اردیبهشت 8, 1403

۱۵ کاری که افراد موفق در طول تعطیلات بیش از ۳ روز انجام می دهند

در نظر بگیرین که یه تعطیلی چند روزه در راه س. دراین تعطیلات افراد موفق هم مانند بقیه واسه خودشون برنامه ریزیایی دارن.

مایکل کِر سخنگوی بین المللی امور تجارت و نویسنده کتاب “مزیت خنده دار” در این مورد میگه: “واسه افراد موفق اهمیت زیادی داره که چیجوری از یه تعطیلی تقریبا طولانی استفاده کنن تا بتونن به اصطلاح باتری خود رو شارژ و با پایان تعطیلی دوباره به کارشون ادامه.”

لین تیلر متخصص امور کار و تجارت و نویسنده کتاب “اهلی کردن محل کار: چیجوری رفتارای بچه گانه رئیس رو مدیریت و در کارمون پیشرفت کنیم.” میگه، افراد موفق چند روز قبل از یه تعطیلی سه روزه معمولا بیشتر کار می کنن تا بتونن از تعطیلات شون بیشتر لذت ببرن.

در واقع اونا تلاش می کنن تا اونجا که ممکن باشه چیزی که مربوط به مسائل کاری می شه رو از تفریحات خود مثلا تعطیلی سه روزه ای که پیش رو دارن جدا کنن. ایشون عقیده داره که اینجور آدمایی بر اون باور هستن که اگه دو بحث کار و تفریح رو از هم تفکیک نکنن، با ترکیب این دو در حال گول زندن خودشون هستن.

اینکه چیجوری از یه تعطیلی سه روزه استفاده درست کنیم خیلی با اهمیته چون که قرار نیس در این زمان همه وقت مون سر کار تلف شه و به فشردگی طول هفته کار کنیم.

تیلر در این مورد توضیح میده: “این تعطیلات چند روزه با چیزی که ما معمولا در آخر هر هفته تجربه می کنیم تفاوتایی داره چون که در این زمان ما فرصت بیشتری واسه استراحت، انجام کارای شخصی، ملاقات با افراد مهم زندگی مون داریم. چیزی که در مدت این چند روز انجام می دیم بسیار وابسته به اهداف کوتاه و دراز مدت زندگی مون داره.”

اگه مطمئن نیستیم که چیجوری از این تعطیلی که پیش رومونه استفاده کنیم، بهتره از ایده های آدمایی که موفق هم هستن بهره ببریم. اینجا به بررسی ۱۵ مورد از فعالیتایی می پردازیم که افراد موفق پیش و در طول تعطیلات این چنینی انجام میدن.

۱- از قبل برنامه ریزی می کنن

بیشتر افراد موفق واسه تعطیلات این چنینی از قبل برنامه ریزیایی می کنن. مثلا واسه بعضی از ملاقات هاشون در رستوران یا کافی شاپ رزروهایی رو از پیش انجام میدن یا واسه وقت گذروندن با فرزندان شون برنامه ریزیایی می کنن.

تیلر اضافه می کنه: “افراد موفق با اینکه واسه تعطیلات این چنینی از قبل برنامه ریزی می کنن اما همیشه آمادگی اونو دارن که اگه موضوع مهم کاری واسه شون اتفاق قادر به رسیدگی به اون باشن.”

۲- در محل کارشون هم آمادگیایی رو به

کِر میگه افراد موفق قبل از شروع تعطیلاتی تقریبا طولانی، با آمادگی کامل تموم پروژه های تموم نشده رو تا آنجایی که امکان داره به انجام می رسونن تا از دید روانی و در طول تعطیلات راحت خاطر باشن و بتونن لذت کافی رو ببرن.

افراد موفق قبل از یه تعطیلی چند روزه در محل کارشون هم آمادگی لازم رو پیدا می کنن. مثلا از همکاران شون خداحافظی می کنن، میز یا محلی رو که در دفتر کارشون در اون هستن رو مرتب و تمیز می کنن، کارایی رو که در دست دارن به پایان می رسونن و واسه خودشون مشخص می کنن وقتی که دوباره به دفتر کارشون برگردن قراره چه کارایی رو از سر گیرند.

۳- هدایتای از راه دور و از راه به کار گیری تکنولوژی 

افراد موفق بیشتر راه ها و زمانایی رو تعیین می کنن تا کارمندان شون بتونن در زمانای مشخص و از راه های معلوم با اونا تماس داشته باشن.

ممکنه این تصور انتقادجویانه در میان کارمندان به وجود بیاد که میشه صبر کرد تا تعطیلات تموم شه و بعد به بقیه کارا رسیدگی کرد.
کِر در این باره میگه، با اینکه امکان داره که اینجور تصوری در میان کارمندان به وجود بیاد اما لازمه که اینجور اطمینانی از سمت مسئول یا رئیس هر قسمتی مطرح شه تا کارمندان این اطمینان رو داشته باشن که در موارد لازم امکان دسترسی به رئیس شون هست.

۴- کمی هم از تکنولوژی به دور می مانند

با اینکه در مواردی هدایتایی از راه دور انجام قبول می کنه اما بهتره در لحظاتی هم موبایل و لپ تاپ به طور کامل کنار گذاشته شن.

ایده خوبی به نظر نمی رسه که  تنها بشینین و به صفحه لپ تاپ خود اونم در طول تعطیلات خیره شید. نه به طور کامل اما کمی هم تلاش کنین تا در اینجور تعطیلی ای از تکنولوژی دور بمونین. این کار دلیل می شه بهتر بخوابین و ذهن آروم تری هم داشته باشین.

