اردیبهشت 8, 1403

بهترین نکات راهنما ساخت استخر

بهترین نکات راهنما ساخت استخر

استخر های پیش ساخته استخر هایی هستند که از قبل ساخته و تولید شده اند و به صورت تکه های مجزا وجود دارند که با اتصال بدنه به یکدیگر راه اندازی شده و مورد استفاده قرار می گیرد ساختن استخر . استخر فایبرگلاس پیش ساخته، امروزه جایگزین بسیار مناسبی برای ساخت استخر بصورت بتنی که نیاز به کاشی کاری دارند محسوب می شود و مزیت های متعددی را نسبت به آنها دارد. رنگ آمیزی استخر را در چند جهت انجام دهید مثلا در صورتی که دست اول را به صورت افقی رنگ آمیزی میکنید در دست دوم بصورت عمودی رنگ آمیزی کنید معمولا برای مقاومت لایه رنگ استخری میتوان رنگ استخر را با انواع چسب های پلیمری و چسب های دوجزئی مخلوط نمود و در حین رنگ آمیزی پس از اجرای یکدست رنگ آمیزی استخر یک لایه فایبرگلاس بصورت پیوسته بر روی کف و بدنه با رعایت همپوشانی کافی اجرا نمود و سپس در پایان دو لایه رنگ بر روی سطح نهایی فایبرگلاس استخر را تا حدود زیادی آب بندی و ضمانت نمایید فقط نکته قابل توجه قبل از اجرای رنگ آمیزی استخر پاکسازی سطح کار از هرگونه گرد و خاک و روغن و مواد اضافی میباشد زیرا گرد و غبارها بصورت یک لایه نازک باعث جلوگیری از چسبندگی لایه رنگ با سطح سیمانی یا رنگی قبلی میشوند در صورتی میتوانید که انتظارات کافی از رنگ کاری استخر به عنوان لایه آب بند داشته باشید که استخر از نظر سازه ای دارای مقاومت کافی در برابر نیروهای وارده به کل سازه که باعث ترک هایی در سازه استخر میگردد را دارا باشد بخصوص از نظر طراحی و اجرای سازه ای و نوع بتن فشارهای هیدرواستاتیک و شرایط یخبدان و سیکل های متناوب حرارتی و برودتی را تحمل کند .ما در ایران رنگ مفتخریم که خرید رنگ استخری را با نازلترین قیمت رنگ استخری به اقصی نقاط کشور پوشش می دهیم.

ساخت استخر زیبا در ماین کرافت

اسپای مجلل مجموعه گردشگری هتل الوند (محلی که استخر سرپوشیده نیز در آن یافت می شود) دارای امکاناتی نظیر سونای خشک و بخار، جکوزی ، حمام سنتی ، اتاق ماساژ ، استخر آب درمانی ، استخر بزرگسالان ، استخر کودکان ، کافی شاپ ، حوضچه آب سرد است . در کنار حوضچه آب سرد نیز حمام ترکی قرار دارد. از این محصول می توان علاوه بر پوشش استخر های رو باز در محیط های دیگر نظیر سرویس بهداشتی، طراحی حوضچه آب گرم و سرد و … استفاده از سونا، جکوزی و حوضچه آب سرد به سلامت شما خدمت می کند و موجب شادابی و تندرستی روزافزون شما خواهد شد .استخر رفتن بدون جکوزی، سونای بخار، سونای خشک و حوضچه آب سرد خالی از لطف است! یعنی این صفحات به منظورافزایش دمای آب استخراز طریق خورشیدی نیز کاربرد دارند ونه تنها آب در طول شب خنک نمی شود بلکهدر هوای آفتابی به طوررایگان گرم میشود.این امر موجب صرفه جویی قابل توجهی در هزینه خواهد شد.پس ورق پلی کربنات پوشش مناسبتری برای سقف متحرک استخر می باشد. به مرور زمان فیلتر های غیر فلزی جایگزین مناسبی برای فیلترهای فلزی شدند. البته استخر موج قم از کیفیت مناسبی برخوردار است.

