اردیبهشت 8, 1403

مرکز درج آگهی رایگان و خرید و فروش بی‌ واسطه‌

 

مرکز درج آگهی رایگان و خرید و فروش

اهداف تبلیغ

تعیین هدف تبلیغ و یا رسالت آن، اولین گام در ساخت یک برنامه تبلیغاتی می‎باشد. در این مرحله، باید مشخص شود که بنگاه در پی دستیابی به چه چیزی است.

هر محصولی با توجه به چرخه عمر خود، نیازمند اهداف تبلیغاتی متفاوتی است. این اهداف را به شرح زیر می‎باشند.

الف) اهداف اطلاعرسانی

این اهداف برای ایجاد تقاضای اولیه در مراحل اولیه عمر کالا و خدمات جهت معرفی و اطلاع‎رسانی به کار می‎روند به منظور:

  • آگاه کردن مشتری از محصول جدید
  • پیشنهاد استفاده جدید از محصول
  • آگاه کردن بازار از تغییر قیمت (موارد استفاده جدید یک کالا)
  • آگاه کردن مشتری از قیمت‎های جدید محصول
  • آگاهی به مشتری درباره طرز کار محصول
  • توصیف و تشریح خدمات موجود برای محصول
  • تصحیح برداشت‎های غلط مشتریان
  • کاهش ترس و اضطراب مشتریان
  • ایجاد تصویر مناسب برای شرکت

ب) اهداف ترغیبی (ترجیحی)

به تدریج با افزایش رقابت برای ایجاد تقاضای انتخابی از اهداف ترغیبی ذیل استفاده می‎کنیم.

  • ایجاد ترجیحات نسبت به محصولات و خدمات شرکت در نزد مشتریان
  • تشویق و ترغیب مشتری برای خرید محصولات شرکت به جای رقبا
  • تغییر و تصحیح ادراک مشتری نسبت به ویژگی‎های محصول
  • تشویق مشتری برای اتخاذ تصمیمات فوری در خرید محصول
  • تشویق مشتری برای برقراری تماس تلفنی با بخش فروش و بازاریابی شرکت

ج) اهداف یادآوری

وقتی محصول مراحل بلوغ خود را طی می‎کند به منظور فکر کردن مداوم مصرف‎کنندگان به آن کالا و خدمات به کار می‎رود به منظور:

  • یادآوری کردن به مشتری نسبت به این که ممکن است محصول و خدمات در آینده مورد نیاز باشد
  • یادآوری کردن به مشتری نسبت به این که محصولات و خدمات را باید از کجا خریداری کند
  • یادآوری کردن محصول در ذهن مشتری در زمانی که محصول خارج از فصل استفاده باشد
  • حفظ و نگهداری جایگاه محصول در ذهن مشتری. (کاتلر و آرمسترانگ، ۲۰۰۰
مطلب دیگر :   لیست فرهنگ لغات و اصطلاحات کوچه بازاری قسمت 282