اردیبهشت 8, 1403

۸ نکته کاربردی برای برگزاری مهمانی درجه یک

پذیرایی قشنگتر و درست نه فقط واسه مهمون جذابیت داره؛ بلکه خیلی راحت می‌تونه احساس خوبی در میزبان هم بسازه. هیچکی بدش نمی‌آید همیشه آماده پذیرایی از هر مهمانی؛ سرزده و سرنزده باشه. در عین حال با بالا رفتن بعضی هزینه‌های زندگی ممکنه فکر کنین دیگه باید قید خیلی مهمون‌ها رو زد. در حالی که برگزار کردن یه مهمانی عصرانه به صرف چای یا قهوه هزینه زیادی نداره، اما تاثیر فوق‌العاده‌ای روی سلامت روان و شادی شما داره.

اگه دوست دارین واسه یه پذیرایی عصرانه عالی آماده باشین، این مقاله در خدمت شماس!

۱- خلاقیت به خرج بدین

تو یه مهمانی عصرانه به صرف چای یا قهوه، یکی از اصلی‌ترین عناصر پذیرایی حضور سرویس چایخوری قشنگتر و جذابه. واسه جفت و جور این سرویس‌ها می‌تونید از مدل‌های آماده موجود در بازار استفاده کنین، یا اینکه خودتون با هزینه کمتری دست به کار جفت و جور س فنجون و نعلبکی شید. واسه این کار لازم نیس حتما همه چیز با همه باشه؛ بلکه می‌تونید دنبال فنجون‌هایی بگردین که جفت جفت به یه رنگ باشن؛ اما در کل تموم این رنگ‌ها با هم هارمونی داشته باشن. مثلا دو فنجون صورتی ملایم و یه جفت فنجون آبی-سبز می‌تونه ترکیب رنگی به مراتب قشنگ تر از ترکیب رنگ فنجون‌های سفید رسمی دور طلایی داشته باشه. همین بازی رو می‌تونید با نعلبکی‌ها هم انجام بدین. فروشگاه‌های زیادی هستن که فنجون‌های سرامیکی هیجان انگیز رو به صورت تکی می‌فروشند و می‌تونن به کمک طراحی قشنگ تر میز مهمانی عصرانه شما بیان.

۲- کدوم چای بهتره؟

وقتی قراره مهمانی عصرانه جفت و جور ببینین، باید بساط چای و شیرینی‌تون به راه باشه. بهتره در مهمانی‌ها سراغ چای کیسه‌ای نرید و عوضش همیشه یه بسته چای طبیعی خوش عطر دمی داشته باشین که آماده پذیرایی از مهمون‌هاتونه. قبل از مهمانی حتما به فکر خرید قند و نبات زعفرانی باشین؛ به خصوص نبات زعفرانی مرغوب ایده بسیار خوبی واسه پذیرایی از مهمون‌هاتونه و تم سنتی و رسمی هم به مهمانی می‌دهد.

 

شیرینی جفت و جور کنین

 

یکی از رسم‌های خوب پذیرایی از مهمون اینه که خودتون شیرینی‌های خونگی درست کنین و با اون از مهمون‌هاتون پذیرایی کنین؛ اینجاش خیلی مهمه که شما باید با در نظر گرفتن قیمت شکر سفید بسته بندی شده ، آرد، تخم مرغ و بقیه وسایل مربوط به شیرینی پزی تصمیم بگیرین خرید شیرینی و کیک براتون به صرفه‌تره یا پختن اون‌ها؟ جواب این سوال به نوع شیرینی انتخابی شما و مواد اولیه‌‎ای که در خونه دارین، برمیگرده. معمولا هزینه پختن شیرینی و کیک بسیار کمتر از خرید اون‌ها درمی‌آید و می‌تونید اندازه بیشتری شیرینی هم جفت و جور کنین.

۳- پذیرایی در ظرف‌های قشنگتر

اگه طعم خوب مواد خوراکی رو تو یه کفه ترازو بذارین، شاید بشه گفت قرار دادنشون در ظرف‌های قشنگتر به همون اندازه مهمه. مهمه بین ظرف‌ شیرینی‌ها، قوری و کتری، پیش دستی‌ها و فنجون‌ها هماهنگی فرم و رنگ وجود داشته باشه. به کار گیری ظرف‌هایی که رنگ خوشحال و تند دارن، تصویر بسیار زیبایی واسه بیننده ایجاد می‌کنه. در کنار رنگ‌های خوشحال و تند می‌تونید از رنگ‌های خنثی مثل سفید یا کرم هم استفاده کنین تا تند بودن رنگ‌ها رو خنثی کنین. اگه قوری‌تون رو روی وارمر قرار می‌بدین و سر میز می‌گذارید، قبل از مهمانی مطمئن شید وارمر بدون دود اضافی دارین.

