اردیبهشت 8, 1403

راهنمای جامع خرید چرخ گوشت

راهنمای جامع خرید چرخ گوشت

چرخ گوشت یکی از ضر وریات هر آشپزخانه ای است و مردم در هر کشوری از انواع این محصولات استفاده های بسیاری به عمل می آورند. چرخ گوشت ها از بافت مواد غذایی محافظت کرده و فقط آن ها را به قطعات کوچک تری تبدیل می کند و خواص و ارزش غذایی مواد را از بین نمی برد. از این جهت در این مقاله در جنرال پلاس می خواهیم به شرح اطلاعاتی از انواع چرخ گوشت ها بپردازیم. با ما تا پایان مقاله همراه باشید.

خرید چرخ گوشت

راهنمای کلی خرید دستگاه چرخ گوشت

پیش از اقدام به خرید و تهیه این نوع دستگاه ها، باید بررسی کنید که در هر ماه تقریبا چند بار گوشت چرخ می کنید؟، چه میزان گوشتی را هر نوبت ریز می کنید؟، اگر استفاده شما از این دستگاه ها، زیاد باشد، بدون شک باید چرخ گوشتی خریداری کنید که سینی بزرگ تری داشته و قدرت آن بالاتر باشد. بهترین برند های چرخ گوشت موجود در سر تا سر کشور ، انواع کنوود، پارس خزر، پاناسونیک و… می باشند. برخی از آن ها قابلیت های به خصوصی دارند. همچون لوازم جانبی مخصوص به تهیه سوسیس و رنده.

در تیغه های چرخ گوشت های برتر جهانی از استیل ضد زنگ و یا آلیاژ های فولادی ضد زنگ استفاده شده است. وجود چنین موادی در ساختار این تیغه ها، سبب می شود که با قرار دادن شان در یخچال، به راحتی بتوانیم، آن ها را تیز کنیم تا چرخ شدن گوشت در مدت زمان کم تری صورت بگیرد. پس در حین خرید این دستگاه ها، باید به این قسمت های دستگاه چرخ گوشت خود دقت کافی را داشته باشید. در حین خرید به نحوه شست و شوی دستگاه مورد نیاز نیز دقت کنید. بهتر است به خرید انواع چرخ گوشتی بپردازید که بتوانید، آن را به راحتی در ماشین ظرفشویی قرار دهید. همچنین انواعی که قطعات آن ها قابلیت تفکیک پذیری دارند، مناسب تر می باشند.

توجه به توان موتور دستگاه نیز اهمیت دارد. همچنین قابلیت چرخش معکوس این دستگاه نیز حائز اهمیت می باشد. جنس بدنه و قطعات آن ها همیشه باید مورد توجه باشند. در ادامه به این موارد می پردازیم.

توجه: برای خرید لوازم خانگی اصل و با کیفیت به فروشگاه اینترنتی جنرال پلاس مراجعه کنید.

راهنمای کلی استفاده از چرخ گوشت

اولین و مهم ترین نکته ای که باید در حین کار با انواع چرخ‌ گوشت مد نظر قرار دهید، این استن که دستگاه را به کل دور از دسترس مشتریان قرار دهید! این وسیله در عین کاربردی بودن، بسیار خطرناک است و در هر سال مشکلات عدیدی در اثر استفاده غیر ایمن از آن به وجود می آید. همچنین توجه کنید که پس از استفاده از این دستگاه، آن را از برق بکشید. دستگاه شما در حین کار، فشار ناشی از چرخ شدن گوشت را متحمل می شود. اما هر چه فشار وارده بر آن کم تر باشد، عمر دستگاه شما طولانی تر است. بدین منظور باید پیش از چرخ کردن، قطعات  و تکه های آن ها را به ابعاد کوچک تری تقسیم کرده و رگه ها و پیه های گوشت را از آن جدا سازی کنید.

پیه ها و رگ ها نه تنها در چرخ گوشت ریز نمی شوند و حجم گوشت شما را بیش تر نمی کنند، بلکه هر آن امکان دارد که به دور قسمت های مختلف چرخ گوشت شما بپیچد و دستگاه را با اختلال مواجه کند. پیاز و سبزیجاتی که آبدار هستند را نباید در این دستگاه خورد کرد. این دستگاه ها، در معرض چنین موادی دچار مشکل می شوند. آب حاصل از چرخ شدن این مواد، به محفظه های موتور دستگاه وارد می شود و آن ها را از کار می اندازد. در حین استفاده از آن، هر از گاهی آن را خاموش کنید تا موتور آن کمی استراحت کند و مجدد آن را روشن کنید. تیغه های دستگاه را هر از گاهی تیز کنید تا دستگاه شما با افت راندمان رو به رو نشود.

