لطفا به این مطلب رای بدین

[رای ها: ۲ امتیاز: ۳]

بازاریابی آنلاین

ترجمه تصویر – دایره صورتی: مهندسی رشد نسیه ای   دایره آبی : بازاریابی

وضعیت خیلی از کارآفرینیای کار و کاسبی تازه تاسیس مشترکه. اونا پولی در بساط ندارن، اما مجبور به بازاریابی هستن.

چیکار باید کرد؟ به جای دقیق شدن و فوکوس کردن بر روشای بازاریابی گرون، اینجور کسب و کارایی باید بر روشای بازاریابی کم بودجه تمرکز کنن.

زیبایی رشد نسیه از این روش اینه که از روشای جایگزینی استفاده می کنه که بعضی وقتا ارزون ترن.

از هم نشینی بازاریابی و مهندسی، رشد نسیه به وجود میاد.

البته روشنه که رشد نسیه هم رایگان نیس.

اگه بخوایم دقیق تر بگیم هیچ کدوم از تکنیکای این مقاله رایگان نیستن.

هر زمان که شما با مردم و کارکنان شرکت در رابطه باشین، واسه شما صورت حساب و هزینه های در رابطه رو در بر داره.

ولی اینجا چیزی که بیان می شه دلیل قدرت این روش ها هستش.

اونا نیاز به بودجه بازاریابی بزرگی ندارن.

تنها چیزی که نیاز دارین مقداری زمان، کمی زیرکی، و دیدگاهی بر اساس دقیق شدن و فوکوس کردن وحرکته که هر بازاریابی هوشمندی به اون نیاز داره.

  1. از سرویس دهندگان خدمت خود لینک بگیرین

یه سایت واسه رتبه خوب، به لینکای پشتیبان با کیفیت نیاز داره. از کجا می تونین این لینکای پشتیبان رو جفت و جور کنین؟ روشنه، خرید لینک پیشنهاد نمی شه.

چه باید بکنین؟ اگه شما با ارائه دهندگان سرویستان یا شرکای کار و کاسبی تون طرح همکاری بریزین، اون وقت یه منبع مورد قبول از پتانسیل لینکای بکر دارید.

پیدا کردن و رابطه برقرار کردن با این ارائه دهندگان و درخواست لینک از اونا بخش مهمی از کاره.

شما به چند لینک به درد بخور می رسید در حالی که تنها چیزی که هزینه کردین چند دقیقه ایمیل و پیام دهی بوده.

  1. جستجو واسه اشارات لینک نشده

راه بسیار خوب دیگه واسه گرفتن لینک و افزایش قدرت سایت تون، اینه که به دنبال اشاره هایی از برندتون یا شرکت تون بگردین که لینک نشده ان.

اگه اینجور اشاره هایی رو در نشریات یا وبسایتای آنلاین پیدا کردین، به مسئول سایت ایمیل بزنین و از اون بخواین که براتون یه لینک اختصاص بده.

شاید اشارات زیادی به برندتون رو در سرتاسر اینترنت پیدا میکنین.

مقداری جستجوی آنلاین و بعد تعدادی ایمیل و یهو… لینکای پشتیبان رایگان، اونم از نوع خوبش.

  1. میزبان جلسه مجازی باشین

وبینارها یا همون سمینارهای مجازی مخصوصا اگه رایگان باشن برند و محصول شما رو به مخاطبین بزرگی معرفی می کنن.

هرچه موضوع این سمینارها باحال تر باشه، شما توجه بیشتری رو جلب می کنین.

خیلی وقته که kissmetricا میزبانی سمینارهای مجازی رو به صورت منظم رو دوش دارن، و جالبه که یافته های بسیار قوی ای هم به دنبال داشتن.

سمینارهای مجازی زمان برند. شما باید درباره موضوعاتشان خلاقانه فکر کنین، براشون برنامه ریزی کنین، و مطلب تدوین کنین.

البته منافع این کار هم درجه یکند!

  1. ترفیع دوطرفه

یکی از روشای انقلابی بازاریابی که بعضی شرکتا استفاده می کنن ترفیع متقابله. ترفیع دوطرفه به شما امکان میده که با کار و کاسبی های مربوط به کارتون که می تونه خدماتتون رو تبلیغ کنه، همکاری کنین، در ازای تبلیغ شما از خدمات اونا.

مثلا، اگه شما در حال سرویس دهی مشاوره واسه صاحبان کار و کاسبی آنلاین هستین، ممکنه پیشنهاد کنین که اونا از یه طراح سایت خاص واسه خلق سایت شون استفاده کنن. طراح سایت شریک ترفیع متقابلتان هستش.

