اردیبهشت 8, 1403

کف کاذب اتاق سرور

 

سیستم کف کاذب اتاق سرور، یکی از مهمترین قسمت های مراکز داده است. این ساختار به حل بسیاری از مسائل اتاق سرور و دیتا سنتر کمک میکند. کف ماژولار قابل دسترسی اتاق سرور از تایل های 60*60 تشکیل میشود. ارتفاع این کف از 10 الی 120 سانتیمتر میتواند باشد. تنظیم ارتفاع ارتباط مستقیم با میزان کابل ها و تاسیسات عبوری از کف دارد و محاسبه میشود. طراحی فضای مناسبی را زیر سطح ایجاد میکند تا شرکت ها بتوانند با سرعت و سهولت کابل های برق، دیتا، ارتباطی و سیستم های تاسیسات را از زیر آن عبور دهند.

سیستم قابل دسترسی کف کاذب اتاق سرور آریوشین از ساختار پایه و استرینگر برای ایجاد یک شبکه منظم بهره میبرد و تایل های 60*60 روی آن نصب میشوند. این امر سبب احداث یک ساختار پایدار برای استقرار رک و سرور های بزرگ در مراکز داده میشود. هر زمان که نیاز به دسترسی به سیستم کابلی باشد، تایل ها جداگانه قابل برداشتن است. این فضای تمیز و بدون صدا، نگهداری و اصلاح آسان را تضمین میکند.

 

قسمت اول اجرای سیستم کف کاذب اتاق سرور طراحی است. این طراحی میتواند همزمان با طرح کل اتاق سرور یا جداگانه دیده شود. بر اساس چینش رک ها و ابعاد اتاق، طراحی شروع میشود. بهترین مدل پوشش که حداکثر زیبایی را نیز به همراه داشته باشد، با نرم افزار کشیده میشود.

قسمت دیگری که در طرح دیده میشود ارتفاع و جنس کف است. بر اساس حجم تاسیسات زیر کف، ارتفاع لازم به دست می آید. جنس کف بستگی به عوامل مختلفی مانند وزن تجهیزات، قدرت تحمل ساختمان، موقعیت جغرافیایی و عوامل دیگر به دست می آید. چند نمونه از موارد پرکاربرد را بیان میکنیم.

 

استفاده از کف کاذب اتاق سرور چه مزایایی دارد

  • دسترسی آسان: از کابل های برق و شبکه گرفته تا جامپرهای فیبر نوری و اتصالات دیگر، حجم کابل کشی در مراکز داده و اتاق سرور بسیار بالا است. اگر برای این کابل ها مشکلی پیش بیاید و قصد تعمیر داشته باشید، بخواهید کاهش و افزایش کابل ها را داشته باشید یا برای سرویس و نگهداری، در هر صورت نیاز به دسترسی مستمر به این تاسیسات وجود دارد. پانل های کف  به آسانی قابل برداشتن می باشد که سبب میشود دسترسی آسانی به تاسیسات زیر داشته باشید.
  • گردش هوا: سیستم های فناوری و سرور و سایر ادوات، گرمای بالایی تولید میکنند. این گرما سبب آسیب رساندن به ادوات و کابل و لوازم دیگر میشود. کف قابل دسترسی اتاق سرور میتواند گردش هوا را بین 25 تا 65 درصد در اختیار شما قرار دهد تا اطمینان حاصل کنید رک و سرور ها همیشه در دمای مناسب قرار داشته باشند. با در نظر گرفتن اقدامات خنک کننده بیشتر با هزینه مناسب تری میتوان از HVAC استفاده کرد که به بهینه سازی مصرف انرژی کمک میکند.
  • قابلیت تغییر: مراکز داده و اتاق های سرور به مرور زمان تغییر میکنند. در طول زمان سرورها و تجهیزات بیشتری به مراکز داده اضافه میشود. همچنین برخی تجهیزات کارآیی خود را از دست داده و لوازم جدیدی باید جایگزین شود. کف ماژولار این امکان را به ما میدهد تا در اسرع وقت چیدمان را تغییر داده و آرایش جدیدی داشته باشیم. اتاق را گسترش میدهیم یا آیتم هایی را حذف میکنیم. با برداشتن پانل ها ساختار کابل کشی را عوض کرده و مطابق سیستم جدید چینش را انجام میدهیم.