اردیبهشت 8, 1403

همه چیز درباره ساخت کمد دیواری در خانه

دکوراسیون خانه ها یکی از مواردی است که بیشتر خانم ها به آن توجه ویژه ای نشان می دهند، لازم به ذکر است که بگوییم دکوراسیون اتاق ها و نشیمن کاملا با هم متفاوت است و اجزایی که برای اتاق ها مورد استفاده قرار می گیرد درون نشیمن ها موجود نیست.

به عنوان مثال کمد دیواری یکی از مواردی است که به عنوان عضو اصلی تشکیل دهنده اتاق خواب یا محیط کار شناخته می شود.

کمد دیواری های مختلفی وجود دارد که از نظر کاربردی و عملکردی با هم تفاوت دارند. حتی کمد دیواری هایی که برای اتاق بزرگسالان و نوجوان ها و بچه ها ساخته می شود تفاوت های بسیاری با هم دارند. کمد دیواری را معمولا برای نگهداری از وسایل خاصی درون اتاق ها قرار می دهند، بنابراین با وجود این وسیله بسیار کاربردی دیگر خبری از بی نظمی درون اتاق ها وجود ندارد.

هنگام آموزش حرفه ای ساخت کمد دیواری مطالب زیادی وجود دارد که باید نهایت دقت را به آن ها داشته باشید، به عنوان مثال شما باید تفاوت بین کمد و کمد دیواری را بلد باشید، چرا که نحوه ساخت این دو باهم بسیار تفاوت دارد.

برای آگاهی بیشتر شما می توان گفت که کمد ها را معمولا با بدنه و کف و طاق می باشند که آن ها را با چوب یا ام دی اف خواهند ساخت، اما کمد دیواری معمولا از طاق و کف برخوردار نیست بلکه از خود دیوار برای طبقات آن استفاده می کنند.

چگونه کمد دیواری بسازیم ؟

جنس کمد دیواری

جنس موادی که قرار است شما از آن برای بدنه کمد دیواری استفاده کنید با هم تفاوت دارد. به عنوان مثال می توان از جنس های گلاس، ام دی اف، لترون و ترکیب از لترون و ام دی اف استفاده کرد. در بحث آموزش آنلاین ساخت کمد دیواری سامان چوب این نکته را به یاد داشته باشید که ام دی اف ها را با استفاده از خرده چوب هایی که در طبیعت به جای مانده است درست خواهند کرد، بنابراین از هزینه بسیار پایین تری نسبت به های گلاس برخوردار است.

های گلاس را با مغز ام دی اف و یک روکش براق پلاستر می سازند. از ویژگی های کمد دیواری های های گلاس می توان شفاف بودن، براق بودن و مقاومت آن ها در برابر نم زدگی را نام برد.

فرایند ساخت کمد دیواری

برای ساخت کمد دیواری باید از افرادی کمک بگیرید که دارای مهارت خاصی باشند و بتوانند با توجه به اندازه و متراژ اتاق یک کمد دیواری مناسب را اجرا نمایند. کمد دیواری ها معمولا برای جای لباس و رخت و خواب ها ساخته می شوند، اما در بعضی از محیط های اداری هم از کمد دیواری استفاده می کنند.

در آموزش در منزل ساخت کمد دیواری باید یاد بگیرید که مراحل را به ترتیب و به درستی انجام دهید. در این جا مراحل مختلفی پیش روی شما قرار دارد که در ادامه مطلب آن ها را برای شما شرح خواهیم داد.

انتخاب مدل و نوع کمد دیواری

از مراحل و فرایند ساخت کمد دیواری می توان به مدل های آن اشاره کرد، برای اینکه بتوانید کمد دیواری را به راحتی اجرا نمایید باید از مشتری بپرسید که قصد دارید برای انجام چه کاری کمد دیواری را استفاده نماید.