استخرها، بهخصوص آنهایی که سرپوشیده هستند، محیط مناسبی برای رشد انواع باکتریها، ویروسها و قارچها محسوب میشوند. به این صورت که استخر به مدت یک روز آزمایش می شود و اگر مانعی برای استفاده وجود نداشته باشد، می توان شنا در استخر را شروع کرد. پس از این مرحله با توجه به ابعاد استاندارد استخر آرماتورها به صورت شبکه ای در کف و بدنه توسط سیم های مخصوصی بافته می شود، سپس کف استخر پس از آرماتور بندی توسط سازنده های استخر به ضخامت 15 سانتی متر بتن با عیار 350 ریخته می شود و در نهایت به آن ویبره زده می شود تا کف استخر صاف و مسطح باشد. محیط استخر و کف زمین نیز باید روزانه با مواد شوینده شسته شود و آبکشی، لازم و ضروری است تا از بروز هر نوع بیماری پوستی بهخصوص در ناحیه کف پا پیشگیری شود. 3-تامین الزامات سازه ای مورد نیاز برای جلوگیری از نشت آب استخر به سایر قسمت های ساختمان. اما زمانی که از شناژ استفاده می کنیم این عملکرد کنترل شده و اجازه نمیدهد هر ستون برای خود بازی کند و اگر در یک مقطع ساختمان خاک را تحمل نکند و آن شکست داشته باشد این شناژها هست که ستون ها را به هم متصل کرده و تقویت می کند که در اصطلاح نشست یکسان داشته باشد یا حرکت یکپارچه داشته باشند.حالا درون ساختمان ما این فشار را نداریم ولی داخل استخر یه بار گسترده ای داریم که به تمام قسمتهای سازه دراه فشار و نیرو وارد میکندو این مستلزم این است که سازه شمایک حرکت یکپارچه و یکنواخت داشته باشد و معمولا استخرهایی قابلیت آب بندی و عایق کاری را دارند که صد در صد می شود نتیجه گرفت که ساخت خوبی داشته باشندیعنی سازه خوب وقابل اطمینانی باشد.

آدرس استخر تختی قم: صفائیه ، دورشهر ، کوچه ۸ ، ورزشگاه تختی قم تیکت لحظات خوشی را برای شما آرزومند است. این استخر فوق العاده با بروزترین امکانات آماده ارائه خدمات به شما سروران عزیز می باشد. از امکانات فوق العاده و مفرح استخر موج قم به استخر آقایان، استخر بانوان استخر بزرگسالان، استخر شنا، حوضچه آب سرد، جکوزی، سونا خشک، سونا بخار، بوفه، بدنسازی، جای پارک و غیره می باشد. مدلی از استخر که معمولاً لبه ها و کناره های چوبی یا سنگی دارد و به جای قرارگیری درون زمین، مانند یک وان بزرگ بر روی سطح زمین قرار می گیرد. دسته اول در داخل خانه ها یا در محیط های اختصاصی مانند اتاقکی در گوشه ی باغ و ویلا قرار دارند که به نسبت و به علت هزینه ی بالاتر، از محبوبیت کمتری برخوردار می باشند. در زمان راه اندازی بهتر است مقدار کلر داخل آب را از حد مجاز به مدت ۱ روز بالا تر نگهداریم (۴PPM) این کار باعث از بین رفتن باکتری های داخل آب می شود ولی باید این نکته را توجه کنیم که در زمان استفاده شنا گران مقدار کلر محلول در آب نباید از PPM2 تجاوز کند زیرا باعث ایجاد حساسیت های پوستی برای شناگران می شود.

مطلب دیگر :   نکات مهمی درباره شارژ و باتری آیفون

سازنده ساخت استخر

دلیل خرابی رنگ های استخری و پوسته شدن رنگ استخر در اثر مرور زمان و نفوذ آب های سطحی در حالت فشار منفی وارد استخر شده و میل به خروج از لایه رنگ استخر را داشته به صورت بخار و به مرور زمان باعث طبله شدن لایه نهایی سطح داخلی استخر می شوند که برای رنگ آمیزی این گونه استخرها بایستی شرایطی را قبل از اجرای رنگ آمیزی استخر در نظر گرفت.غالبا سطح زیر کار اجرای رنگ آمیزی استخر بهتر است که صد در صد خشک باشد زیرا در صورت اجرای رنگ کاری استخر با حالت مرطوب احتمال طبله شدن سطح رنگ وجود دارد و همچنین قبل از شروع به اجرای رنگ کاری استخرهای قدیمی حتما بایستی رنگ های پوسته شده و طبله شدگی سطح کار را صاف نموده و با انواع چسب های آب بندی استخر و مصالح ترمیمی پایه سیمانی اصلاح نمایید همچنین در صورت وجود ترک های احتمالی در سطح داخلی استخر بایستی پس از باز کردن ترک ها تخریب محل ترک ها با وسایل مکانیکی میتوان با مواد مخصوص ترمیم استخر ترک ها را ترمیم و برای سطح زیر کار آماده سازی نمود.