۵- کمی از این زمان رو هیچ کار خاصی انجام نمی دن

تیلر در این باره میگه، به دلیل فشردگی زیادتر از اندازه کار، جلسات و ملاقاتای کاری پشت سر هم در طول هفته ای پر کار، افراد موفق بعضی وقتا هم فقط از زمان حال می کنن و هیچ کار خاصی هم انجام نمی دن، نه کسی رو ملاقات می کنن و نه برنامه خاصی رو دنبال می کنن.

مطلب دیگر :   ساعت بخاری در منطقه گاستون در شهر ونکوور که جلوه زیبایی به این شهر داده است

۶- وقت گذروندن با اعضای خونواده و دوستان 

تیلر میگه، هفته های پرمشغله این فرصت رو از افراد میگیره تا به اونایی که دوستشون دارن به اندازه کافی توجه کنن، چه فرصتی می تونه بهتر از یه تعطیلی چند روزه واسه جبران این کار باشه.

۷- انجام فعالیتای داوطلبانه

بسیاری از افراد موفق از اینجور تعطیلاتی واسه شرکت در فعالیتای داوطلبانه مثل شرکت در خیریه ها استفاده می کنن.

۸- سفر نمی کنن یا به مسافرتای کوتاه دور و بر شهری می رن

اون طور که کِر بدون اشاره میکنه، افراد موفق بعضی وقتا بهتر می دونن در اینجور تعطیلاتی در حیاط پشتی منزل خودشون تفریح کنن تا استرس و خستگی برگشت از یه سفر طولانی رو تجربه نکنن.

ایده خوبی دیگری هم که به کار می گیرن اینه که به مسافرتای طولانی نمی رن و تنها جاهایی رو واسه مسافرت انتخاب می کنن که تا محل زندگی شون فقط چند ساعت فاصله داره.
با این کار می تونن هم از یه جای جدید که قبلا ندیده ان دیدن کنن و هم خستگی یه سفر طولانی رو تجربه نمی کنن.

۹- از خونه بیرون می رن و از طبیعت حال می کنن

تیلر میگه این خیلی خوبه که بعد از مدتای طولانی کار کردن سخت، کمی هم با طبیعت پناه برد. مهم نیس که این تعطیلی در چه فصلی باشه می تونه وسط زمستون و یا حتی اوایل تابستون باشه. مهم اینه که به طبیعت پناه و از اون لذت ببریم. این کاریه که افراد موفق از اون غافل نمی شن.

۱۰_ ورزش می کنن

تقریبا تموم افراد موفق می دونن که تمرین و ورزش چقدر در سلامت جسم و روان اونا نقش موثری داره.
به خاطر همین همه که خصوصا در تعطیلاتی این چنینی به اون می پردازن.

۱۱- به فعالیتایی می پردازن که حال شون رو بهتر می کنه و به اونا علاقه دارن

تعطیلاتی این چنینی فرصت بسیار خوبیه تا به کارایی که به اونا علاقه دارین و فرصت انجام اونا در طول هفته رو پیدا نمی کنین بپردازید. این کارا می تونن خرید کردن، گلف بازی کردن، مطالعه، نقاشی و یا هر فعالیت دیگری باشه که دوست دارین اونو انجام بدین و از اون لذت هم می برید.

۱۲- به کار فکر نمی کنن

بله فکر کردن به کار چالشی بزرگه اما افراد موفق در طول اینجور تعطیلاتی تا اونجا که امکان داره به کار فکر نمی کنن، اینکه مثلا باید در فلان جلسه یه سخنرانی مهم داشته باشن و یا اینکه باید فلان پروژه رو در تاریخی مشخص به پایان ببرن. به جای اندیشدن به اینجور چیزایی از همون زمان و کاری که انجام میدن حال می کنن.

۱۳- خودشون رو شارژ دوباره می کنن

هممون نیاز به استراحت داریم و بدن مون احتیاج داره که به اصطلاح دوباره شارژ لازم واسه ادامه رو داشته باشه. افراد موفق هم در طول یه تعطیلی چند روزه این کار رو انجام میدن.

با اینکه این گروه، در طول چند روز تعطیلی واسه خودشون برنامه هایی بیرون از منزل تعیین می کنن اما به اندازه کافی استراحت می کنن و واسه خوابیدن به اندازه کافی زمان می ذارن.

۱۴- یکی از اون روزای تعطیل رو هم  به صورت متفاوتی کار می کنن

کِر میگه، بعضی از افراد موفق هم یکی از روزای تعطیل خود رو به دفتر کارشون می رن و در اونجا در سکوت و آرامش به بعضی از کارای ناتمامی می پردازن که احتیاج به تمرکز بیشتری داره.

اگه دفتر کار مجللی دارین می تونین یکی از این روزای تعطیل به اونجا برید، به کارای شخصی تون بپردازید و کارای تموم نشده تون رو هم در فضای آروم و بدون استرس به پیش ببرین.

۱۵- کمی هم به روزای آینده فکر می کنن

تیلر میگه، افراد موفق آخرین شب تعطیلات رو به تفکر در مورد هفته ای که پیش رو دارن می پردازن و با این کار بخشی از استرسی رو که شاید در پیش رو دارن با هدف گذاریای مشخص کاهش میدن.