اردیبهشت 8, 1403

مد گردی با «دیا میرزا»؛ بازیگر هندی فیلم «سلام بمبئی»

اکران فیلم جنجالی «سلام بمبئی» که از ماه های پیش واسه دومین هفته آذر ۹۵ در نظر گرفته شده بود در ۸۰ سینما در سراسر کشور شروع شد و طبق انتظارات، فروش طوفانی و میلیاردی اون، رکورد شکنی جدیدی رو در تاریخ سینمای ایران رقم زد.

اولین محصول مشترک سینمای ایران و هندوستان در حالی با استقبال گسترده عاشقان پرده نقره ای در ایران و هند مواجه شده که حضور دو بازیگر سرشناس دو کشور یعنی محمد رضا گلزار از ایران و دیا میرزا سانگها از هند، بازتابای اینستاگرامی زیادی واسه فیلم به همراه داشته و حالا تعداد خیلی از تماشاگران آینده فیلم، به واسطه خبرسازیای دیجیتالی اون، راهی سالنای سینما می شن.

گلزار با ۴ میلیون دنبال کننده و دیا میرزا با حدود ۱ میلیون دنبال کننده، موجی از مخاطبان و علاقمندان پرده نقره ای رو با پستای اینستاگرامی به تماشای فیلم تشویق کردن و منتشر کردن پشت صحنه های تصویری و ویدئویی از اون در اینستاگرام گلزار، در تبلیغ غیر مستقیمش هم موثر بوده.

به نظر می رسه، این ملو دارم عاشقانه که روایتی هندی از داستانای دختر و پسرای جوون عاشق اما تحصیل کرده از بالیوود رو به ذهن ما می آورد، بتونه در مدت اکران در پاییز و زمستون سرد ۹۵، فضای داغی رو واسه سینمای ایران که به پیشواز جشنواره بین المللی فیلم فجر در بهمن ماه میره، رقم بزنه.

گلزار و دیا میرزا  در این فیلم، نقش دو همکلاسی در رشته پزشکی عمومی رو بازی می کنن که در جریان آشنایی با همدیگه در هندوستان، جریانات پیچیده ای براشون اتفاق میفته که نشون دهنده فیلمی هندی با طعم سینمای ایران می شه و صدای بنیامین بهادری، چهره سرشناس موسیقی پاپ ایران هم تا حدودی بر گرمای اون اضافه می کنه.

تازگیاً در گزارشی، به بررسی پشت صحنه این فیلم پرداختیم و می خوایم در گزارش امروز، شما رو با دنیای مد و لباس و جواهرات دیا میرزا، بازیگر نقش مقابل محمد رضا گلزار آشنا کنیم.

با ما در مد گردی با دیا میرزا همراه باشین.

دیا میرزا کیست؟

دیا میرزا، بازیگر نقش مقابل گلزار در اثر یاد شده، یکی از چهره های سرشناس سینمای هندوستان هستش.
ایشون متولد دسامبر ۱۹۸۱ میلادی در حیدرآباد هند بوده و حالا به عنوان مدل لباس، هنرپیشه و تولید کننده، فعالیتای زیادی داره.
ایشون در سال ۲۰۰۰ میلادی، عنوان دختر شایسته آسیا اقیانوسیه رو از اون خود کرد.

ایشون فعالیتش رو در فیلمای صنعت بالیوود هند شروع کرد و حالا در رسانه ها به واسطه فعالیتای اجتماعی و هنری، چهره شناخته شده ای هستش.
اولین فیلم اون با عنوان: عشق، طلاق و زندگی، در سال ۲۰۱۱ میلادی روی پرده سینماها رفت.

اون حالا در شهر بمبئی ساکنه و بخشی از فعالیتای هنری خود رو به کارای مد، لباس و فوتوشوتینگای تبلیغاتی واسه برنده های شرقی و غربی اختصاص میده. این دختر صد و شصت و هشت سانتی هند، به واسطه چهره شرقی جذاب و همیشه خندان، در سال ۲۰۱۴ میلادی با تاجر هندی به نام «ساحیل سانگها» ازدواج کرد که مراسم ازدواج و پوشش اون در اون، بازتابای رسانه ای گسترده در مجلات مد و لباس هند داشت.

پدر دیا، فرانک هاندریچه که گرافیست و طراح صنعتی بوده و در آلمان متولد شده.
مادرش -دیپا-، دختری هندو-بنگالیه که به عنوان طراح داخلی و معماری در هندوستان فعالیت می کنه و در کارای خیرخواهانه به معتادان حضور داره.
پدر و مادر دیا، وقتی اون ۴ سال داشت از هم جدا شدن. پدر دیا، وقتی ایشون ۹ سال داشت درگذشت و مادرش هم چند سال بعد، از دنیا رفت.

