس بوک و Conti دارندظهور برای رشد قانونی. نکته مهم که باید در چت بابات های مشروع به خاطر بسپارید این است که اینها نرم افزارهایی با اسلحه سازی نیستند که سعی در فریب دادن مردم به فکر کاربران کاربر انسانی دارند. Chatbots نرم افزاری است که به منظور تعامل با افراد در نقش خدمات مشتری ، کمک به نکات آشپزی ، کمک به تسهیل معاملات مالی برای بانک ها و یا حتی هماهنگی جدول زمانی برای حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس ها و قطارها طراحی شده است. این رباتها فقط نرم افزاری هستند و سعی در مخفی کردن ماهیت واقعی یا قصد آن ندارند ، بلکه یک رابط کاربری آسان و آسان برای کمک به افراد در دستیابی به اهداف خود ارائه می دهند.

۶ ٫ توییتر برای ROI بد است ، اما عالی برای بازاریابی

در حالی که خود Google ، به عنوان موتور جستجو ، از نظر بازاریابی ، پلت فرم شماره ۱ ROI است و فیس بوک با سهم ۳۰٪ تحت تأثیر قرار می گیرد. در آخرین نظرسنجی ، توییتر فقط ۲٪ از پاسخ دهندگان را در نظرسنجی نشان می دهد که برای تلاش های خود در اینجا هر نوع بازده سرمایه گذاری را مشاهده کرده اند.

سرمایه گذاری

با این حال ، در حالی که ممکن است توییتر روی شماره های واقعی ROI سخت گیر بیفتد ، ۴۷٪ از پاسخ دهندگان مورد بررسی گفته اند که این کار برای بازاریابی برای عموم بسیار مؤثر است. بازخورد و به روزرسانی در زمان واقعی بدان معنی است که توییتر می تواند سریع ، پاسخگو و جاری باشد به گونه ای که انتشارات مطبوعاتی و کمپین های شرکتی نمی توانند. با وجود یک حساب کاربری مناسب و چابک توییتر در دست کسی که با رسانه های اجتماعی زرنگ است ، توییتر می تواند برای ایجاد روابط با مشتریان کاملاً ارزشمند باشد.

۷ Us کاربران توییتر تصاویر را دوست دارند

انسان ها موجودات بصری هستند ، و گرچه توییتر به دلیل پیام های کوچک ، شاداب و متنی مبتنی بر متن مشهور است ، اما تصاویر هنوز هم در سایت خوب عمل می کنند. بنابراین جای تعجب نیست که بازاریابان دریافتند که شامل تصاویر در توییت ، احتمال بازپس گیری ۱۵۰٪ را افزایش می دهد.

علاوه بر این ، پدیده بازتوییت نیز توسط افرادی که از عملکرد “مورد علاقه” استفاده می کنند ۸۹٪ بار بیشتر دنبال می شود ، و همچنین توییت ها خود ۱۸ درصد کلیک بیشتر دارند. به هر حال این یک بازاریابی خوب است که شامل یک تصویر باشد ، به خصوص اگر شما یک محصول ملموس را بازاریابی می کنید. این بدان معنا نیست که یک حساب کاربری بازاریابی در رسانه های اجتماعی باید کاربران را با تصاویر بدون توقف بمباران کند ، اما استفاده انتخابی از تصاویر قانع کننده می تواند به طور قطع تغییر کند.

۸ ٫ اینستاگرام یک ستاره در حال افزایش است

فیس بوک پایه و اساس قدیمی رسانه های اجتماعی است ، اما تعداد زیادی از مدعیان پرتاب وجود دارد. خوشبختانه ، برای فیس بوک ، بزرگترین تهدید برای تسلط آن تهدیدی نیست ، زیرا فیس بوک در حال حاضر صاحب نوکیا است. اینستاگرام در سال ۲۰۱۸ یک میلیارد کاربر را پشت سر گذاشت و هرماه حتی ۵ درصد رشد خود را ادامه می دهد ، حتی رشد خود فیس بوک را برای سال ضرب می کند.

بخش اعظم این رشد به جمعیت جوانی که به سکوی رسانه های اجتماعی مبتنی بر تصویر می روند ، دامن می زند ، حتی وقتی جمعیت های قدیمی همچنان نادیده گرفته می شوند.

۹ ٫ ممکن است فیس بوک در حال کاهش باشد

در حالی که فیس بوک همچنان پادشاه بلامنازع است ، این سؤال وجود دارد که آیا ممکن است شاه در حال مرگ باشد یا خیر. سال ۲۰۱۸ با شهرت فیسبوک ، بین نقض داده هایی که اطلاعات کاربر را به خطر انداخته ، مهربان نبودن رباتها به عنوان ابزاری برای تبلیغات ، و اعتماد به نفس روزافزون به احزاب سیاسی برای استفاده از فیس بوک به عنوان وسیله ای برای استخدام و جذابیت ، مهربان نبوده است. دیدگاه کاربران از شبکه اجتماعی تغییر کرده است زیرا فیسبوک از قرار گرفتن در محل تعامل اجتماعی در بین دوستان فاصله گرفت.

اعتماد به نفس

در حقیقت ، ۴۲٪ از پاسخ دهندگان در یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۸ نشان می دهند که آنها از “فیس بوک” استراحت می کنند ، در حالی که ۲۶٪ می گویند که این برنامه را به کلی حذف کرده اند و دیگر از آن استفاده نمی کنند. علاوه بر این ، ۵۴٪ از کاربران فیس بوک اکنون تنظیمات حریم خصوصی خود را تنظیم کرده اند ، بنابراین احساس بی اعتمادی عمومی در غول رسانه های اجتماعی در حال رشد است. قطعاً فیس بوک دچار تغییراتی می شود ، بنابراین علاوه بر “مشکل سن” ، ممکن است از یک مشکل شهرت نیز رنج ببرد.

۱۰ ٫ فیلم جایی است که پول می رود

با تشکر از فیس بوک ، YouTube و حتی اینستاگرام با IGTV ، ویدیو یکی از محبوب ترین شکل های بازاریابی در رسانه های اجتماعی امروز است. البته دلایل خوب زیادی برای این امر وجود دارد. صرف نظر از سن جمعیتی ، مصرف فیلم آسان است.

از همه مهمتر برای بازاریابی ، می توانید ببینید که پول در کجا می رود و چگونه هزینه می شود. معیارهای سنتی برای موفقیت فیلم ، تلویزیون و تبلیغات در بازاریابی ویدیویی اعمال می شود. با این حال ، آنها از داده های کاربر دقیق تری برخوردار هستند ، زیرا فناوری دیجیتال با دقت بیشتری میزان استفاده و تعامل را اندازه گیری می کند و این داده ها را برای تجزیه و تحلیل حفظ می کند. تخصیص بودجه برای تولید فیلم بسیار ساده تر است زیرا پارامترهای یک محصول خوب به خوبی تثبیت شده اند.

افکار نهایی

رسانه های اجتماعی همچنان به عنوان یک تأثیرگذاری در جریان هستندپلت فرم rtant برای ارتباطات و بازاریابی و جالب است که ببینیم آینده چه چیزی را در فروشگاه می تواند داشته باشد. اگر علاقه دارید از رسانه های اجتماعی به نفع خود استفاده کنید ، مطمئناً روندهای فوق به شما کمک خواهد کرد!