اردیبهشت 8, 1403

باورهای نادرست در رابطه‌های عاطفی که به شکست منجر می‌شوند

خیلی از رابطه‌های الان با اشتباه‌های جبران‌ناپذیری همراه هستن که باید تا حد امکان از اون‌ها دوری کرد.
باورهای نادرستی که به خیال خودمون هم جهت با تحکم هر چی بیشتر رابطه س، اما درواقعیت نتیجه برعکس داشته و موجب می‌گردند تا اتمام دوستی یا ازدواج خود رو رقم بزنیم.

اولین باور نادرست: دادن = گرفتن

خیلی از زنان به‌غلط تصور می‌کنن واسه محبتِ بیشتر گرفتن از عشق خود باید به اون توجه دوبرابر نشون داده و فعالیت‌های عاشقونه رابطه خود رو زیاد کنن. پیرو همین باور، واسه مرد خود با بهونه و بی بهونه هدیه می‌خرند، غذای موردعلاقه ایشون رو براش جفت و جور می‌کنن، دائم مرد خود رو تشویق کرده و به اون انرژی‌های مثبت میدن و بی‌معطلی با واژه دوستت دام، ایشون رو سیراب می‌کنن.

جالبه بدونین که بااینکه همه این تلاش‌ها قشنگتر و مثبت به نظر می‌رسند، اما مردها به دلیل اینکه شما بهش توجه زیادی می‌کنین، عاشقتون نمی شن.

جا داره اشاره‌کنیم که اگه شما حتی خودتون رو قربونی کرده و نیازها و خواسته‌هاتون رو به باد فراموشی بسپارین و همه ابعاد زندگی‌تون رو هم جهت با خوشحالی و راضی بودن ایشون تعریف کنین، بازم واسه یه مرد دلیلی واسه موندن حساب نمی‌شن و اون اگه نخواد، به‌راحتی همه محبت‌های شما رو ندیده خواهد تصور.

اما در مقابل، مردها وقتی عاشق یه زن می‌شن که بتونن براش کاری بکنن، که بتونن موجب خوشحالی زن شده و اونو از هر دید تأمین کنن. وقتی زن احساسات و نیازای خود رو با مردش در میان گذاشته و به‌سلامت خود هم بها دهد، مرد هم عاشق اون میشه.

به مردها بیشتر از اون چیزی که به شما میدن عشق یا توجه ندین. هم اینکه، تا وقتی‌که اون به شما نگفته دوستتون داره، شمام از این عبارت استفاده نکنین.

دومین باور نادرست: رابطه عاشقانه به ازدواج ختم می‌شه

یکی از خطرناک‌ترین باورهای زنان در جامعه الان اینه که پس از پیدا کردن مرد دلخواه خود، باید تموم تلاش خود رو به کار بگیرن تا این آشنایی به ازدواج ختم شه.
بخاطر این هم همه احساسات و وقت خود رو واسه اون می‌گذارن. اما واقعیت اینه که مردان واسه اینکه شما همه‌جانبه در اختیار ایشون هستین، از تجرد و آزادی‌های خود دست نمی‌کشن. بلکه فقط وقتی که حس کنن که می‌تونن در زندگی شما نقش مردونه خود رو اجرا کنن، به اینجور کاری اقدام می کنن.

مطلب دیگر :   مد گردی با «دیا میرزا»؛ بازیگر هندی فیلم «سلام بمبئی»

هم اینکه، اگه مردی احساس کنه زن بایدونباید در زندگی‌اش راه انداخته، خیلی ساده از خیر احساسش گذشته و رابطه‌اش رو کمرنگ کرده یا به اون پایان خواهد بخشید. مرد دوست داره نیازای زن رو برآورده کنه و این کار حس قدرتمندی و عشق بهش می‌بخشه.

سومین باور نادرست: بیان احساسات واقعی موجب فرار مردها می‌شه

بزرگ‌ترین اشتباه در رابطه عاطفی اینه که از ترس از دست دادن طرف مقابل خود، احساسات واقعی خود رو مخفی کنین. با مخفی کردن حس‌ها و بیان نکردن واقعیت‌ها، درواقع در حال تخریب رابطه خود هستین نه ساختن اون. اگه موضوعی موجب ناراحتی‌تون شده حتما اونو با شریک عاطفی خود مطرح کنین چون به‌مرور این ناراحتی به ایجاد فاصله میان هر دو شما منجر شده و ارتباطتتان رو خراب می‌کنه. اجازه بدین همسرتون هم همه خواسته‌ها و نیازای شما رو درک و واسه خوشحالی شما تلاش کنه.

اگه این باورهای غلط رو از زندگی عاطفی خود دورنمایید مطمئنا احساس خوشحالی بیشتر دارین.