با وجود اینکه دیا، کودکی و نوجوونی خود رو بدون حضور پدر و مادر گذرونده، اما رسانه ها از ایشون به عنوان چهره ای خنده رو و علاقمند به فعالیتای هنری و نیکوکارانه یاد می کنن و این منش، در بعضی از آثارش هم دیده میشه.

فعالیتای تبلیغاتی دیا به عنوان مدل، واسه آگهیای تلویزیونی از جمله: Lipton, Wall Ice cream, Emami شروع شد و حالا، ایشون چهره سرشناس مدلینگ واسه تولیدکنندگان لباس و جواهرات در کشور مدباز هندوستان هستش.

علاقه دیا به فعالیتای نیکوکاری دلیل شد تا در سال ۲۰۱۲ میلادی، سازمان IIFA جایزه سبز (Green Award) خود رو به خاطر فعالیتای زیست محیطی ایشون به اون بده. دیا در کمپینای تبلیغاتی علیه ایدز و بیماریای واگیر دار در هندوستان، فعالیتای زیادی رو در دستور کار قرار داد که در ارتقای شهرتش تاثیر زیادی داشت.

هنرپیشه یاد شده، از سال ۲۰۰۱ میلادی با فیلم Rehnaa Hai Terre Dil به طور جدی فعالیتای هنری خود رو شروع کرد و تا کنون، در بیشتر از ۳۵ فیلم و سریال اجرای نقش کرده که Paanch Adhyay، Bobby Jasoos، Familywala از جمله فیلمایی حساب می شن که در سالای گذشته در اونا بازی کرده.

به طور کامل مشخصه فیلم سلام بمبئی که در سال ۲۰۱۶ میلادی با هنرمندان ایرونی بازی کرد، جدید ترین فیلم ایشون هستش.

اون حالا با ۹۲۱ هزار دنبال کننده، از جمله پر مخاطب ترین هنرپیشهای زن هندوستان در اینستاگرام هستش و بیشتر از ۷۹۰ پست هم به اشتراک گذاشته که در این نشانی می تونین دنیای اینستا بازیای دیا رو ببینین.

مد و لباس دیا در مراسم عروسی

مراسم عروسی دیا با لباسایی که بر تن داشت، بازتابای خبری زیادی در رسانه های هندی پیدا کرد.
واسه عاشقان فشن غربی، مشاهده تصاویر لباسای سنتی و رنگارنگ و جذاب زنان و مردان هندی و پاکستانی، همیشه مورد پسند بوده و البته هفته مد پاکستان هم در سالای گذشته، در معرفی این ظرفیتای فشن، نقش مهمی اجرا کرده.

چیزی که در لباسای عروسی دیا میرزا مورد توجه قرار گرفت، ظریف دوزی هاییه که در طراحی و دوخت این لباسای پوشیده بلند مرتب و رنگارنگ دید می شه و به نظر می رسه، تولید اون، نیازمند کار فراوانیه. لباسایی که گر چه این بانوی خوش چهره معروف بالیوود اونا رو در سالای گذشته نمایندگی می کنه، اما به عنوان لباس سنتی شرق آسیا، در فوتوشوتینگاشون زیاد مشاهده نمی شن.

مطلب دیگر :   گزارشی از فروش ‍۱۸ میلیارد تومانی چهارمین حراجی ملی

در تصویر زیر، لباسی که دیا و همسرش در لحظه ورود به مراسم عروسی بر تن داشتن رو مشاهده می کنین.

تصاویر مراسم عروسی دیا، همونطور که قبلاً گفتیم، با استقبال رسانه های مد و لباس و سبک زندگی هندوستان مواجه شد و در زیر، تصویر مجله ودینگ تایمز هندوستان که روی جلد خود رو به لباس دیا اختصاص داده رو مشاهده می کنین.

جالبه که بدونین، مراسم ازدواج در هند، رسم و رسوم خاص خود رو داره که بخشایی از مراسم عروسی دیا در سال ۲۰۱۴، به وسیله مستندی طراحی و به نمایش در اومد که در زیر، تصویری از این مستند رو مشاهده می کنین.

نگاهی به کلکسیون طلا و مد دیا میرزا

دیا، عاشق لباسای رنگارنگه که اونا رو با تاجای مرتب و گردن بندهای یقه ای طلا و الماسه کنه که نمونه اش رو در دو تصویر زیر مشاهده می کنین.