این طراح وب سیات با مشتریان صاحب کار و کاسبی کار می کنه، و اون مشتریانش رو به طرف خدمات مشاوره شما راهنمایی می کنه. این یه شرایط برد-برده و جدا از اینکه یه سند امضا شده و یه صحبت آسون، نیاز به کار زیادی نداره.

  1. در سایتا نظر بذارین

این ایده بازاریابی دور این موضوعه که برندتون رو تا حد ممکن به نمایش بذارین. یکی از راه های انجام این کار نظر گذاشتن در وبلاگا و وب سایتای دیگه س.

چگونگی انجام این کار به شکل زیره:

– شناسایی ۵ سایت و وبلاگ برتر در بخش کارتون.

– خوندن و نظر گذاشتن در وب سایتا به صورت منظم.

– همونطور که مردم اسمتون رو می بینن و برندتون رو به یاد میارن، اونا با برندتون آشنا می شن و شاید حتی درباره اون کنجکاو شن.

با هر نظر، شما در حال ایجاد جلوه ای از برندتون میشین. فقط مطمئن شید که نظرات بی ربط نمی ذارین. درک مشتریان از برند شما با کیفیت نظراتتون شکل میگیره.

  1. کمک به یه خبرنگار

بعضی وقتا شما می خواید به بعضی اطلاعات دارای ارزش خبری در بخش کار و کاسبی تون برسین. واسه کمک به یه خبرنگار داوطلب شید. این یه خدمت مجانیه که خبرنگاران عموما واسه پیدا کردن داست مایه های گزارش هاشون استفاده می کنن. اگه شما یه خبر یا نکته دارین می تونین از اون واسه کمک به یه خبرنگار استفاده کنین و عوضش معروفیت به دست بیارین.

  1. یه حضور قوی در گوگل پلاس بسازین

گوگل پلاس یکی از مکانای درجه یه واسه ساختن جلوه برنده. گوگل از اطلاعات کار شما استفاده می کنه تا ارزش وب رو در بسته های علم و شاخص بندی کلان مشخص کنه. هرچه پروفایل گوگل پلاستان بهتر باشه، برندتون به طور طبیعی بهتر در سرتاسر اینترنت برجسته و منتشر می شه.

  1. خودتون بازاریابی کنین!

از فرصت بازاریابی به طور شخصی غفلت نکنین. شما افراد بزرگی رو مشاهده می کنین که ممکنه هیچوقت به تجارت الکترونیک مراجعه نمی کنن. هر شخصی که شما ملاقات می کنین یه فرصت بازاریابیه.

روشنه که شما نمی خواین بچرخید و کار و کاسبی تون رو به مردم تحمیل کنین، اما وقتی که بحث کار در صحبت مطرح می شه می تونین در باره کار و کاسبی تون با اونا گفتگو کنین. ایده اصلی بازاریابی شبکه سازی به طور کلی بازاریابیه. شما قراره که افراد دیگه رو به کار و کاسبی و زندگی تون وارد کنین.

  1. بشتابید و یه مسابقه برگزار کنین

هرچند مسابقات آنلاین لکه دار و فریبناک هستن، ولی بازم یه راه عالی واسه بازاریابی کم هزینه هستن. بخشش همون آی پد کلیشه و جوایز نقدی، یا دیگه جنسا یه راه آسون واسه بهبود و گسترش باکتری مانند تصویر برندتونه.

  1. یه برنامه ارجاعی بسازین

بهترین اشکال بازاریابی اونایی هستن که شما می تونین راه اندازی کنین، راه اندازی کنین، و اونا به طور طبیعی، خودکار و بدون تلاش زیادتر از اندازه، رشد کنن،

یه برنامه ارجاعی یا وابسته ممکنه واسه همه کسب و کارا به کار نیاد، اما به تلاشش می ارزه. خلق یه برنامه وابسته از روی اجبار مشتریان شما رو به یه دپارتمان بازاریابی واسه شرکتتون تبدیل می کنه. شما هیچ هزینه ای واسه بازاریابی تون نمی کنین مگه اونا قبل از اون به نمایندگی شما فروشی انجام داده باشن.

  1. با توییتر می تونین یه طوفان در بخش کاری خودتون راه بندازید

توییتر یه پلت فرم عجیب واسه بازاریابیه. با دم دست بودنش و خروجی عظیمش، توییتر می تونه سطح ترافیک ارجاعی بالایی تولید کنه، مثل معروف کردن برند و جریانای اجتماعی بدون معطلی.