متخصصان توصیه می کنند که حتما قبل از ورود به آب استخر و بعد از بیرون آمدن از آن، سر و بدن خود را کاملا بشویید محیط استخر مرطوب است و از آنجا که رفت و آمد در آن زیاد است، احتمال رشد قارچ و انتقال آن و بروز بیماریهای قارچی افزایش مییابد. کمتر کسی پیدا می شود که استخر برود و چند دقیقه ای را در سونا و جکوزی نگذراند و اگر کمی دل و جرات داشته باشد ، خیال رفتن به حوضچه آب سرد را هم نمی تواند از سرش بیرون کند. در استخر بی نظیر و فول امکانات موج دمای حوضچه آبسرد به طور معمول 20 درجه سانتی گراد می باشد و از فواید حوضچه آب سرد می توان به بالا بردن سیستم ایمنی بدن، گردش خون بهتر، بهبود رگ های واریسی، رفع سردردهای موضعی و از همه مهمتر جلوگیری از افسردگی اشاره کرد. سونا و جکوزی گرما می تواند فواید زیادی برای بدن داشته باشد؛ به خصوص برای دردها و گرفتگی های مفصلی و عضلانی.

مراحل ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی

حال برای نصب نردبان استخر بایستی نکاتی را مورد توجه قرار دهید. در عین حال جالب است بدانید در استان قم بیش از 20 مجموعه آبی و استخر وجود دارد که زائرین و مسافران عزیز این شهر مقدس می توانند از این امکانات استفاده کنند و لحظات به یادماندنی را رقم بزنند. وقتی از خانم محمدی میخواهم حال آن روز را توصیف کند، میگوید سخت نبود، عجیب هم نبود. برای پارک وسیله نقلیه هم مشکلی نخواهید داشت چراکه استخر تختی مجهز به پارکینگ اختصاصی است. جنس بدنه در نظر گرفته شده برای این استخر از نوع الیاف شمعی برزنتی با رویه PVC بوده که علاوه بر داشتن ضخامت بالا از انعطاف خوبی برای جمع کردن آن در حجم و اندازه کوچکتر بهره مند خواهد بود که جابه جایی این استخر آماده را راحت تر می نماید و در هر وسیله نقلیه قابل حمل می باشد. استخر سرپوشیده اغلب برای افرادی که عاشق شنا هستند اقامت در هتلی که یک استخر مجهز داشته باشد بسیار دلپذیر و خاطره انگیز خواهد بود ، درست است که بسیاری از هتل ها در دنیا دارای این نوع استخر ها می باشند اما تعداد کمی از این استخر های سر پوشیده دارای امکانات عالی و چشم انداز های زیبا در کنار طراحی بی نظیر هستتند.

ساخت عینک استخر

باید در نظر داشت هر استخر با توجه به نحوه ساخت و روش عایق کاری استخر که برای هر استخر منحصر به فرد می باشد باید انتخاب شود.برای مثال استخر هایی که با سیمان سفید نرمه کاری انجام شده رنگ استخر اپوکسی به هیچ عنوان پیشنهاد نمیشود و یا برای استخر هایی که با بتن ساخته میشود عملا رنگ استخر آکریلیکی مناسب نخواهد بود. در اصل، در این مورد نسخه غیر متناوب است؛ برای جزئیات، در زیر، در مورد کاسه های آماده شده برای استخر و ساخت بتن. این استخر بزرگترین استخر قم به ابعاد ۳۳ در ۱۵ با هدف تفریح و سرگرمی و البته ورزش ایجاد شد. البته فقط کلر عامل تمیزی آب نیست و درون استخرها دستگاههای تصفیه و صافیهایی وجود دارد که مرتب آب را تصفیه میکند. باید در نظر داشت شرایط اقلیمی و اندازه حجم آب استخر و ارتفاع و طول و عرض استخر در انتخاب رنگ بسیار مهم هستند، رنگ استخر آکریلیکی در استخر هایی که ارتفاع زیاد دارند نباید مورد استفاده قرار گیرند و همچنین رنگ استخر اپوکسی در استخر هایی که ارتفاع کم دارند سریعا شکسته و پوسته می شوند برای اطلاع از چگونگی انتخاب رنگ مناسب هر استخر با داشتن اطلاعات ساخت استخر و آگاهی از نحوه آب بندی استخر با کارشناسان ایران رنگ تماس بگیرید .ما در ایران رنگ مفتخریم که خرید رنگ استخری را با نازلترین قیمت رنگ استخری به اقصی نقاط کشور پوشش می دهیم.