اردیبهشت 8, 1403

۱۸ ترفند و نکته کاربردی که لازم است پیش از سفر بدانید

فصل تابستون و سفرهای پشت سر هم از راه رسیده و خیلی از مردم واسه در کردن خستگیای کاری دست به طبیعت یا بازدید از مکانای باستانی می شن.

از این رو، خوبه قبل از سفر با بعضی ترفندها و نکات آموزشی آشنا شید که موجب راحتی بیشتر و روبرو شدن با مشکلات کمتری می شن.
در همین زمینه، ۱۸ نکته رو در زیر براتون انتخاب کردیم که به طور کامل کاربردی و به درد بخور هستن.

با ما همراه باشین.

۱- مریم گلی از شما در برابر حملات پشها مراقبت می کنه

این پیشنهاد مخصوصا واسه آدمایی که در دشتها و مناطق جنگلی و کوهستانی به پیاده روی و حتی کوهنوردی می پردازن بسیار کاربردی میشه. واسه اینکه از حمله پشها و گزیده شدن به وسیله اونا خلاص شید، کافیه یه دسته برگ مریم گلی رو درون آتیش بندازین تا واسه یه مدت طولانی از دست این حشرات آزاردهنده در دور و بر خود راحت شید.

۲- به کار گیری ظرف لنز چشمی به عنوان قوطی نگهدارنده کرم

ظرفای لنز رو از هر داروخونه ای می تونین با قیمتی ارزون جفت و جور کنین. از اون جا که این محفظه جای بسیار کمی اشغال می کنه، اما فضای داخلی خوبی داره، می تونین کرم مصرفی خود واسه چند وعده رو در اون ریخته و همیشه در کیف خود همراه داشته باشین.
هم اینکه واسه ذخیره و حمل آسون خمیر دندون هم میشه ازش استفاده کرد.

۳- برگ بو از تهوع به وجود اومده به وسیله حرکت ماشین پیشگیری می کنه

اگه از اون دسته آدمایی هستین که حرکات ماشین موجب ایجاد تهوع در شما می شه، پیشنهاد می کنیم در طول سفر یه تیکه برگ بو زیر زبون خود بذارین. نگران مزه اون نباشین چون حسی مثل جویدن آدامس رو به شما القا می کنه.

۴- به کار گیری قوطی دارو واسه نگهداری زیورآلات

این جعبها، فضای کمی اشغال می کنن اما گنجایش زیادی واسه ذخیره وسایل ریز دارن. از این رو می تونین زیورآلات خود مثل گوشواره، گردنبند، دستبند یا پابند رو در اون ریخته و بدون نگرانی از گم شدن به هر کجا می خواین با خود حمل کنین.

۵- قوطی آدامس واسه نگهداری سنجاق سر

سنجاق سرهای کوچیک رو می تونین درون این قوطیا بریزین.

 

۶- پیشگیری از چروک شدن البسه در چمدون

 

واسه این منظور بهتره لباسا رو به جای تا کردن، رول کرده و در چمدون بچینید. به این صورت، علاوه بر اینکه لباسا چروک نمی شن، فضای بیشتری هم واسه وسایل خود در اختیار دارین.

۷- مخفی کردن کلید زاپاس درون گلدان

واسه مخفی کردن کلید زاپاس خونه خود، به جای قرار دادن اون در زیر پادری یا درون جاکفشی که هر کسی می تونه خیلی راحت اونو پیدا کنه، کلید رو درون قوطی دارو بذارین. روی در قوطی یه تیکه سنگ بچسبونین. درون گلدان یه چاله ایجا کنین. قوطی رو درون اون جای بدین. اینطوری، هیچ کسی متوجه وجود کلید نمیشه و فقط یه تیکه سنگ در گلدان می بینه.

مطلب دیگر :   واکنش های احساسی سلبریتی ها به خودکشی «آنتونی بوردین»؛ سرآشپز و مجری سرشناس

 

۸- رادیو باند شهروندان (سی بی)

 

اگه زیاد با ماشین شخصی خود سفر می کنین، بد نیس یه رادیو باند شهروندان (CB radio) بخرین تا در موقعیتای خاص و سخت، بتونین با راننده های کامیون رابطه برقرار کرده و از اونا کمک طلب کنین.

۹- پیشگیری از کثیف شدن ظروف غذا در طول سفر

واسه اینکه از کثیف شدنای پشت سر هم ظروف در طول سفر خلاص شید می تونین از ورقه های آلومینیومی کمک بگیرین.

۱۰- جفت و جور پاپ کورن در کیسه

درون یه ظرف آلومینیومی مقداری روغن گیاهی و دانه ذرت بریزین. روی اونو به صورت گنبدی با فویل آلومینیومی بپوشونین. به مدت ۸ دقیقه روی حرارت زیاد بگیرین و همزمان ظرف رو تکون بدین تا پاپ کورنا درست شن.

۱۱- کفشای خود رو تمیز نگه دارین

قبل اینکه به جنگل برید، روی کفشای خود پارافین بمالید تا از نشستن گرد و خاک روی اون پیشگیری شه.

۱۲- از چیپس به عنوان کبریت استفاده کنین

ورقه های چیپس آتیش زنهای خوبی حساب می شن، می تونه واسه روشن کردن هیزمای ریز، مقداری از اونو زیر چوبا قرار داده و روشن کنین.

۱۳- رستورانایی رو انتخاب کنین که کامیونا انتخاب می کنن

راننده های کامیون چون همیشه در جاده هستن، همه رستورانا رو خوب می شناسن و از این رو، در محلی توقف می کنن که به کیفیت و سلامت غذای اون اطمینان دارن.

۱۴- OK Maps

OK Maps عکس نقشه گوگل شما رو ذخیره می کنه از این رو می تونین نقشه راه خود رو به صورت آفلاین هم در اختیار داشته باشین. واسه این منظور فقط کافیه در نوار جست و جو عبارت OK Maps رو تایپ کنین تا گوگل بقیه کارا رو خودش براتون بکنه.

 

 

 

۱۵- تا کردن کاپشن

 

 

 

واسه اینکه کاپشنا جای کمتری اشغال کنن بهترین روش واسه تا کردن اونا، مثل تصویر بالاست. اینطوری می تونین حتی از اون به عنوان بالشت نرمی هم استفاده کنین.

۱۶- واسه پیشگیری از خارش دست و پا در طبیعت، به اونا دئودورانت بزنین

واسه اینکه جای گزش حشرات اذیتتون نکنه، روی اونا اسپری بزنین.

۱۷- تمیز موندن لباس و ملزومات سفر

اگه می خواین وسایل شما در طول سفر تمیز باقی بمونن و بو نگیرند، در کف و دیواره های چمدون یه ردیف دستمال مرطوب بچینید.

۱۸- مراقبت از وسایل شکستنی در طول سفرهای هوایی

اگه درون چمدون خود وسیله ای شکستنی دارین، حتما از برچسبای «شکستنی» استفاده کنین. مسوولان حمل بار در فرودگاه ها توجه کامل به این چمدونا دارن و خوب از اون مراقب می کنن.