اندازه گرفتن محل اجرای کمد دیواری

همان طور که گفته شد کمد دیواری را معمولا درون اتاق ها به کار خواهند برد، اما گاهی اوقات پیش می آید که برای محیط کاری هم از آن ها استفاده می کنند. یا اینکه کمد دیواریی که درون اتاق کودکان قرار می گیرد با کمد دیواری که درون اتاق خواب بزرگسالان قرار دارد دارای اندازه های متفاوتی هستند.
اگر قرار باشد که یک دیوار اتاق را کاملا به کمد دیواری اختصاص دهید باید اندازه های آن را از کف تا سقف دیوار بررسی نمایید. گاهی اوقات ممکن است فرورفتگی ها و گوشه های پرتی درون اتاق وجود داشته باشد که در این صورت می توانید از این فرو رفتگی ها برای ایجاد کمد دیواری استفاده نمایید.

مطلب دیگر :   شیوه مدرن از خدمات آنلاین در محصولات دکوراسیون

حتی گاهی اوقات ممکن است به کانال های کولر برخورد کنید که در این صورت باید این اندازه ها را به خوبی یادداشت نمایید و هنگام اجرای کمد دیواری بتوانید عملکرد مناسبی را نشان دهید.

خرید مصالح مورد نیاز

خرید مصالحی که در حین کار به آن ها نیاز خواهید داشت که شامل چوب مورد نظر می شود از دیگر مراحلی است ک باید به آن نهایت دقت را داشته باشید، با توجه به آموزش ساخت کمد دیواری حرفه ای شما می توانید بهترین نوع چوب را برای کار خود انتخاب کنید و با توجه به هزینه ای که قرار است مشتری پرداخت نماید کار را برای وی به اجرا در آورید.

طراحی کمد دیواری با توجه به خواست مشتری

طراحی از دیگر مراحل مهم اجرای کمد های دیواری می باشد که شما باید بتوانید قفسه های داخل کمد و کشوهای مورد نیاز و درب آن را به خوبی طراحی نمایید. این طرح ها را می توانید بر روی کاغذ بکشید و در اختیار مشتری قرار دهید، در صورتی که از کار رضایت داشته باشند می توانید کار خود را شروع کنید.

برش قطعات، اتصال قطعه های برش خورده و رنگ آمیزی از دیگر مراحلی است که باید برای به پایان رساندن کار خود انجام دهید. با توجه به یادگیری ساخت کمد دیواری به راحتی قادر خواهید بود که یک کمد دیواری شیک و مناسب را برای مشتری آماده نمایید.

اصول ساخت کمد دیواری مناسب

کمد دیواری که قرار است برای درون یک اتاق خواب ساخته شود باید از ویژگی های مناسبی برخوردار باشد، چراکه نحوه ساخت آن با توجه به جنس و نوع کاربردی که دارد متفاوت می باشد. یکی از ویژگی هایی که یک کمد دیواری باید داشته باشد کیفیت آن می باشد.

شما در یادگیری حرفه ای ساخت کمد دیواری samanchoob باید به این نکته توجه داشته باشید که برای ساخت کمدهای دیواری بیشتر از چوب استفاده می شود، حتی امروزه ام دی اف هم برای ساخت این کمد ها مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر مواردی که باید به آن دقت داشته فضاها خالی کمد دیواری می باشد. به عنوان مثال ممکن است شما در اتاق خواب خود به کمد دیواریی احتیاج داشته باشید، که از فضاهای زیادی برخودرار باشد، اما کمد دیواری که درون یک محیط اداری قرار می گیرد مطمعنن به جای بسیار کمتری نیازمند می باشد.

تعیین فضاهای مورد نیاز و ارتفاع آن برای ساخت می تواند از پرت شدن فضاهای خالی جلوگیری نماید. همچنین بسیاری از افراد ممکن است هنگام انتخاب کمد دیواری دچار سرگردانی شوند که چه مدل کمدی را باید سفارش دهند.

امنیت کمد دیواری از دیگر موضوعات مهمی به شمار می رود که شما در حین ساخت باید آن را مد نظر قرار دهید. بسیاری از کمد دیواری ها بدون اینکه قفلی داشته باشند ساخته می شوند، اما شما می توانید یک کشو را برای نگهداری از وسایلی که مهم هستند ایجاد نمایید و برای آن قفل مناسبی را نصب نمایید.