مطلب دیگر :   بهترین‌ها در مسابقه دو سامسونگ در حاشیه دریاچه چیتگر دویدند
۴- در نزدیکی گل‌ها

یکی از کارایی که می‌تونه زیبایی مهمانی شما رو بسیار بیشتر کنه، به کار گیری گیاهانه. بهتره حتما گل و گیاه‌های آپارتمانی قشنگتر داشته باشین، اون‌ها رو در گلدان‌های قشنگتر بذارین و در برابر دید مهمون‌هاتون بذارین. سرسبزی این موجودات زنده انرژی مثبت زیادی به حال و هوای مهمانی‌تون اضافه می‌کنه.

پخش موزیک ملایم یا هر موزیکی که به سلیقه شما و مهمون‌هاتون می‌خورد با صدای نه خیلی زیاد که مانع شنیدن صدای مهمون‌ها شه، راه دیگه ای واسه بهتر کردن حال و هوای مهمانیه.

نکته مهم: اگه بچتون کوچکه یا حیوانات خونگی دارین، مراقب باشین. بعضی گیاهان آپارتمانی سمی هستن و واسه کودکان و حیوانات خطرناک به حساب می‌روند.

ایده واسه مهمانی عصرانه

۵- توجه به رومیزی

به کار گیری یه رومیزی قشنگتر یا یه رانر شیک می‌تونه تکمیل کننده شکل ظاهری پذیرایی شما باشه. بهتره رانر به فرم کلی بقیه وسایل پذیرایی‌تون بیاد؛ مثلا اگه فنجون‌هاتون لعابی و سنتی هستن، بهتره از رانرهای طرح کاشی یا بقیه رانرهای سنتی استفاده کنین و اگه مدله پذیرایی‌تون کلاسیکه، بهتره از رانر یا رومیزی ساده و سنتی کمک بگیرین.

نکته: اگه فنجون‌هاتون طرح‌دار و شلوغ هستن، بهتره بقیه وسایل پذیرایی‌تون ساده باشن و برعکس. پیشنهاد ما اینه که چندین رانر خوشحال و شلوغ جفت و جور کنین و هر بار با یکی از اون‌ها پذیرایی رو انجام بدین؛ اما فرم فنجون‌هاتون ساده باشه. وگرنه ممکنه مجبور شید چندین دست فنجون جور واجور جفت و جور کنین که اصلا به صرفه نیس.

 

۶- تنوع داشته باشین

 

اگه علاقه زیادی به تقارن دارین، بهتره گلدان رو وسط میز بذارین و ظرف شیرینی‌ها رو به صورت برابر و جفت جفت در دو طرف بذارین؛ اما اگه علاقه‌ای به تقارن ندارین و در بی‌نظمی به دنبال نظم هستین، احتیاجی به جفت بودن ظروف نیس و کافیه هر کدوم از اون‌ها هویت جداگونه زیبای خودشون رو داشته باشن و هماهنگی مناسبی با وسایل دیگه برقرار کنن. قرار دادن بیسکویت، نقل، تافی یا شکلات و آجیل روی میز پذیرایی عصرانه با در نظر گرفتن بودجه‌ای که در نظر دارین، می‌تونه متغیر باشه.

۷- پذیرایی با میوه، بله یا خیر؟

قرار دادن ظرف میوه روی میز مهمانی عصرانه به خودتون بستگی داره.
اگه به هر دلیلی به این کار علاقه‌ای ندارین یا دوست دارین روش خلاقانه‌تری به کار ببرین، به جای میوه از سالاد یا کوکتل میوه استفاده کنین. کافیه روش درست کردن چند سالاد میوه خوشمزه رو بدونین و با در نظر گرفتن میوه‌های هر فصل سراغ بهترینشون برید. هزینه جفت و جور سالاد میوه بسیار کمه و روش به صرفه‌ای واسه پذیرایی از مهمون‌ها حساب می‌شه. سالاد رو در کاسه‌های کوچیک بریزین و به همراه چنگال یا قاشق کوچیک در دسترس مهمون‌هاتون بذارین. بهتره تا قبل از ورود مهمون‌ها، سالاد میوه رو داخل یخچال نگه دارین تا خنک بمونه و ظاهرش رو بهتر حفظ کنه.