مطلب دیگر :   سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو چیست؟

نکات مهم استفاده از چرخ گوشت آشپزخانه ای

  1. پیش از چرخ کردن گوشت، آن را مدتی در یخچال قرار دهید. سرد شدن قطعات گوشت سبب سفت شدن آن ها می شود. هر چه آن ها سفت تر و سرد تر باشند، دستگاه آن ها را بهتر چرخ و ریز می کند. از ریختن گوشت گرم و تازه ذبح شده در دستگاه چرخ گوشت جدا پرهیز کنید.
  2. هر ده دقیقه یک بار دستگاه را خاموش کرده و سپس آن را مجدد روشن کنید.
  3. هیچ گاه دستگاه را خالی و بدون مواد روشن نکنید. در این صورت سبب ایجاد فرسایش و گرما در دستگاه می شوید و عمر آن را کاهش می دهید.
  4. تیغه های آن برای تیز شدن باید به همه سمت تیز و ساییده شوند. این کار را به فردی خبره در این زمینه بسپارید.
  5. اگر در حین کار و عملکرد دستگاه، گوشت کوب را مرتبا بر گوشت های موجود در سینی، فشار دهید، نه تنها موجب سریع تر ریز شدن گوشت نمی شوید، بلکه از سرعت حرکت حلزون نیز کم کرده و دستگاه را به مشکل رو به رو می کنید. گوشت در این شرایط به کندی از دستگاه خارج می شود.
  6. قطعات فلزی دستگاه را هرگز در ماشین ظرفشویی قرار ندهید، این امر سبب از بین رفتن آبکاری و روکش آن ها می شود.
  7. در نظر داشته باشید که گاهی چربی بیش از حد در دستگاه چرخ گوشت می تواند، موجب عدم چرخ شدن خوب گوشت در دستگاه شود. به همین جهت به نظافت دستگاه اهمیت دهید. در ادامه به نحوه نگهداری از آن می پردازیم.

شست و شو و نگهداری از دستگاه چرخ گوشت

قطعات یک دستگاه چرخ گوشت شامل قیف، مارپیچ، تیغه، پنجره و گوشت کوب، می باشند؛ پس از اتمام کار با این دستگاه، باید تک تک قطعات را از دستگاه اصلی، جدا سازی کرده و آن ها را به خوبی شست و شو دهید؛ شست و شو و نظافت این دستگاه و قطعات آن بسیار اهمیت دارد و در راندمان کاری آن تاثیر می گذارد. همچنین سبب می شود که در دستگاه بوی بدی نپیچد! در نهایت نیز پس از شست و شوی کامل، قطعات آن را با روغن خوراکی به خوبی چرب کنید.

خرید چرخ گوشت

همچنین برای خروج همه مواد موجود  در دستگاه، بهتر است که پس از پایان عملیات در داخل دستگاه یک تکه نان بریزید. نان در حین چرخ شدن در دستگاه، تمام مواد اضافی موجود در آن را به خود می چسباند. همچنین در ادامه قطعات آن را می توانید در یک محلول شست و شو دهنده حاوی آب گرم و مواد شوینده قرار دهید. سپس از آن خارج کرده و به خشک کردن آن ها بپردازید. هیچ وقت برای شست و شوی دستگاه از موادی مانند تینر یا الکل و سایر مواد شیمیایی استفاده نکنید که تاثیر نامطلوبی بر کیفیت ظاهری دستگاه می گذارند.

خرید چرخ گوشت

بدنه دستگاه چرخ گوشت را نیز باید تمیز کنید. بدنه آن را با یک دستمال مرطوب به سادگی می توان تمیز کرد. همچنین اگر بدنه دستگاه شما به خوبی تمیز نشده بود، می توانید از کمی سرکه نیز برای تمیز کردن آن استفاده کنید. پیش از نصب قطعات در دستگاه، باید آن ها را به خوبی خشک کرد؛ همچنین قطعات باید هم دما با محیط نیز شوند. به همین منظور تا یک ساعت بهتر است که آن ها را در دمای محیط قرار دهید.