چیزی که من پیشنهاد می کنم اینه که دست کم ۱۰ تا از افراد یا شرکتای موثر در بخش کاری خودتون رو دنبال کنین، طرفدارانشان رو هم دنبال کنین، پست هاشون رو پست کنین، و در نظرات خطاب قرارشان بدید. همونطور که شما با ساخته شدن جایگاه اونا همکاری می کنین جایگاه خودتون ساخته می شه.

  1. مشتریان موجود خود رو تشویف به خرید بیشتر کنین.

در خیلی از موارد، ما بازاریابی رو فقط به عنوان متودی واسه جذب مشتری می بینیم. در واقع، بعضی از بهترین اتفاقات بازاریابی با مشتریان حاضر اتفاق می افته. مشاوره الکترونیک و پیش بینی فروش گزارش میدن که تحریک به خرید دوباره ۲۰ برابر بهتر از فروش دوطرفه سودمنده. بازاریابی منابع واسه مشتریان خودتون تقریبا آسون و ارزانه و امتیازات فوق العاده ای داره.

  1. با تاثیرگذاران بخش کارتون خودمونی شید

در هر صنعتی یه گروه بازیگران قوی وجود دارن. اونا گفتگو رو کنترل می کنن، نقاط برجسته بازار رو شکل میدن، و به مخاطبی گسترده دست پیدا میکنن. با این افراد نزدیک شید. لازم نیس طرح رفاقت بریزین، مستقیم عمل کنین. همین که براشون محصولی تولید کنین، یا تو یه پروژه همکارشون شید، راه های مفیدی هستن واسه رشد برند خودتون و با موج نفوذ اونا حرکت کردن.

  1. هشتگ رو به کار گیرید

هشتگا بیلبوردهای اینترنتی هستن. از اونجا که الان هشتگا در هر پلت فرم اجتماعی کلی ای در دسترس هستن، شما می تونین یه هشتگ واسه کار و کاسبی تون بوجود بیارین و هر جا که پست می ذارین ازش استفاده کنین. هشتگ قابل سرچه و پیشرفت ای تعاملی از برند شماس، و پتانسیل گسترش شبه باکتریایی داره.

  1. آدرسای ایمیل بیشتری بگیرین.

رشد دادن لیست ایمیلتان یکی از موثرترین و پایدارترین روشای بازاریابیه. من به کار گیری نوار hello رو به عنوان یه راه ساده و مقرون به صرفه واسه جمع آوری نشانی ایمیلای بیشتر پیشنهاد می کنم.

  1. به دنبال محتوای کاربر ساز بیشتری باشین

همه می دونن که بازاریابی محتوا واسه بازاریابی داخلی موثره. اگه شما بادقت نباشین، بازاریابی محتوا می تونه براتون گران تموم شه. چیجوری می تونین مطالب بیشتری بدون هدر دادن کل بودجه بازاریابی تون بسازین؟ جواب در محتوای کاربرسازه.

در طرفداران و مشتریان خوبتون انگیزه بسازین تا داستان هاشون رو تعریف کنن و محتوا بنویسن، و شما فورا موجبات منتشر شدن مطالب تازه و جذابی که مخاطباتون باحال میدونن رو واسه هزاران تن از و از اون به بعد مخاطباتون جفت و جور کنین. طرفداران شما واسه شما محتوا جفت و جور و منتشر می کنن.

  1. با طرفدارانتان صحبت کنین

مشتریان و طرفداران دوست دارن که دوست داشته شن. راهی که شما این عشق رو نشون بدید از طریق جواب دادن به مطالبشان، لایک کردن پست هاشون، لایک کردن نظراتشون، و منتشر کردن مطالبشانه. خیلی راحت انتظار نداشته باشین که حضورتون در رسانه های اجتماعی پاسخگوی نیازتون باشه. شما باید با صحبت کردن با طرفدارانتان واسه این هدف تلاش کنین. اونا هم لطف شما رو جواب خواهند گفت و در سطحی عمیق تر از رابطه تعامل می کنین.

  1. تولید اعلامیه مطبوعاتی با کیفیت بالا ( رپورتاژ خبری )

اعلامیه های مطبوعاتی به عنوان وسیله سئو کاربرد خیلی بالایی داره .

اندازه پیوند سایتی که می گیرین شاید خیلی با کیفیت بالا نباشه اما در آخر به درد می خوره.

مطمئن شید که نسخه های با کیفیتی درست می کنین، و به سایت خودتون لینکش کنین.

  1. از سایت کرگ لیست استفاده کنین.

