اردیبهشت 8, 1403

قیمت واقعی بیت کوین: آیا استخراج کریپتو سیاره ما را مصرف می کند؟

 

نگرانی در مورد اثبات کار (PoW) و بیت کوین استخراج (BTC) در محیط زیست در حال رشد است. با گسترش علاقه به ارزهای دیجیتال، مصرف انرژی نیز افزایش می یابد.

مصرف انرژی شبکه بیت کوین در پایان سال 2017 موجی را ایجاد کرد. حتی رسانه های خبری جریان اصلی گزارش می دهند که از کل کشور ایرلند برق مصرف می کند.

در آن زمان، شبکه مصرف تخمینی بیش از 30 تراوات ساعت (TWh) در سال را مصرف می کند. طبق گفته Digiconomist، این کمتر از مصرف فعلی آن 95.45 TWh است.

 

با این حال، یک مطالعه در سال 2020 حدس می‌زند که ممکن است کمتر شود. تخمین می زنند که مصرف انرژی بیت کوین “نزدیک به نیمی از مصرف برق فعلی مرکز داده جهانی” را تشکیل می دهد.

در چین، مواد معدنی را می‌توان کاهش داد.

تأثیر محیطی سخت افزار معدن

علاوه بر مصرف برق، سخت‌افزار معدن در مشکل جهانی‌های الکترونیکی نقش دارد.

استخراج بیت کوین با استفاده از GPU و CPU ساده آغاز شد. با افزایش نیاز به انرژی، تولیدکنندگان شروع به ساخت تراشه های محدود به فرد کردند.

اکنون، استخراج انبوه از مدارهای مجتمع ویژه برنامه (ASIC) استفاده می کند. به طور خاص برای ارزهای دیجیتال آنها در الگوریتم PoW هستند.

استخراج ارزهای دیجیتال فضای رقابتی بسیار رقابتی است. فقط کارآمدترین ماشین ها با سود کار می کنند. ASIC های همیشه در حال بهبود هستند. در نتیجه، هر نسلی که به بازار معرفی می‌شود به این معناست که ماشین‌های قدیمی‌تر بی‌سود می‌شوند.

تعداد تعیین‌شده سکه‌ها و بلوک‌های انگیزه‌ای برای این تداوم است. با پیوستن ماشین‌های کارآمدتر به بلوک چین، کل هش بلوک چین نیز افزایش می‌یابد.

مقدار بیت کوینی که هر ماینر مشخصی به دست می آورد تا حد زیادی به هش ریت تولید می کند. این باعث می‌شود ماشین‌های قدیمی‌تر کمتری تولید کنند و در عین حال همان مقدار انرژی را مصرف کنند.

در نتیجه، کاربران بیت‌کوین مقدار باورنکردنی دستگاه‌های محاسباتی را می‌سازند. که از دست دادن برتری خود نمی تواند آن را تغییر دهد.

استفاده از انرژی های انرژی پذیر در معدن

در حالی که ممکن است در یک نقطه این تعداد معدودی از ماینرها باشد، صنعت معدن با انبارهایی از ماشین‌هایی که دائماً کار می‌کنند رشد کرده است.

در نتیجه، اگر این سیستم صرفاً با برق سوخت‌شده از سوخت‌های فسیلی کار می‌کرد، به‌طور خاص می‌شد که برای منابع رو به کاهش ماضر می‌شود.

یک وایت پیپر استخراج 2019 توسط شرکت تحقیقاتی رمزارز CoinShares نشان داد که 74.1 درصد از استخراج بیت کوین از انرژی های انرژی پذیری تامین می شود. این تخمین محافظه کارانه آنهاست.

این مصرف انرژی آینده نگر است که در برخی از عملیات منعکس می شود. BitRiver، یک سرویس کولوکیشن برای استخراج بیت کوین در روسیه و CIS، بررسی می‌کند که کارخانه آن فقط از انرژی انرژی مصرفی می‌کند.