کلکسیون طلا و جواهرات و حتی اکسسوریای گران قیمتی که دیا میرزا در جریان فرش قرمز فیلما و هم اینکه فوتوشوتینگای جور واجور مجلات تبلیغاتی هندوستان به تن کرده، با استقبال دختران و زنان هندی مواجه شده که یکی از اونا رو در تصویر زیر مشاهده می کنین.

در تصویرای زیر، دو نوع جور واجور از کلکسیون گوشوارهای دیا میرزا رو میبینیم که به طور حرفه ای، با لباسای رنگارنگ و جذاب ایشونه شده.
در حالی که ساده بوده، اما شیک بودنش، نظر مخاطبان و طرفدارانش رو به خود جلب می کنه.

کلکسیون طلا و جواهرات جذاب دیا میرزا یکی از پر مخاطب ترین استایل جواهراتیه که در هندوستان سالای گذشته با استقبال فعالان رسانه ای به خصوص مد و لباس همراه شده که شاید سلیقه ایشون دره کردن اون با لباسای رنگارنگ که کنتراست رنگ خوبی در اون رعایت شده، بر جذابیتش اضافه می کنه.

البته به کار گیری گوشوارهایی با طرحا و شکلای متفاوت، بخشی از سبک زندگی مد دیا بوده که در زیر، نمونه ای دیگه از اونو مشاهده می کنین.

انچه از نظر جواهر بازه ها، نمایش جواهرات رو در تن بانوان جوون، درخشنده و جذاب می کنه، ست جواهرات با رنگ لباس و حتی رنگ پوسته که به نظر می رسه، دیا و مشاورانش در این مورد تخصص زیادی دارن.

دیا میرزا، همونطور که گفتیم،‌عاشق طلا و جواهراته و بخاطر این، سفیر بعضی از برنده های معتبر طلا و جواهرات هندوستان هم هستش.
رسانه ها، بعضی وقتا به حضور ایشون در بعضی از گالریای جواهرات این کشور اشاره می کنن که تصویر زیر، یکی از اون لحظات حساب می شه.

در تصویر زیر، بعضی از گردن بندای جدید ایشون رو مشاهده می کنین.

دنیای مد و لباس دیا میرزا

پرتالای مد و لباس بسیاری به بررسی کلکسیون طلا و جواهرات دیا میرزا پرداخته و از نظر قشنگتر شناسی و هم اینکه قیمت، طرح و برند، اونا رو تحلیل کردن که از اون جمله میشه به بلا فشن و فشن کافاتکا اشاره کرد.
در این پرتال، بعضی از لباسایی که دیا میرزا در طول سالای جور واجور و مراسم جورواجور به تن کرده، در اندازه و طیفای رنگی جور واجور به فروش می رسن و انگار مخاطبان زیادی هم به همراه داشتن.

پرتال اینترنتی رسمی ایشون هم در این نشانی در دسترسه که بخشی از اون، به معرفی سلیقه دیا در دنیای فشن اختصاص داره.
اون در سالای گذشته، در هفته های مد بسیاری حضور داشته که نشون میده، علاوه بر چهره موثر و معروف در بالیوود، یکی از برنده های مطرح در دنیای جواهرات هند هم تلقی می شه.

جدید ترین طرحای مد و لباس دیا رو در این نشانی دنبال کنین که با تحلیل منتقدان دنیای فشن هم همراه شده.

درسایی از دنیای مد دیا میرزا

۱- لباس سنتی هندوستان، نقش زیادی در فیلما و سریالای این کشور داره.
این پیام مهمی به صنعت سینمای ایرانه که لباس اقوام پر افتخار ایران زمین رو در اجناس هنری، رنگ و لعابی بیشتر ببخشند.

۲- دیا میرزا به عنوان شخصیت هنری معروف هندوستان، نقش زیادی در معرفی فرهنگ پوشش این کشور در رسانه های جهان داشته.
این ماموریت رو می تونن فعالان هنری کشور به خصوص هنرپیشها واسه معرفی ظرفیتای ناب و خلاقانه سبک مد و لباس ایرانیان در جهان به خصوص در فرش قرمزها، به دوش بکشن.

۳- کارگروه مد و لباس واسه پشتیبانی از هنرمندان جهت نمایش لباسای فاخر سنتی ایرانیان، برنامه های جور واجور و فرهنگ ساز رو در دستور کار بذاره.

۴- دیا میرزا، از کلکسیون مد و لباس و بعضی وقتاً اکسسوریا ارزون قیمت استفاده می کنه.
اما جذابیت لباسای رنگارنگ و چهره همیشه خندان و انرژی مثبت ایشون، تاثیر زیادی در درخشش رسانه ای زیادی مد ایشون در مجلات داشته.
این نکته مهمی واسه عاشقان مد و لباسه.