کرگ لیست پنجاه و نهمین سایت مشهور دنیاست. برند Airbnb که ۲۴ بیلیون دلار قیمت گذاری شده، از سایت کرگ لیست به عنوان سکوی پرتابش استفاده کرد. شمام می تونین از این سایت استفاده کنین. از علامت گذاری جغرافیایی کرگ لیست واسه مشخص کردن مناطق و بازارهای خاص استفاده کنین. مطمئن شید که شرایط به کار گیری خدمات سایت رو مراعات کنین. از کرگ لیست در راهی که مدنظرشونه استفاده کنین، چون متخلفین ممنوع الورود می گردن.

  1. وبلاگ

من نمی تونم لیستی از تکنیکای بازاریابی بدون ذکر وبلاگ جفت و جور کنم. یه وبلاک کار و کاسبی یه روش هدف دار لازم واسه بازاریابی آنلاینه. ازش استفاده کنین، با اون کار کنین و اون رو طوری پیشرفت بدید که به خدمتتان در بیاد. اگه از وضعیت فعلی وبلاگ کاری تون دلخور هستین، این ۳۵ راهنمایی رو که اون بهتر می کنن بخونین. اگه شما در حال مقابله با ترافیک هستین این پست رو بخونین.

  1. وبلاگ مهمون

همونطور که وبلاگ نویسی جذابه، وبلاگ نویسی به عنوان مهمون حتی باحال تر انجام میده. وقتی در وبلاگ دیگری یه مقاله منتشر می کنین، شما درحال جذب مخاطبین اون وبلاگ هستین. وبلاگ نویسی مجانیه، فقط موضوع وقتیه که شما صرفش می کنین. خلق یه مقاله جذاب، توجه مخاطبین وبلاگ رو جلب می کنه و ممکنه باعث دعوت شما به موقعیتای بیشتری شه. من به راه عجیب ای این موضوع رو تجربه کردم. ۳۰۰ و اندی مهمون وبلاگم هنوز در حال سود رسوندن به من چه به عنوان مدیران شرایط ترافیک ارجاعی و چه به عنوان مشتری هستن.

  1. یه گروه linkedIn درست کنین.

linkedIn مجانیه ولی در عین حال به شما فرصتای عجیب بازاریابی میده. خیلی از متخصصین از linkedIn به عنوان یه وسیله رسانه های اجتماعی که فقط رزومه شون رو در اون بذارن نگاه می کنن و نه بیشتر. linkedIn خیلی بیشتر از یه رزومه آنلاینه. من از linkedIn واسه نشر محتوا، رابطه با افراد قوی، و ساختن یه گروه بازاریابی با هزاران عضو استفاده کردم. همه این کارا بدون یه دلار خرج بوده، اما حرکت صعودی بازاریابی باورنکردنی بوده.

  1. به بقیه کمک رایگان بدین.

اگه شما بازاریابی رو فقط منحصر به خودتون و کار و کاسبی تون کنین، ناامید و ضایع و خیت میشین. تلاش کنین به بقیه هم به طور رایگان سود برسونین. کاملا معلومه که شما صاحب یه کسب و کارید نه بنگاه خیریه. اما به چه دلیل یه محصول، یه ساعت از زمان تون یا عضویت رایگان واسه مشتری ای که بضاعت به کار گیری خدماتتون رو نداره رو هدیه نکنین؟

خیلی از بهترین موقعیتای کار و کاسبی ای که من داشتم، انگار از راه مشاوره با مشتریائی که توان پرداخت نداشتن رقم خورده. این موقعیتا طوری که واسه من قابل پیش بینی نبوده به درد بخور واقع شدن. حتی امروز، من تقریبا همه دونسته ام رو رایگان در اختیار بقیه قرار میدم. کارکرد این جوری، واسه من به شخصه موقعیتایی واسه ارتقای بازاریابی ام جفت و جور کرده.

نتیجه گیری

احتیاجی نیس که به خاطر بازاریابی خودتون رو ورشکسته کنین، بودجه تون رو به باد بدید، یا هزاران دلار صرف کنین. همونطور که من در شروع این مقاله عنوان کردم، بازاریابی به چیزی بیشتر از سرمایه گزاری زمان نیاز نداره. بخت با شماس که امروزه می تونین بازاریابی تون رو با اجرای یکی از این روشها پیشرفت بدید. یکی رو انتخاب کنین و با اون شروع کنین. روش مورد علاقه تون واسه بازاریابی بدون هزینه کدامه؟

تدریس کارآفرینی

کار و کاسبی تون رو پله پله با کمک مربیان ما شروع کنین، راه بندازید و رشد بدید . همین حالا شروع کنین!

PDF : بهترین تاکتیک های بازاریابی با بودجه کم