“ما برای کل عملیات خود از انرژی انرژی مصرف می کنیم، که در حال حاضر بیش از 70 مگاوات انرژی برای استخراج ارزهای دیجیتال مصرف می کند. ما در حال گسترش خود هستیم تا از ظرفیت کل 100 مگاواتی که سایت ما دارد، استفاده کنیم.»

راه حل های کوچک برای مشکلات بزرگ

برخی از شرکت‌ها علاوه بر استفاده از انرژی‌های پذیرنده، سعی در کاهش هزینه‌های زیست‌محیطی عملیات خود دارند.

مطلب دیگر :   طراحی اپلیکیشن‌ موبایل

اوشاکوف توضیح دهدشرکت او سعی می‌کند به شما کمک کند تا سخت‌افزار خود را دوباره توزیع کند تا آن‌ها را کنار بگذارد. آنها به آنها کمک می کنند تا دکل ها را در فروش مجدد بفروشند. برخی از مواردی که مورد علاقه هستند، معدنچیانی هستند که به برق ارزان تری دسترسی دارند تا بیشتر سود داشته باشند.

«در حال حاضر مصرف برقی زیادی برای تجهیزات از مزارع معدنی وجود دارد که را با نرخ بسیار پایین دریافت می‌کنند. بسته به برق شما، که برای برخی از مناطق ممکن است به صورت رایگان باشد، کارکردن ماشین‌های استخراج دست دوم قدیمی از نظر هزینه سودمند است. و پس از آن، تجهیزات را می توان مانند سایر قطعات کامپیوتر بازیافت کرد. یکی از نمایندگان شرکت سختافزار و نرم‌افزار بلاک‌چین Bitmain توضیح می‌دهد که فن‌ها می‌توانند دوباره استفاده شوند و مسکن می‌توانند تغییر کاربری دهند.

با این حال، این موضع فروش مجدد و بازیافت به جای ارائه یک راه حل واقعی برای مشکل، تنها ایجاد مقدار زیادی از الکترونیکی را به تعویق می اندازد.

بیت کوین گرمای زیادی تولید می کند. به گفته نماینده Bitmain، این شرکت از این گرما برای عادی نگه داشتن اتاق های ساختمان های خود در مناطق سردتر استفاده می کند.

این به Equinor انگیزه می‌دهد تا به آسان گاز را که برای محیط زیست مضر است، شعله ور نکند و آن را به سمت تولید مفید هدایت کند.

اما، آیا انرژی های ناپذیر کافی است؟

در حالی که پاسخ به مشکل انرژی بیت کوین مانند انرژی منفی به نظر می رسد، برخی معتقدند ممکن است کافی نباشد.

یک متخصص بلوک چین PwC، Alex de Vries، در گزارش سال 2019 خود در مورد پایداری بیت کوین بیان می کند که حتی ظاهراً عمل می کند “سبز” همچنان به آسیب زیست محیطی کمک می کند.

توضیح می‌دهد که منابع انرژی‌پذیر، مانند نیروگاه آبی، فصلی هستند و بنابراین نمی‌توانند انرژی مورد نیاز معدن‌کاران را در طول سال تولید کنند.

در نتیجه، نیاز به کاهش این مسائل و ادامه استخراج معادن، اتکای ادامه به زغال‌سنگ نوناپذیر و انرژی‌های را نشان می‌دهد.

https://hoseinifinance.com/blog/digital-currency-training/

تعیین میزان آسیبی که بر محیط زیست وارد می‌شود آسیب می‌زند. با این حال، این بدان معناست که نباید جامعه ارزهای دیجیتال باشد.

بسیاری بیت کوین را کلید آینده ای می دانم که از حقوق آزادی بیان محافظت می کند، آزادی مالی و یک فناوری دموکراتیک شده

در حالی که به مصرف انرژی کمک می کند، در میان صنایع متعددی که یکسان یا حتی بیشتر دارند، نامیده می شود.

نمونه‌هایی از اینکه چند درخت باید بکاریم تا تراکنش‌های داده را جبران کنیم. به گفته مک گاورن، آمار نشان می‌دهد که برای جبران نتیجه از هرزنامه‌های ایمیل، به ۱.۶ میلیون درخت نیاز دارد.